Hyundai nedávno modernizoval elektrický crossover Ioniq 5 a zakrátko predstavil adrenalínovú verziu Ioniq 5 N s výkonom šialených 478 kW. Teraz predstavuje ďalšiu. Tá však mieri z asfaltu na prašné cesty. Ioniq 5 XRT je totiž novým off-roadovým derivátom. A dáva to na známosť drsným vzhľadom. Lakované spodné časti karosérie ustúpili odolnému čiernemu plastu.
Vyskúšali sme Hyundai i30 Fastback
Nárazníky a prahy boli upravené tak, aby zväčšili pôvodné nábehové uhly. Ten predný vzrástol na 19,8 stupňa pôvodne zo 17,5 stupňa a zadný z 25,4 až na rovných 30 stupňov. Pomôžu aj terénne pneumatiky s vysokým profilom 235/60, obuté na špecifických 18-palcových diskoch, a zväčšenie zdvihu pruženia o 23 mm.

Jedinečný vzhľad dotvára množstvo detailov, ako čierne lemy okien, čierny predný a zadný panel, „digitálna kamufláž“ ochranných plastov, čierne spätné zrkadlá a zadný spojler či plakety XTR a HTRAC na zadnom veku. V kabíne sa objavujú odolné koberce do každého počasia, odolné čalúnenie H-Tex so špecifickým vzorom a logom XRT.

Najviac však zákazníci ocenia, že novinka dostane väčší akumulátor z Ioniqu 5 N s kapacitou až 84 kWh, čo je v porovnaní s minulosťou viac o 6,6 kWh. Dojazd by sa tak mal aj na terénnych plášťoch pohybovať cez 400 km. Samozrejmosťou je pohon 4×4. Predpokladáme, že systémový výkon dvojice elektromotorov zodpovedá štandardnej verzii AWD, ktorá ponúka 239 kW.

Bohužiaľ, dobrodružný Ioniq 5 XRT bude zatiaľ určený len záujemcom v USA. Vyrábať sa bude v novom americkom závode Metaplant v Georgii. Aj preto Hyundai vybavil svoju novinku portom North American Charging Standard (NACS), ktorý umožňuje prístup k 17 000 nabíjačkám Tesla Supercharger.
Ioniq 5 XRT neostane v ponuke osamotený. Kórejská automobilka prisľúbila, že podobný off-roadový tuning s prívlastkom XRT dostanú v budúcnosti aj ďalšie jej modely. Či sa však dostanú do Európy, zatiaľ nevieme. Nič také Hyundai v tlačovej správe nespomína. Navyše ju vydal len pre severoamerický kontinent.