Aj v segmente áut vyššej triedy sú v móde športové deriváty. Takmer každé nové BMW 5 je okorenené M paketom a to isté platí o Mercedese-Benz triedy E s doplnkami divízie AMG. Pozadu nechce zostať ani Škoda. Novú vlajkovú loď Superb ponúkne vo verzii Sportline. Dopriať si pritom môžete liftback aj praktické kombi. Zmeny sú takmer výlučne dizajnové. S červeným lakom karosérie kontrastujú lesklé čierne dekorácie. V klavírnej černi je vyhotovený lem masky a okien, kryty zrkadiel, lišty na nárazníkoch či v prípade Combi aj strešné lyžiny.
Štandardom sú antracitové 18-palcové disky Vela. Za príplatok si ale budú môcť zákazníci dopriať o číslo väčšie kolesá Aniara alebo aerodynamické Torcular. Predné blatníky zdobí plaketa s nápisom Sportline. Technologický imidž dodávajú Superbu Sportline pokročilé predné svetlá Matrix-LED. Zadné LED reflektory majú štandardne animované smerové svetlá. Samozrejmosťou je uvítacia či rozlúčková sekvencia. Športový charakter podporuje svetlá výška znížená o 15 mm v porovnaní so štandardnými Superbmi. Vrcholovú pozíciu deklaruje Sportline aj v interiéri.
Ten sa nesie v tmavých tónoch. Čierne je čalúnenie stropu aj dekoračné lišty na palubnej doske či na dverách s karbónovým vzorom. Nechýbajú ani pedále z nehrdzavejúcej ocele. Zaujmú športové sedadlá čalúnené mikrovláknom Suedia v kombinácii s čiernou umelou kožou. Na komforte sa však nešetrilo. Aj tieto sedadlá sú vyhrievané, ventilované a dokonca masážne. Vodiči navyše ocenia výsuvnú stehennú podperu. Za príplatok dodá Škoda ergonomické sedadlá AGR, ktoré sú čiastočne čalúnené pravou perforovanou kožou.
No asi najviac udrie do očí nový trojramenný sploštený volant s nápisom Škoda namiesto loga automobilky. Pôvodne sme predpokladali, že premiéru bude mať v elektrickom Elroqu, no Superb Sportline dostal prednosť. Desaťpalcový virtuálny kokpit a 13-palcový infotainment majú špecifickú športovú grafiku. V sériovej výbave je aj bezkľúčové odomykanie a štartovanie, elektrické ovládanie veka kufra, osvetlené kľučky dverí, tónované akustické okná a progresívne riadenie. Adaptívny podvozok DCC+ ostal na zozname príplatkovej výbavy.
Čítajte viac Škoda Superb Sleeper Edition: Toto je najrýchlejší Superb v históriiZaujímavé je, že pre Superb Sportline budú dostupné všetky motorizácie. Od mild-hybridnej 1,5 eTSI mHEV cez dieselové motory 2,0 TDI a benzínové 2,0 TSI, až po plug-in hybridný Superb 1,5 TSI PHEV. Vždy v kombinácii so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Len plug-in hybrid má o jeden prevodový stupeň menej. Chýbať nebude ani pohon oboch náprav 4×4 v kombinácii s výkonnejšími verziami motorov 2,0 TDI a 2,0 TSI. Výkonové rozpätie tak siaha od 110 po 195 kW. S lepšou dynamikou tak rátať nemôžete. V zákrutách by však nový Sportline, vďaka nižšiemu ťažisku, rýchlejší byť mohol.