Bentley predstavil vynovený Continental GT a jeho otvorenú verziu GTC ako štvrtú generáciu. V skutočnosti ale ide len o hĺbkovú revíziu tej tretej. Zmien je naozaj požehnane. Samotná karoséria má 68 % nových dielov. Cieľom bolo urobiť dizajn harmonickejším. Preto má nový Continental GT menej prelisov. Nová je maska aj jednodielne svetlá, každé vybavené 120 diódami. Homogénnejší je aj predný nárazník. Zmenám neunikol ani zadný nárazník, svetlá a koncovky výfukov. Zadné veko má zvýšenú odtrhovú hranu, ktorá zabezpečuje potrebný aerodynamický prítlak aj bez potreby výsuvného spojlera. Grafika svetiel vytvára efekt roztavenej lávy. Dvadsaťdvapalcové kolesá sú inšpirované, napokon ako celý dizajn, tigrom. Ich lúče majú pôsobiť ako pazúry, ktoré sa zarývajú do asfaltu. Na výber bude matné, diamantové aj čierne prevedenie.
V luxusnej kabíne použil Bentley nový vzor čalúnenia, ktoré sa objavuje nielen na sedadlách, ale aj na dverách. Samotné sedadlá sú nastaviteľné až v dvadsiatich smeroch. Nechýba ani relaxačný Wellness program, ktorý kombinuje masážne a klimatizačné funkcie. Nové sú matné chrómové dekorácie, ktoré dodávajú kabíne decentnejší vzhľad. Vrcholom audia je zvukový systém Naim s výkonom 2 200 W a 18 reproduktormi. Basové meniče sú zabudované priamo do operadiel, takže hudbu doslova cítiť. Zážitok je o to väčší, že nové akustické sklá znižujú vnútorný hluk o neuveriteľných deväť decibelov. V centre palubnej dosky sa nachádza otočný infotainment, umožňujúci voliť medzi dyhou, 12,3-palcovou dotykovou obrazovkou alebo trojicou analógových ciferníkov. Ambientné osvetlenie vytvára kokónový efekt a na výber dáva 30 rôznych farieb.
Každý zákazník si môže svoj Continental GT Speed upraviť podľa vlastných predstáv. V palete farieb karosérie pribudli nové odvážne odtiene, napríklad turmalínová zelená, ktorá je novou interpretáciou tradičného zeleného laku. V ponuke čalúnení je zasa k dispozícii nová sivá koža Gravity Grey. Konektivitu zlepšuje bezdrôtové Apple CarPlay a Android Auto, diaľkové ovládanie niektorých funkcií. Bentley po prvýkrát ponúkne aj aplikáciu My Bentley studio, vďaka ktorej bude možné sťahovať do systému aplikácie tretích strán. Otvorená verzia Speed GTC, ktorá má v rámci Continentalu premiéru, používa plátennú strechu so siedmimi oblúkmi. Na výber je až sedem farieb plátna. Viacvrstvová konštrukcia zabezpečuje akustický a tepelný komfort na úrovni kupé GT. Premena na kabriolet trvá elektrickému mechanizmu 19 sekúnd, pričom manipulácia je povolená do rýchlosti 50 km/h.
Hoci sa nový Continental GT Speed definitívne vzdal 12-valca, o výkon sa báť naozaj nemusí. Naopak, nová plug-in hybridná sústava prináša ešte viac dynamiky. Srdcom systému je dvakrát preplňovaný 8-valec so zdvihovým objemom štyroch litrov, skombinovaný s elektromotorom v 8-stupňovej automatickej prevodovke. Už samotný spaľovací motor generuje 441 kW a k tomu masívnych 800 Nm krútiaceho momentu. Elektrická časť pohonu je schopná pridať ďalších 140 kW a 450 Nm. Takže systémový výkon je až 575 kW a krútiaci moment rovných 1 000 Nm! V porovnaní s 12-valcom si tak nový Flying Spur Speed polepšil o 108 kW a 108 Nm. Na dynamike je to poznať. Táto elegantná šelma šprintuje na stovku za 3,2 sekundy, pričom o málo ťažší kabriolet GTC je len o dve desatinky sekundy pomalší.
Maximálna rýchlosť obmedzí elektronika na veľkorysej hodnote 285 km/h. Vďaka batérii s kapacitou 25,9 kWh, ktorá je dvojnásobná v porovnaní s verziou V6 Hybrid, pritom zvládne Gt Speed približne 80 km v čisto elektrickom režime. Elektrický mód vie využívať do rýchlosti 140 km/h a spaľovací motor aktivuje až potom, čo vodič stlačí akceleračný pedál viac ako na dve tretiny. Vďaka elektrifikácii sa novinka zaobíde bez niektorých zložitých technológií. Mohutný 8-valec môže napríklad používať jednoduchšie turbodúchadlá namiesto turbodúchadiel twin-scroll, keďže akúkoľvek turbodieru zamaskuje elektromotor, a tiež si vystačí bez systému vypínania valcov. Jednoducho nie je potrebný. Vyššia teplota turbodúchadiel má tiež pozitívny vplyv na zloženie emisií.
Rýchlosť Continentalu preveril Bentley v nórskom diaľničnom tuneli Refylke, kde po odblokovaní obmedzovača dosiahol GT Speed rekordnú rýchlosť 335 km/h. Trvalo mu to 33 sekúnd. Pneumatický podvozok obsahuje štandardné riadenie zadných kolies All-Wheel Steering spolu s elektronicky riadeným diferenciálom eLSD s obmedzeným preklzom a pohonom oboch náprav s vektorovaním krútiaceho momentu. Nakláňanie karosérie v zákrutách redukujú 48 V aktuátory namiesto stabilizátorov. Elektronický stabilizačný systém umožňuje široký rozsah jazdných módov. Nové dvojventilové tlmiče so samostatnou reguláciou kompresie a odskoku dávajú odpruženiu ešte väčší rozsah nastavení medzi športovým a komfortným charakterom. Základom skvelej stability je ale najmä rozloženie hmotnosti v pomere 49 : 51 medzi prednú a zadnú nápravu.
Čítajte viac Bentley Batur: Toto je posledný kabriolet s motorom W12Bentley bude modely kupé aj kabriolet vyrábať výlučne ručne v továrni Bentley's Dream Factory v Crewe v Anglicku. Výroba a dodávky začnú v 3. štvrťroku. Samozrejme, divízia Mulliner je ochotná splniť zákazníkom akékoľvek prianie, čo sa týka laku, čalúnenia alebo dekorácií. Limity neexistujú.