Škoda nás informáciami o svojom druhom elektromobile na platforme MEB „naťahovala“ viac ako tri mesiace. Teraz je ale už všetkým tajomstvám koniec. Z Elroqa strhla plachtu v Prahe. Ako vieme, ide o SUV, ktoré sa postaví pod Enyaq – rozmermi aj cenou. Zároveň je akýmsi elektrickým pendantom súčasného Karoqa, ktorý však ostáva naďalej na montážnych linkách. A to je nepochybne dobre, pretože hoc Škoda skresala cenu Elroqa na minimum, stále bude drahšou alternatívou. Minimálne o 6 000 eur. Ale pekne po poriadku. Škoda zdôrazňuje, že Elroq je prvým modelom, ktorý prichádza s novým dizajnovým jazykom Modern Solid. Ten si zakladá na modernosti, robustnosti a minimalistickom vzhľade.
Len „kratší Enyaq“?
Výrazným znakom je nová čierna maska Tech-Deck Face, ktorá nahrádza pôvodnú Crystal Face a ktorú prevezmú časom ďalšie modely Škody. Maska ukrýva všetky potrebné senzory asistenčných systémov vrátane radaru a prednej kamery, je zdobená matným chrómom a spája diódové reflektory. Tie budú v ponuke v dvoch verziách. Drahšia je vybavená matrixovou technológiou so štyrmi samostatnými LED modulmi a piatimi adaptívnymi režimami – mestským, vidieckym, diaľničným, univerzálnym a režimom pre turistov z krajín s opačným smerom jazdy. Obe verzie delených svetiel sú spojené diódovou lištou a majú módny 2D dizajn.
Čítajte viac KVÍZ: Škoda Favorit - ako dobre poznáte poslednú Škodu z éry socializmu?Kým úzke horizontálne diódy majú funkciu smerových, obrysových a denných svetiel, spodná časť reflektorov sa stará o diaľkový a stretávací režim. Stopercentnú diódovú technológiu majú aj zadné svetlá. Vyššie verzie zaujmú dynamickými „smerovkami“, uvítacou animáciou či kryštalickými prvkami, inšpirovanými prednými reflektormi. Elroq je tiež prvou Škodou s nápisom Škoda na prednej kapote a to s novým 2D fontom a skrytou diakritikou, aby bol lepšie čitateľný na zahraničných trhoch. Hoci má Elroq odlišné nárazníky, užší zadný stĺpik aj odlišné kapoty, z profilu nezaprie, že používa rovnaké dvere a okná ako Enyaq. Napokon, majú toho spoločného oveľa viac. Šetriť a muselo.
Enyaq aj Elroq sú postavené na identickej elektrickej platforme MEB, dokonca s rovnakým rázvorom náprav 2 760 mm. Elroq je teda kratší len vďaka menším previsom. Ale nie oveľa. Jeho 4 390 mm znamená, že za Enyaqom zaostane o 18 centimetrov. Veľké rozdiely nehľadajte ani v šírke a výške. Elroq je široký 1 884 mm a vysoký 1 625 mm. To znamená, že v porovnaní s Enyaqom je o päť milimetrov širší a o štyri milimetre vyšší. Napriek tomu sa chváli lepšou aerodynamikou. Jeho koeficient odporu vzduchu Cd 0,26 patrí k najnižším v triede. Stará sa o to nielen jemne klesajúca línia strechy, zadný spojler s finletmi a hladký podvozok, ale aj nové spätné zrkadlá a aktívna roleta v prednom nárazníku, ktorá sa otvára len vtedy, keď je potrebný prísun vzduchu k batériám.
Aerodynamicky optimalizovanú sú aj 19– až 21-palcové disky kolies. Na výber dostanú zákazníci z viacerých exteriérových lakov, pričom najväčšou novinkou je zelený odtieň Timiano Green, známy z konceptu Vision 7S. V portfóliu nebude chýbať ani línia Sportline, typická nahradením chrómových dekorácii lesklými čiernymi doplnkami. Sportline tak dostane čierne lemy okien, čierne zrkadlá, čierne spojleri, vložky v nárazníkoch a čierne budú aj nápisy Škoda. Športovú charizmu doplnia 20-palcové disky, zatmavené zadné okná SunSet a o 15 mm znížený podvozok, ktorý priblíži Elroq Sportline bližšie k asfaltu.