Značka Smart má síce európsky pôvod, ale už niekoľko rokov je v rukách čínskeho koncernu Geely. Akcionárom zostal aj Mercedes-Benz, pod ktorý Smart pôvodne patril, no dnes už nejde o výrobcu mikroáut do mesta. V čínskych rukách vznikajú elektrické SUV a crossovery, ktoré si trúfajú potrápiť prémiovú konkurenciu. Po menších modeloch #1 a #3 má za sebou svetovú premiéru aj SUV #5.
Tá sa odohrala v Austrálii, no Smart chystá aj európsku homologizáciu. Vonkajší vzhľad dáva jasne najavo, že inšpirácia konceptom je značná, čo autu dodáva na elegancii. Smart #5 je dlhý 4 705 mm, ale zaujímavejším rozmerom je dĺžka rázvoru kolies s hodnotou 2 900 mm, čo sľubuje dostatok priestoru pre zadných pasažierov. Základný objem kufra automobilka neuvádza, ale celkový po sklopení operadiel zadných sedadiel je 1 530 litrov. K tomu ešte pridáva 72 litrov pod prednou kapotou.
Sedadlá sú čalúnené kožou a interiér je zdobený drevom. Sklopením všetkých sedadiel možno vytvoriť lôžko na prespanie. Luxus na palube umocňuje ambientné osvetlenie s 256 farbami, audiosystém Sennheiser a projektor na prehrávanie filmov. Na palubnej doske sa nachádzajú tri displeje. Prístrojový štít pred vodičom má uhlopriečku 10,3 palca, pričom infotainment tvoria dve 13-palcové obrazovky. Vodič čerpá informácie o jazde aj z head-up displeja.
Silnou stránkou Smartu #5 je akumulátor s kapacitou 100 kWh, ktorý pracuje na 800V systéme, čo umožňuje rýchle nabíjanie. Výrobca udáva nabitie z 10 na 80 % za 15 minút. Podľa čínskej „benevolentnej“ metodiky merania spotreby to stačí na dojazd 740 kilometrov. Výkon elektromotora alebo dvojice elektromotorov zatiaľ automobilka nešpecifikovala. Určite tak spraví do začiatku predaja, ktorý je naplánovaný na začiatok budúceho roku.
Čítajte aj Smart #5: ‘Čínsky Enyaq‘ už preháňajú v blate. A nešetria hoDobrodružný potenciál elektrického SUV pomáhajú dotvoriť príplatkové prvky výbavy ako elektricky výsuvné ťažné zariadenie alebo balík Adventurers’ Collection, ktorý obsahuje ochranu podvozka, nášľapné prahy, svetelnú rampu na streche, strešný nosič, bočný úložný box a bočné schodíky.