Crossover MG ZS je nielen najpredávanejším MG v Európe, ale aj vôbec najúspešnejším čínskym modelom v tomto regióne. Darilo sa mu aj napriek tomu, že do Európy sa dostalo s trojročným sklzom v porovnaní s Čínou, kde ho MG uviedlo na trh už v roku 2017. Na generačnú výmenu je teda najvyšší čas. Po sérii avíz tu máme prvé oficiálne snímky. Množstvo informácií však zatiaľ chýba, napríklad nepoznáme rozmery. No zdá sa, že ZS bude predsa len väčšie a dospelejšie. Modernejší je aj dizajn.
Čítajte viac MG Cyber GTS: Na tomto superkupé už pracoval Jozef Kabaň. Dočkáme sa ho?Predná maska rešpektuje nový dizajnový jazyk MG, takže pri pohľade na novinku si spomeniete nielen na nové MG3, ale aj na väčšie SUV HS. Relatívne štíhle svetlá využívajú výlučne diódovú techniku. Profil je pomerne konzervatívny, ale neurazí. Podobne je to aj v zadnej časti, kde sú asi najvýraznejším prvkom falošné výfuky. Robustnosť dodávajú ZS masívne plastové prahy. Základom sú 17-palcové disky, vyššie úrovne dostanú o číslo väčšie, osemnástky. Zákazníci si budú môcť vybrať zo šiestich farieb karosérie vrátane perleťovej čiernej a červenej Dynamic Red.
MG nás konečne pustilo aj do interiéru, o ktorom tvrdí, že bude priestrannejší. Pôsobí oveľa hodnotnejšie než doteraz. Prekvapí najmä splošteným volantom. Palubná doska obsahuje 7-palcový virtuálny kokpit a 12,3-palcovú dotykovú obrazovku infotainmentu. Smartfóny bude možné konečne prepojiť cez rozhrania Android Auto a Apple CarPlay. V sériovej výbave nebude chýbať automatická klimatizácia, navigácia ani parkovacia kamera. Balík asistenčných systémov MG Pilot zahŕňa štandardne adaptívny tempomat, udržiavanie v jazdných pruhoch, detekciu mŕtveho uhla či asistent pre jazdu v zápche.
Najzaujímavejší je však hybridný pohon 1,5 Hybrid+, ktorý MG ZS prevzalo z hatchbacku MG3. Základom je atmosférický 4-valec s objemom 1,5 litra, ktorý pracuje v Atkinsonovom cykle a má tepelnú účinnosť až 41 %. Jeho výkon 75 kW nie je až taký dôležitý, pretože prvé husle hrá aj tak trakčný elektromotor s výkonom 100 kW. Do rýchlosti 60 km/h spaľovací motor funguje len ako generátor s výkonom 45 kW, ktorý nabíja 350 V batériu s kapacitou 1,83 kWh. Až pri vyšších rýchlostiach sa 4-valec spojí s kolesami prednej nápravy prostredníctvom 3-stupňovej prevodovky.
Ak sa vám počet stupňov zdá malý, nemajte obavy. Viac ich hybridné ZS nepotrebuje. Zodpovedajú totiž prevodovým pomerom 4., 5. a 6. prevodového stupňa. Celkový systémový výkon ZS je 145 kW v situácii, keď oba motory spolupracujú. O dynamiku sa teda obávať netreba. MG sľubuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,7 sekundy. Emisie na úrovni 115 gramov CO2 na 100 km zodpovedajú priemernej spotrebe piatich litrov benzínu na 100 km. Otázkou je, čo urobí zložitý hybrid s cenou. Tú slovenskú zatiaľ nepoznáme, ale MG zverejnilo cenník v „domovskej“ Británii.
Čítajte viac Prečo dostalo ‘britské‘ MG smrtiace clá? NespolupracovaloZa kanálom La Manche začína na 21 995 libier, čo je 26 147 eur, výrazne viac než doteraz. Pripomeňme, že MG ZS u nás začínalo na 16 810 eurách a aj najdrahšiu verziu Exclusive ste si mohli dopriať za 21 010 eur. Dúfajme preto, že MG ZS dorazí neskôr aj s jednoduchšími motorizáciami, napríklad so známym 3-valcom 1,0 TGI (82 kW) a s atmosférickým 4-valcom 1,5 DVVT (78 kW). Inak stratí jednu zo svojich najväčších konkurenčných výhod. Istý je však príchod čisto elektrickej verzie, ktorá bude ešte drahšia ako hybrid.
Technické údaje
Pohon | 1,5 Hybrid+ |
---|---|
Počet valcov/ventilov | 4/16 |
Výkon spaľovacieho motora (kW) | 75 |
Krútiaci moment spaľovacieho motora (Nm) | 128 |
Výkon trakčného elektromotora (kW) | 100 |
Krútiaci moment elektromotora (Nm) | 250 |
Výkon elektrického generátora (kW) | 45 |
Systémový výkon (kW) | 145 |
Systémový krútiaci moment (Nm) | 465 |
Prevodovka | 3-stupňová |
Akcelerácia 0 – 100 km/h (s) | 8,7 |
Spotreba na 100 km (l) | cca 5,0 |
Kapacita li-on akumulátora (kWh) | 1,83 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | od 1 410 |