Koncept Theory 1 má značke Lotus ukázať smer, kam sa bude vývoj modelov a ich techniky uberať. Automobilka uvádza, že vonkajší vzhľad konceptu je inšpirovaný modelom Esprit, no zdá sa, že dizajnéri využili aj zaujímavé prvky superšportov iných značiek. Spredu možno vidieť v klinovitom tvare Lamborghini, zadná časť pripomína Bugatti a krídlové dvere sa otvárajú podobne ako na modeloch Koenigseggu, akurát do opačnej strany.
Predná časť auta výrazne kontrastuje so zadnou. Vpredu jasne dáva najavo agresívne tvary, vzadu je koncept minimalistický a uhladený s tenkými svetlami a výsuvným spojlerom. Na druhej strane difúzor je masívny, no geometrickým tvarom elegantne dopĺňa dizajnovú koncepciu.
Vo vnútri je jasne badať, že koncept je skonštruovaný z karbónového monoku, ktorého časti sú takmer všade priznané. Interiér je určený pre troch pasažierov, pričom vodič je v strede a po bokoch mierne za ním sedia spolujazdci, čo je jasná inšpirácia legendárnym McLarenom F1. Sedadlá sú vyrobené prostredníctvom 3D tlače a v hlavových opierkach sú zabudované reproduktory audiosystému vyvinutému v spolupráci s firmou KEF.
Čalúnenie interiéru výrobca nazýva LOTUSWEAR a posádke má poskytnúť interaktívny zážitok z jazdy. Ľahká a jemná textília dokáže prenášať impulzy, ktoré telo vníma a tým dostáva dodatočné informácie o jazde. Riadenie je elektronické bez mechanického prepojenia volantu s kolesami a na výber je päť jazdných režimov: Range, Tour, Sport, Individual a Track.
Čítajte aj Lotus Emeya: Elektrické hyper-GT dá stovku pod tri sekundyVďaka použitiu množstva uhlíkových vláken, sklených vláken na báze celulózy, titánových dielcov a povrchových materiálov z recyklovaného polyesteru, gumy a hliníka je celková hmotnosť auta len 1 600 kilogramov. A pritom si Lotus Theory 1 nosí zásobu energie v akumulátore s kapacitou 70 kWh. Tú využíva dvojica elektromotorov so spoločným výkonom 736 kW (987 k). Z 0 na 100 km/h šprintuje za 2,5 sekundy a maximálna rýchlosť je 320 km/h. Dojazd na jedno nabitie je 400 kilometrov. Rýchlosť nabíjania automobilka neuvádza.