Rimac Nevera R: ‘Ohýbač fyziky‘ je ešte rýchlejší. Má 1,5 MW!

Elektrická Nevera bola stvorená ako hypervýkonné GT na dlhé vzdialenosti. Až teraz sa z nej stala skutočne okruhová šelma. Verzia R je ľahšia, výkonnejšia a rýchlejšia v zákrutách.

22.08.2024 10:00
debata
Nevera R prešla aerodynamickým tuningom -... Foto: Rimac
Rimac Nevera R - 2024 Nevera R prešla aerodynamickým tuningom - vidieť to na agresívnejších tvaroch prednej časti, ale aj na zadnom pevnom krídle.

Ako zlepšiť auto, ktoré už v základnej verzii zrýchľuje z 0 na 300 km/h za 9,3 sekundy? Mate Rimac, stvoriteľ Nevery, najrýchlejšieho elektromobilu planéty, a dnes už aj šéf Bugatti, na to našiel recept. Nevera s prívlastkom R mení charakter pôvodne relatívne komfortného i keď brutálne výkonného GT na okruhovú šelmu, ktorá zvláda nielen rýchle šprinty, ale aj ostré prejazdy zákrut.

Rimac Nevera R - 2024
Rimac Nevera R - 2024
+27Rimac Nevera R - 2024

"Keď sme vyvíjali Neveru, dôležitou súčasťou filozofie bolo, aby to bol Grand Tourer, ktorý zlomí všetky rekordy na Nürburgringu, no bude zároveň dostatočne pohodlný, aby sa s ním dalo jazdiť tisíce kilometrov naprieč kontinentmi. Mnohí zákazníci však hľadali auto, ktoré by vystihovalo extrémne schopnosti Nevery v zákrutách s využitím všetkých pokročilých technológií na palube. Preto sme vyvinuli Neveru R, ktorá je ľahšia a rýchlejšia,“ povedal na konto novinky Mate Rimac.

Nevera R dostala nové 20- a 21-palcové kolesá s... Foto: Rimac
Rimac Nevera R - 2024 Nevera R dostala nové 20- a 21-palcové kolesá s pneumatikami Michelin Cup 2. Tie spolu s väčším odklonom zvyšujú priľnavosť v zákrutách.

Čo sa teda zmenilo? Dizajnéri a technici prepracovali aerodynamické prvky tak, aby Nevera R generovala väčší prítlak. Platí to o prednej časti s agresívnejším splitterom, podvozku so zväčšeným difúzorom aj o pevnom zadnom krídle. Takto sa prítlak zvýšil o 15 %. Kolesá s priemerom 20 a 21 palcov majú dlhšie lúče, čo zvýrazňuje ich veľkosť. Spolu s novými pneumatikami Michelin Cup 2 a väčším negatívnym odklonom kolies má teraz Nevera R o 10 % menšiu nedotáčavosť a o o päť percent vyššiu priľnavosť.

Nevera R dostala aj väčší zadný difúzor. O... Foto: Rimac
Rimac Nevera R - 2024 Nevera R dostala aj väčší zadný difúzor. O nižšiu hmotnosť sa postaral menší batériový paket, ktorého kapacita klesla zo 120 na 108 kWh.

Testovací okruhu Nardo tak zvláda o 3,8 sekundy rýchlejšie. Rimac tvrdí, že Nevera doslova „ohýba fyzikálne zákony“. Svoj podiel na tom ale majú aj ďalšie prvky. Najmä aktívne vektorovanie krútiaceho momentu All-Wheel Torque Vectoring (R-AWTV), ktoré bolo prekalibrované tak, aby maximalizovalo výkonový potenciál Nevery. Mód Drift bol zas nastavený v súlade s vlastnosťami nových pneumatík.

Aj kokpit Nevery R zvýrazňuje jej okruhovú povahu. Foto: Rimac
Rimac Nevera R - 2024 Aj kokpit Nevery R zvýrazňuje jej okruhovú povahu.

Systémový výkon štyroch elektromotorov, z ktorých každý poháňa jedno koleso, vzrástol z pôvodných 1 914 koní (1 407 kW) na 2 107 koní (1 550 kW). Potom neprekvapí, že Nevera R zrýchľuje na stovku za 1,81 sekundy, na dvojnásobok za 4,38 sekundy a na trojnásobok za 8,66 sekundy. Obdivuhodná je aj pružnosť. Z rýchlosti 100 na 200 km/h sa dostane za 2,46 sekundy. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 350 km/h.

Rimac Nevera - 2021 Čítajte viac Rimac Nevera: Chorvátska ‘búrka‘ má 1,4 MW! Chiron poráža na plnej čiare

Obmedzovač odomkne Rimac zákazníkom len pri špeciálnych príležitostiach. Vtedy vzrastie maximálka na 412 km/h. Zmenami prešiel aj li-ion akumulátor. Jeho kapacita klesla z pôvodných 120 na 108 kWh. To z dôvodu snahy znížiť hmotnosť. Rimac však týmto spôsobom ušetril len 35 kg. Nevera má tak na váhe stále robustných 2 227 kg. Údaje o dojazde automobilka neudáva. Napokon, ten veľmi závisí od využitia výkonu.

Z Nevery R vyrobí Rimac limitovanú edíciu v počte 40 kusov. Za každý exemplár si bude účtovať 2,3 milióna eur, čo je o 300 000 eur viac, ako stojí „bežná“ Nevera.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Rimac #Rimac Nevera #Mate Rimac #Rimac Nevera R
Články podľa značiek