Čínske MG ZS je síce pomerne fádny crossover, ale vďaka skvelej cene „sekol“ v Európe slušnú kariéru. Napokon podarilo sa mu dosiahnuť až na post najpredávanejšieho čínskeho modelu na starom kontinente. Medzi SUV sa v Európe prepracoval do prvej dvadsiatky. Toto auto má však už najlepšie časy dávno za sebou. Veď ho predstavili roku 2017 a do Európy sa dostalo až na prelome desaťročí po facelifte. Takže na nástupcu je ten najvyšší čas.
Čítajte viac MG ZS: Druhá generácia je nechtiac odhalená. Bude aj elektrickáPredstaví sa už tento týždeň. A aby sa na to nezabudlo, britsko-čínska automobilka poslala do sveta avízo v podobe prvého videa. Zatiaľ je dlho očakávané SUV „utopené“ v tme, ale jeho základné črty ľahko rozpoznáte. Vyzerá oveľa atraktívnejšie ako jeho predchodca. Prednou maskou sa odvoláva na už známy hatchback MG3. Platí to aj o reflektoroch. Novinka by mala byť o čosi dlhšia ako súčasných 4 320 mm. Bočný profil ukazuje vydarenejšie proporcie. Celkový dojem je však skôr konzervatívny.
S novým MG3 bude mať však ZS spoločného oveľa viac než len dizajnové prvky. Ide o hybridnú techniku 1,5 Hybrid+. Tá je nanajvýš zaujímavá. Jej základom je atmosférický 4-valec s objemom 1,5 litra, ktorý pracuje v Atkinsonovom cykle a má tepelnú účinnosť až 41 %. Jeho výkon 75 kW nie je až taký dôležitý, pretože prvé husle hrá trakčný elektromotor, ktorý má k dispozícii 100 kW. Do rýchlosti 60 km/h spaľovací motor funguje len ako generátor, ktorý nabíja 350 V batériu s kapacitou 1,83 kWh.
Až pri vyšších rýchlostiach sa 4-valec spojí s kolesami prednej nápravy prostredníctvom 3-stupňovej prevodovky. Ak sa vám počet stupňov zdá malý, nemajte obavy. Viac ich hybridné ZS nepotrebuje. Zodpovedajú totiž prevodovým pomerom 4., 5. a 6. prevodového stupňa. Takýto hybrid, ktorý pripomína čosi medzi sériovo-paralelným hybridom E-Tech od Renaultu systémom e:HEV od Hondy, bude nepochybne veľmi úsporný, ale ZS môže zlomiť väz z dôvodu vysokej ceny. Dúfajme preto, že na trh dorazia aj čisto spaľovacie verzie s 3-valcom 1,0 Turbo.
Čítajte viac MG Cyber GTS: Na tomto superkupé už pracoval Jozef Kabaň. Dočkáme sa ho?MG by si to mohlo dovoliť v prípade, ak predá dostatočné množstvo elektromobilov, ktoré vykompenzujú emisie spaľovacích modelov. Karty však môžu zamiešať nové európske clá na čínske elektromobily. Ako vieme, po vyšetrovaní čínskych automobiliek pre masívne dotácie čínskej vlády do domáceho automobilového priemyslu, má práve koncern SAIC, kde MG patrí, vyrubené dodatočné clo vo výške až 36,3 %, čo môže európske registrácie MG4 či MG5 totálne zdecimovať. Napokon aj nové MG3 je v Európe k dispozícii len ako hybrid.