Ako zlepšiť auto, ktoré už v základnej verzii zrýchľuje z 0 na 300 km/h za 9,3 sekundy? Mate Rimac, stvoriteľ Nevery, najrýchlejšieho elektromobilu planéty, a dnes už aj šéf Bugatti, na to našiel recept. Nevera s prívlastkom R mení charakter pôvodne relatívne komfortného i keď brutálne výkonného GT na okruhovú šelmu, ktorá zvláda nielen rýchle šprinty, ale aj ostré prejazdy zákrut.
"Keď sme vyvíjali Neveru, dôležitou súčasťou filozofie bolo, aby to bol Grand Tourer, ktorý zlomí všetky rekordy na Nürburgringu, no bude zároveň dostatočne pohodlný, aby sa s ním dalo jazdiť tisíce kilometrov naprieč kontinentmi. Mnohí zákazníci však hľadali auto, ktoré by vystihovalo extrémne schopnosti Nevery v zákrutách s využitím všetkých pokročilých technológií na palube. Preto sme vyvinuli Neveru R, ktorá je ľahšia a rýchlejšia,“ povedal na konto novinky Mate Rimac.
Čo sa teda zmenilo? Dizajnéri a technici prepracovali aerodynamické prvky tak, aby Nevera R generovala väčší prítlak. Platí to o prednej časti s agresívnejším splitterom, podvozku so zväčšeným difúzorom aj o pevnom zadnom krídle. Takto sa prítlak zvýšil o 15 %. Kolesá s priemerom 20 a 21 palcov majú dlhšie lúče, čo zvýrazňuje ich veľkosť. Spolu s novými pneumatikami Michelin Cup 2 a väčším negatívnym odklonom kolies má teraz Nevera R o 10 % menšiu nedotáčavosť a o o päť percent vyššiu priľnavosť.
Testovací okruhu Nardo tak zvláda o 3,8 sekundy rýchlejšie. Rimac tvrdí, že Nevera doslova „ohýba fyzikálne zákony“. Svoj podiel na tom ale majú aj ďalšie prvky. Najmä aktívne vektorovanie krútiaceho momentu All-Wheel Torque Vectoring (R-AWTV), ktoré bolo prekalibrované tak, aby maximalizovalo výkonový potenciál Nevery. Mód Drift bol zas nastavený v súlade s vlastnosťami nových pneumatík.
Systémový výkon štyroch elektromotorov, z ktorých každý poháňa jedno koleso, vzrástol z pôvodných 1 914 koní (1 407 kW) na 2 107 koní (1 550 kW). Potom neprekvapí, že Nevera R zrýchľuje na stovku za 1,81 sekundy, na dvojnásobok za 4,38 sekundy a na trojnásobok za 8,66 sekundy. Obdivuhodná je aj pružnosť. Z rýchlosti 100 na 200 km/h sa dostane za 2,46 sekundy. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 350 km/h.
Čítajte viac Rimac Nevera: Chorvátska ‘búrka‘ má 1,4 MW! Chiron poráža na plnej čiareObmedzovač odomkne Rimac zákazníkom len pri špeciálnych príležitostiach. Vtedy vzrastie maximálka na 412 km/h. Zmenami prešiel aj li-ion akumulátor. Jeho kapacita klesla z pôvodných 120 na 108 kWh. To z dôvodu snahy znížiť hmotnosť. Rimac však týmto spôsobom ušetril len 35 kg. Nevera má tak na váhe stále robustných 2 227 kg. Údaje o dojazde automobilka neudáva. Napokon, ten veľmi závisí od využitia výkonu.
Z Nevery R vyrobí Rimac limitovanú edíciu v počte 40 kusov. Za každý exemplár si bude účtovať 2,3 milióna eur, čo je o 300 000 eur viac, ako stojí „bežná“ Nevera.