Renault rozšíril ponuku o ďalšie SUV. Tentoraz o model, ktorý sa postaví medzi Captur a Arcanu. Elektrickým súrodencom Symbiozu bude v portfóliu Renaultu Scénic E-Tech. Vďaka spaľovaciemu pohonu je však výrazne lacnejší. Využíva platformu CMF-B, ktorú poznáme z Capturu a Arkany, no Symbioz je o niečo širší. Naopak, dĺžkou 4 410 mm je o málo kratší ako Arkana s karosériou SUV-kupé.
Čítajte viac Renault R17 Electric Restomod: Chystá sa ďalšia reinkarnácia? Veríme tomuV interiéri má Symbioz rozloženie palubnej dosky rovnaké ako Captur vrátane multimediálneho systému OpenR Link s integrovanými službami Google a vertikálnej dotykovej obrazovky s uhlopriečkou 10,4-palca. Podobný rozmer má digitálny prístrojový panel. Panoramatická strecha Solarbay má nastaviteľnú priehľadnosť. Pre Symbioz je pripravených až 29 asistenčných systémov vrátane inteligentného prispôsobenie rýchlosti.
Medzi vychytávky patrí ambientné osvetlenie, ktoré mení odtieň každých 30 minút podľa cirkadiánneho cyklu. Posuvná zadná lavica v rozsahu 16 cm ponúka cestujúcim vzadu 221 mm priestoru pre kolená, zatiaľ čo objem batožinového priestoru v tejto konfigurácii zostáva 492 litrov. Pri posunutí vpred vzrastie objem kufra na 624 litrov a pri sklopení operadiel na finálnych 1 582 litrov. Okrem toho je v kabíne ešte 24,7 litra odkladacích schránok.
Pre Symbioz je určená jediná pohonná jednotka. Ide o full-hybrid známy z Arkany, ale napríklad aj z Dacie Duster či Joggeru. Renault ho označuje za sériovo-paralelný hybrid. Kombinuje dva elektromotory – 36 kW e-motor a 18 kW vysokonapäťový štartér-generátor (HSG). Srdcom systému1,6-litrový atmosférický štvorvalec s výkonom 69 kW v kombinácii s inteligentnou multimódovou prevodovkou a 1,2 kWh batériou.
Čítajte viac Renault Rafale si už môžete objednať aj ako štvorkolku. Poznáme cenyTá má dva prevody pre elektrický a štyri pre benzínový pohon. Systémový výkon je 105 kW a krútiaci moment 250 Nm. Všetka sila putuje výlučne na predné kolesá. Na stovku akceleruje Symbioz za 10,8 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 170 km/h. Asi najzaujímavejší je údaj o priemernej spotrebe paliva. Tá by sa mala v kombinovanom cykle podľa normy WLTP pohybovať na úrovni 4,6 až 4,8 litra benzínu na 100 km. A koľko bude Symbioz stáť?
Na Slovensku je Symbioz dostupný v štyroch úrovniach vybavenia – Evolution, Techno, v športovej Esprit Alpine a luxusnej Iconic. Evolution začína na cene 27 500 eur. Už v základe obsahuje napríklad full-LED svetlá, udržiavanie v jazdnom prúde, 10,4-palcový OpenR link, 7-palcový prístrojový panel, tempomat, indukčnú nabíjačku pre smartfóny, zadné parkovacie senzory a parkovaciu kameru či elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá aj metalický lak.
Úroveň Techno od 28 900 eur pridáva 10-palcový prístrojový panel, multimediálny OpenR link, predné aj bočné parkovacie senzory, elektrochromatické vnútorné spätné zrkadlo, balík asistenčných systémov multi-sense s adaptívnym tempomatom či 18-palcové disky z ľahkých zliatin. Esprit Alpine za 30 900 eur posilňuje športový imidž 19-palcovými diskami, čiernymi logami a prednou lištou F1 v sivej farbe. Špecifické je aj vnútorné čalúnenie a kožený vyhrievaný volant.
Čítajte viac Renault Mégane GrandCoupé: Sedan sa vracia s normálnym motorom a úžasnou cenouLuxusná úroveň Iconic za 32 900 eur disponuje elektricky ovládanými sedadlami, 360-stupňovým kamerovým systémom, parkovacím asistentom, núdzovým brzdením pri cúvaní, korekciou jazdnej dráhy pri výstrahe sledovania spätného uhla, vyhrievanými sedadlami aj čelným sklom, elektricky ovládaným vekom kufra alebo 19-palcovými diskami Pulsar. Výbavu možno rozšíriť paketmi City, Safety plus a Winter. Na Symbioz ponúka Renault záruku päť rokov alebo 100 00 km.