Doba znižovania emisií skleníkových plynov núti automobilky upravovať ponuku pohonných jednotiek, aby redukovali flotilové emisie. Luxusné značky sa však tomuto trendu snažia vyhnúť, lebo veľkosť a schopnosti agregátu sú známkou prestíže. Aston Martin sa preto rozhodol k osemvalcovému modelu Vantage pridať do ponuky Gran Turismo Vanquish, ktoré nahradí model DB12.
Pod kapotou Aston Martin Vanquish bude pracovať dvakrát preplňovaný vidlicový dvanásťvalec s objemom 5,2 litra. Ten dosahuje výkon 614 kW (835 k) a krútiaci moment 1 000 Nm. Vďaka tomu zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,3 sekundy a maximálnu rýchlosť má 345 km/h. Silu motora prenáša na zadnú nápravu osemstupňová automatická prevodovka ZF.
Špecifikom pohonnej jednotky je funkcia Boost Reserve, ktorá zvýši tlak plnenia turbodúchadiel tzv. do rezervy a pri silnejšom zošliapnutí akcelerátora auto okamžite zareaguje. Celý proces sa však deje bez toho, aby to vodič postrehol. Motor sa dočkal aj ďalších vylepšení vrátane zosilneného bloku, upravených hláv valcov, či nového dizajnu sania a výfukových zvodov.
Karosériu tvorí hliníkový monokok, ktorý je obložený dielmi z uhlíkových vláken. Predná časť odkazuje na tradíciu značky s drobnými dizajnovými úpravami, no tá zadná pôsobí robustne, pričom difúzor a štvorica koncoviek výfukového potrubia prezrádzajú jazdné schopnosti auta.
Disky kolies majú priemer 21 palcov a sú obuté do pneumatík Pirelli P-Zero. O spomalenie sa starajú karbón-keramické brzdy. Priemer kotúčov vpredu je 410 mm a vzadu 360 mm. Architektúra interiéru je založená na tradícii značky s použitím prvotriednych materiálov. Špičkový audiosystém Bowers & Wilkins má 15 reproduktorov. Zaujímavosťou sú úložné priestory za sedadlami s na mieru vyrobenými cestovnými taškami.
Čítajte aj Aston Martin DBX707: Záchranca Astonu je po facelifteAston Martin odhaduje, že ročne vyrobí 1 000 kusov modelu Vanquish. Prvé kusy sa k zákazníkom dostanú ešte do konca tohto roka. Základná cena bude na úrovni 330 000 libier, čo je približne 390 000 eur.