Nová generácia Peugeot 3008 a 5008 má už premiéru dávno za sebou. Ako vieme, je v mnohom revolučná. Ich platforma STLA Medium totiž umožnila použiť po prvýkrát aj čisto elektrický pohon. Na úvod sa predstavili verzie s menším akumulátorom s kapacitou 73 kWh, čo im zaručilo normovaný dojazd približne 500 km. Na verziu Long Range sme si museli chvíľu počkať.
Čítajte viac Peugeot E-3008: Prvýkrát aj ako elektromobil a s dojazdom až 700 kmAj tá využíva akumulátor s chémiou NMC, no vďaka väčšej hrúbke o 15 mm sa podarilo umiestniť do batériového bloku viacej článkov. Využiteľná kapacita tak vzrástla až na 96,9 kWh, čo je v tejto triede mimoriadne. Peugeoty e-3008 a e-5008 tak prekonávajú kapacitou aj Nissan Ariya či Renault Scénic, ktoré používajú akumulátor s kapacitou 87 kWh.
Konkurenti z dielne Škody, Volkswagenu ale aj Kie a Hyundaia sa pohybujú na úrovni približne 80 kWh. Pre francúzske novinky to znamená rekordný dojazd. V kombinácii s novým predným elektromotorom s výkonom 170 kW zvládne Peugeot e-3008 na jedno nabitie až 700 km a 7-miestny e-5008 stále vynikajúcich 668 km. Aj keď bude realita trochu skromnejšia, ide o skvelý výsledok.
Čítajte viac Peugeot E-5008: Opäť 7 sedadiel. No tentoraz aj čistá ‘elektrika‘ a pohon 4x4Verzie Long Range tiež prinášajú vyšší nabíjací výkon. Ten stúpol na 160 kW, čo znamená, že batéria sa nabije z 20 na 80 % za 27 minút, pričom 10 minút nabíjania by malo stačiť na predĺženie dojazdu o 150 km. Skvelou správou je, že napriek väčšiemu akumulátoru neubudol z batožinového priestoru ani liter objemu. V Peugeote 3008 je to 520 litrov a v 5008 v 5-miestnom usporiadaní 748 litrov.