Nástupca Chironu dostal pomenovanie zo sveta hodinárskych majstrov. Tourbillon je totiž zložitý mechanizmus vyvinutý v roku 1801, ktorý pomáha hodinovým strojčekom odolávať účinkom gravitácie. Tento vynález sa používa dodnes a je považovaný za vrchol hodinárskeho umenia. Na nové Bugatti rozhodne sedí, pretože samo osebe je technickým zázrakom. Navonok to príliš nevidieť, ale ak sa mu pozriete pod kožu, ostanete v nemom úžase. Jeho aerodynamické krivky ukrývajú nálož technickej virtuozity. Pritom má Tourbillon len čosi vyše štyroch metrov.
Vpredu nájdeme päť z celkovo ôsmich chladičov. Dva páry po bokoch sa starajú o chladenie spaľovacieho motora. Prostredný za maskou v tvare podkovy slúži klimatizácii a elektronike. Predné kolesá poháňajú dva elektromotory. Každý z nich má 250 kW. Vďaka nim má Tourbillon pohon AWD aj schopnosť vektorovať krútiaci moment. V centre skeletu sú umiestnené batérie s kapacitou 24 kWh, ktoré umožňujú 60 km elektrického dojazdu. Sú súčasťou štruktúry, takže sa podieľajú na celkovej pevnosti monokoku. Sedadlá, ktoré sú umiestnené po bokoch akumulátora, sa dajú nastavovať len výškovo. Pozdĺžne nastavenie kompenzuje posuvná pedálová skupina.
Tesne za kabínou pracuje pozdĺžne uložený 6,3-litrový atmosférický 16-valec. Je extrémne dlhý, keďže prišiel o koncepciu W16. Má klasické dva bloky s ôsmimi valcami. Napriek tomu sa podarilo Bugatti udržať relatívne krátky rázvor náprav, ktorý je len o 29 mm dlhší ako pri Chirone. Motor produkuje 735 kW, teda rovných 1 000 koní. Spracúva ich 8-stupňová dvojspojková prevodovka. Nádrže našli miesto po bokoch, čím sa motor podarilo posunúť čo najviac vpred. Stále ale nie sme na konci, pretože zadná náprava obsahuje tretí elektromotor s výkonom ďalších 250 kW.
Pozrite si Bugatti Tourbillon „bez kože“
Čítajte viac Chcete nosiť na ruke funkčný motor V16? Bugatti vám to umožníJednoducho, Tourbillon je neuveriteľne komplexný produkt, ktorí podľa tvorcov nemá priameho súpera. Šokujúce je, že napriek náloži technológii s troma elektromotormi a ťažkej batérii je ľahší ako Chiron. Na stovku šprintuje vďaka systémovému výkonu 1 322 kW, čo je 1 800 koní, hlboko pod dve sekundy a dosiahne maximálku 445 km/h. Pôjde o poriadne drahú hračku. Kým totiž z Veyronu a Chironu vyrobilo Bugatti 500-kusové série, z Tourbillonu vznikne len 250 extrémne vzácnych exemplárov. A tomu bude zodpovedať astronomická cena. Bugatti si Tourbillon cení na 3,8 milióna eur. To je o 2,8 milióna eur viac v porovnaní s Veyronom a o 1,3 milióna viac v porovnaní s Chironom.