
Cupra sa snaží posilniť svoju „rebelskú“ identitu. Preto využila modernizáciu dobre známeho Leonu, aby sa tento hatchback a kombi Sportstourer ešte viac vzdialil materským modelom s logom Seatu. Zmeny sú naozaj rozsiahle. Podľa vzoru elektrickej Cupry Born prichádza aj Leon so žraločím „nosom“, veľkým nasávacím otvorom v nárazníku a novými reflektormi s ostrou trojuholníkovou grafikou. Logo Cupra je teraz priamo na novo tvarovanej kapote. Vzadu je novinkou prelis v tvare písmena V na veku batožinového priestoru. Športový akcent posilňuje integrovaný difúzor v nárazníku a opäť svetlá s trojuholníkovou grafikou. Ako šperk pôsobí svietiace logo v centre diódovej lišty či trojuholníkové „odrazky“.

Vynovená Cupra Leon ponúka deväť dizajnov diskov kolies s priemerom 18 alebo 19 palcov. Na výber je tiež deväť lakov karosérie, vrátane nových exkluzívnych odtieňov Century Bronze Matt a Enceladus Grey Matt. Interiér víta posádku svetelným divadlom v podobe projekcie loga Cupra v oblasti predných dverí. Športovejšiu atmosféru vytvárajú nové materiály. Štandardne dodávané športové sedadlá majú textilný poťah. Škrupinové sedadlá používajú čalúnenie z mikrovlákna s laserovou perforáciou alebo z kože. Prístrojová doska má parametrický vzor. A nechýbajú ani typické medené akcenty či 3-ramenný športový volant s hardvérovými ovládačmi a krídelkami pre manuálne ovládanie dvojspojkovej prevodovky.

Výlučne digitálny prístrojový panel dopĺňa 12,9-palcový infotainment s novým menu pre jednoduchšie intuitívnejšie ovládanie. Posuvné ovládače hlasitosti a klimatizácie sú konečne podsvietené. Pre Cupru je vyhradená aj špičková audiosústava Sennheiser Mobility s 12 reproduktormi a výkonom 390 W. Samozrejmosťou je plná konektivita so smartfónmi cez bezdrôtové platformy Apple CarPlay a Android auto, či indukčná nabíjačka s výkonom 15 W. Paletu asistenčných systémov doplnil inteligentný adaptívny tempomat, využívajúci dáta navigácie o profile trasy. Vďaka tomu prediktívne upravuje rýchlosť pred križovatkami či na základe dopravného značenia.
Ponuka motorov je naozaj široká. Cupra Leon totiž nezanevrela ani na naftu. Diesel reprezentuje v ponuke 4-valec 2,0 TDI (110 kW), štandardne spojený so 7-stupňovou prevodovkou DSG a prednými kolesami. Bohužiaľ, pohon oboch náprav nie je v dieselovej verzii k dispozícii a ani výkonnejšia verzia tohto motora, ktorá dáva 140 kW. Základom benzínovej ponuky je 48 V mild-hybridný 4-valec 1,5 eTSI (110 kW) so štartér-generátorom. Úplnou novinkou sú dve plug-in hybridné verzie 1,5 eHybrid, ktoré spájajú motor 1,5 TSI evo2 s 85-kilowattovým elektromotorom integrovaným v 6-stupňovej dvojspojkovej prevodovke eDSG. Podľa naladenia je systémový výkon buď 150, alebo 200 kW. Batéria s využiteľnou kapacitou 19,7 kWh umožňuje elektrický dojazd do vzdialenosti viac ako 100 km.

Veľkou výhodou je možnosť nabíjania jednosmerným prúdom s výkonom 50 kW, takže akumulátor by sa mal doplniť na 80 % za menej ako pol hodiny. Vrchol predstavujú 4-valce 2,0 TSI s výkonom 150 kW a pre vrcholovú verziu VZ až 245 kW. Oba sú spojené s pohonom oboch náprav. Nová Cupra Leon VZ je vôbec najvýkonnejšou verziou Leonu v histórii. S prenosom výkonu na asfalt pomáhajú VZ namiesto klasického zadného diferenciálu dve nezávislé elektrohydraulické spojky. Vďaka tomu dokáže systém rozdeľovať krútiaci moment samostatne na jednotlivé zadné kolesá. Raritou je driftovací režim Drift Mode, keď sa celý výkon prenáša výlučne na zadnú nápravu. Vypnuté ESP zároveň umožňuje pretáčanie kolies a jazdu „bokom“.

Dobrou správou je, že na rozdiel od svojich súrodencov z dielne Seatu dostala Cupra Leon podvozok s viacprvkovým zavesením zadných kolies. Platí to pre všetky verzie. V sérii je aj progresívne riadenie. Okrem toho Cupra naladila pruženie a tlmenie podľa vlastných kritérií. Príplatkové adaptívne tlmiče DCC umožňujú nastaviť 15 rôznych stupňov tuhosti. V jazdných profiloch nechýba špecifické nastavenie Cupra. Pre Cupru Leon VZ je za príplatok k dispozícii brzdová sústava Akebono s ventilovanými prednými kotúčmi s priemerom 375 mm a 6-piestikovými brzdovými strmeňmi. Pre výkonnejšiu verziu plug-in hybridu zasa Cupra pripravila brzdy Brembo so 4-piestikovými brzdičmi.
Vynovená Cupra Leon je k dispozícii aj na slovenskom trhu. Základný hatchback s motorom 1,5 eTSI štartuje na 29 830 eurách. Za kombi Sportstourer (ST) zaplatíte najmenej 30 970 eur.