Aktuálna generácia roadstera SL je prvou, ktorá sa rodila pod krídlami AMG. A je to na nej vidieť. Od premiéry v roku 2022 rozšírila divízia z Affalterbachu ponuku 8-valcových verzii 55 a 63 aj o základnú 4-valcovú SL 43. No a čerešnička na torte prichádza ako posledná. AMG totiž predstavuje výkonový vrchol v podobe verzie s nekonečným názvom Mercedes-Benz SL63 S AMG E Performance. Práve z neho sa dá ľahko vyčítať, že novinka si pomáha elektrifikáciou. Tá tu však nie je z dôvodu ekológie, ale kvôli dynamike. No a tá je ukrutná.
Pod ladnými líniami tohto 2+2 miestneho roadstera sa skrýva doslova nálož techniky. Srdcom je motor 4,0 V8 s dvojicou turbodúchadiel medzi blokmi valcov. Poznáme ho z verzie SL 63. Už tam má úctyhodných 430 kW a k tomu 800 Nm krútiaceho momentu. To ale AMG nestačilo. Hnací systém doplnilo o permanentne budený synchrónny elektromotor na zadnej náprave s výkonom 150 kW, navyše spojený s dvojstupňovou prevodovkou a samosvorným diferenciálom. Celé spolu to dáva systémových 600 kW a krútiaci moment 1 420 Nm.
Keďže pohon oboch náprav AMG Performance 4Matic+ ostal na mechanickej báze, sila elektromotora sa môže prenášať aj na predné kolesá. Áno, vďaka batérii s kapacitou 6,1 kWh, umiestnenou vzadu pre lepšie rozloženie hmotnosti, sa dokáže táto šelma približne 13 km tváriť ako bezemisný baránok, no ak sa do práce dá celý systém, vystrelí na stovku za 2,9 sekundy. To je šprint na úrovni neporovnateľne drahšieho hyperšportu AMG One, ktorý využíva priamo technológiu monopostu Mercedes-AMG Petronas. Maximálna rýchlosť sa končí pri údaji 317 km/h.
Hoci má 400 V batéria malú kapacitu, počas ostrej jazdy dostáva poriadne zabrať. Jej špičkový výkon je až 150 kW. Aby to ustála, je o ňu dobre postarané. Všetkých 560 článkov je chladených nevodiacou kvapalinou, a to jednotlivo. Tým sa zaručí, že akumulátor nestratí výkon a vždy podporí akceleráciu. A to mnohokrát za sebou. SL63 S AMG E Performance má až osem jazdných režimov – Battery Hold, Comfort, Smoothness, Sport, Sport+, „Race“ a „Individual“. Tieto módy upravujú charakteristiku pohonu, odpruženia, riadenia, ale aj zvuku motora. Rekuperácia má štyri úrovne.
Na ceste drží SL 63 S E-Performance adaptívny podvozok AMG Active Ride Control s poloaktívnou stabilizáciou nakláňania. Klasické stabilizátory nahrádzajú elektronicky riadené tlmiče so samostatnou reguláciou kompresie aj odskoku. So stabilitou v zákrutách pomáha riadenie zadných kolies. O spomalenie sa zas stará štandardne karbón-keramická brzdová sústava so 6-piestikovými strmeňmi vpredu a jednopiestikovými vzadu. Kotúče majú priemer 420, respektíve 380 mm. Pri vysokých rýchlostiach využíva vrcholový model prvky aktívnej aerodynamiky. Raritou je patentovaný výsuvný podvozkový prvok, ktorý vytvára takzvaný Venturiho efekt.
Navonok spoznáte špičkové SL podľa nápisov E Performance na predných blatníkoch, ale najmä vďaka zadnej časti, ktorá obsahuje drážkované koncovky výfukov, červený nápis SL 63 S a kryt nabíjacieho konektora. Špecifické sú aj 20-palcové disky kolies s pneumatikami 265/40 na prednej a 295/35 na zadnej náprave. V ponuke sú však aj príplatkové 21-palcové kované disky. V kabíne nájdu zákazníci štandardne športové sedadlá AMG. Najväčším rozdielom je ale grafika hybridného systému na multimediálnom systéme MBUX. To, čím sa automobilka nechváli, je pohotovostná hmotnosť novinky. Tento údaj dokonca ani neuvádza. Očakáva sa však, že hybridná časť systému zvyšuje hmotnosť o 300 kg. Keďže SL 63 váži približne 2 200 kg, môžete si to ľahko spočítať.