V roku 2019 predstavil Bentley tretiu generáciu „lietajúcej ostrohy“, vtedy ešte s 12-valcovým motorom 6,0 W12. Ten je už ale dávnejšie minulosťou. Automobilka ho po rokoch vyradila z ponuky, ako jedna z vôbec posledných. Prvé husle prevzal menší 8-valec a neskôr sa do partie pridala plug-in hybridná verzia s 3-litrovým šesťvalcom. Na nástupcu 12-valca sme si museli počkať. Zastúpi ho elektrifikovaný 8-valec vo Flying Spur Speed. Napriek redukcii počtu valcov aj zdvihového objemu ide o vôbec najvýkonnejší sedan v histórii značky Bentley. Automobilka dokonca hovorí o štvrtej generácii a definuje ju ako svoje prvé 4-dverové superauto. Je na tom čosi pravdy. Novinka sa totiž dokáže tváriť ako nevinný elektromobil, no na druhej strane ponúknuť brutálnu dynamiku superšportu.
Plug-in hybridná sústava je zložená z dvakrát preplňovaného 8-valca so zdvihovým objemom štyroch litrov a elektromotora v 8-stupňovej automatickej prevodovke. Už samotný spaľovací motor ponúka 441 kW a k tomu masívnych 800 Nm krútiaceho momentu. Elektrická časť pohonu je schopná pridať ďalších 140 kW a 450 Nm. Takže systémový výkon je až 575 kW a krútiaci moment rovných 1 000 Nm! V porovnaní s 12-valcom si tak nový Flying Spur Speed polepšil o 108 kW a 108 Nm. Na dynamike je to poznať. Táto elegantná šelma šprintuje na stovku za 3,3 sekundy, čo je medzigeneračné zlepšenie o dve desatinky a údaj na úrovni superšportových áut. Vďaka batérii s kapacitou 25,9 kWh, ktorá je dvojnásobná v porovnaní s verziou V6 Hybrid, pritom zvládne 76 km v čisto elektrickom režime.
Elektrický mód vie využívať Flying Spur Speed do rýchlosti 140 km/h a spaľovací motor aktivuje až potom, čo vodič stlačí akceleračný pedál na viac ako dve tretiny. Vďaka elektrifikácii sa novinka tiež zaobíde bez niektorých zložitých technológií. Mohutný 8-valec môže napríklad používať jednoduchšie turbodúchadlá namiesto turbodúchadiel twin-scroll, keďže akúkoľvek turbodieru zamaskuje elektromotor, a tiež si vystačí bez systému vypínania valcov. Jednoducho nie je potrebný. Vyššia teplota turbodúchadiel má tiež pozitívny vplyv na zloženie emisií. Batériu je možné dobiť na 100 % za dve a štvrť hodiny, vďaka palubnej nabíjačke s výkonom zvýšeným na 11 kW. Zaujímavé ale je, že Bentley nespomína schopnosť rýchleho nabíjania jednosmerným prúdom, ktorým už disponujú všetky nové plug-in hybridy koncernu Volkswagen.
Podvozok obsahuje štandardne riadenie zadných kolies Bentley Dynamic Ride a All-Wheel Steering spolu s elektronicky riadeným diferenciálom s obmedzeným preklzom a pohonom oboch náprav s vektorovaním krútiaceho momentu. Elektronický stabilizačný systém umožňuje široký rozsah jazdných módov. Nové dvojventilové tlmiče so samostatnou reguláciou kompresie a odskoku dávajú odpruženiu ešte väčší rozsah nastavení medzi športovým a komfortným charakterom. Základom skvelej stability je ale najmä rozloženie hmotnosti v pomere 48,3 : 51,7 medzi prednú a zadnú nápravu. Navonok dáva Flying Spur svoju vrcholovú pozíciu najavo novou čiernou prednou maskou, novými nárazníkmi či zadným difúzorom, typickým práve pre Speed. Aero paket je síce lakovaný vo farbe karosérie, ale za príplatok je v ponuke jeho karbónová verzia.
Čítajte viac Bentley nahradí motor W12 hybridným 8-valcom. Má byť najsilnejším v históriiPaleta lakov zahŕňa 101 farieb, ale Bentley neodmietne žiadnu špecifickú prosbu. Vybrať si je možné z akéhokoľvek odtieňa, ktorý kedy Bentley použil, alebo si namiešať svoj vlastný. Nádherné kolesá s priemerom 22 palcov môžu mať tiež rôzne farebné spracovanie. V kabíne sú najväčšou novinkou sedadlá s diamantovým prešívaním a nový infotainment s otočnou 12,3-palcovou obrazovkou. Aj tu platí, že zákazník si môže zvoliť akýkoľvek materiál čalúnenia či dekorácií. Bentley hovorí o miliónoch kombinácií. Už v základe je ich 700. Vrcholom luxusu je systém Wellnes, ktorým sú vybavené všetky štyri sedadlá. Kombinuje funkcie klimatizácie, vyhrievania, ventilácie či masážne programy. Za zmienku stojí audio Naim s výkonom 2 200 W a 19 reproduktormi. Basové meniče sú zabudované priamo v sedadlách, takže hudbu môžete doslova cítiť na vlastnom tele.