Volkswagen sa aktuálne nachádza v komplikovanej situácii. Záujem o elektrické vozidlá stagnuje a jeho stávka na jednu „elektrickú“ kartu sa ukazuje ako chybná. V prípade úžitkových modelov to až tak neplatí, lebo ich nové generácie budú naďalej v ponuke aj s naftovými motormi. A k tomu ešte náklady dokázal znížiť spoluprácou s automobilkou Ford.
Siedma generácia Volkswagenu Transporter má vďaka tomu spoločné základy s Fordom Transit, no zvonku to veľmi dobre maskuje autonómnym dizajnom. Predná maska je horizontálne členená a v dobrodružne ladenej verzii PanAmericana je vozidlo lemované masívnymi čiernymi plastami. To platí nielen pre skriňovú dodávku, ale aj pre osobný variant Caravelle.
Podstatnou medzigeneračnou zmenou sú väčšie rozmery a prepravná kapacita Transportera. V základnej dĺžke odvezie 5,8 m3 nákladu, pričom v predĺženej až 9,0 m3 alebo tri europalety. Užitočné zaťaženie sa zvýšilo o 130 kg na 1,33 tony a maximálna hmotnosť ťahaného prívesu je v novej generácii 2,8 t, čo je o 300 kg viac ako u predchodcu.
Interiér sa dizajnéri rozhodli zdokonaliť, aby zodpovedal modernému pracovisku profesionálnych vodičov. Prístrojovú dosku tvoria dva displeje s 12– a 13-palcovou uhlopriečkou. Viacero odkladacích priestorov dopĺňajú zásuvky USB-A, USB-C, 12V aj 230V. Transporter môže mať okrem predných sedadiel aj lavicu v druhom rade pre troch cestujúcich vo verzii Kombi.

Osobný variant Caravelle je na výber v troch výbavách. Okrem základnej sú to Life a Style. Tie prinášajú prvky zvyšujúce komfort posádky vrátane audiosústavy s desiatimi reproduktormi. Najvyššia výbava Style pridáva aj predné LED matrixové svetlá IQ.LIGHT, 17-palcové disky kolies, bezkľúčové odomykanie a štartovanie, dvojfarebné poťahy sedadiel z umelej kože a trojzónovú automatickú klimatizáciu. V rámci doplnkovej výbavy si možno zvoliť aj panoramatické strešné okno audiosystémom Harman/Kardon so 14 reproduktormi.

Paleta pohonných jednotiek sa skladá z naftového agregátu v troch výkonových prevedeniach, plug-in hybridnej sústavy a troch elektrických výkonových verziách. Vznetový motor TDI s objemom dva litre môže mať výkon 81 kW (110 k) a krútiaci moment 310 Nm, alebo 110 kW (150 k) a 360 Nm, alebo v prípade najsilnejšieho nastavenia 125 kW (170 k) a 390 Nm. Dve silnejšie výkonové verzie môžu mať aj pohon oboch náprav 4MOTION, pričom najsilnejšia je vždy spojená s osemstupňovou automatickou prevodovkou. Stredná možnosť má v ponuke aj základný šesťstupňový manuál.

Plug-in hybridná pohonná sústava sa skladá z 2,5-litrového prepĺňaného benzínového štvorvalca a elektromotora, ktorých systémový výkon dosahuje 171 kW (232 k). Výrobca udáva, že spaľovací motor má krútiaci moment 320 Nm a elektromotor 205 Nm. V tomto prípade má auto prevodovkou CVT.
Elektrické verzie Transportera aj Caravelle budú mať jednu kapacitu batérie, a to 64 kWh. Na výber budú tri výkonové verzie. Najslabšia má výkon 100 kW (136 k), stredná 160 kW (218 k) a najsilnejšia 210 kW (286 k). Vo všetkých troch prípadoch bude poháňaná zadná náprava.