Počet čínskych automobiliek v Európe rastie. Lynk & Co je však jednou z tých, ktoré na starom kontinente pôsobia dlhšie. Značka využíva vo veľkom techniku Volva. Napokon, obe patria pod gigant Geely. Dobre známe SUV Lynk & Co 01 je vlastne derivátom Volva XC40 s plug-in hybridným pohonom. Dokonca sa vyrábajú na spoločnej linke v Holandsku. Nový Lynq & CO 02, predstavený v Paríži, bude druhým modelom značky. A veľmi dôležitým, pretože európsje predaje Lynk & Co sa v tomtor oku prepadli o 75 %. Tentoraz využije platformu SEA (Sustainable Experience Architecture), spoločný produkt Geely s Volvom. Využíva ju napríklad Volvo EX30 či Smart 1. Jej variabilita umožňuje vytvárať rôzne typy áut.
Lynk & Co stavilo na atraktívne SUV-kupé. Ide už o druhú generáciu tohto modelu. Lenže kým tá prvá zamierila len do Číny, druhú vyvíjali špeciálne pre európsky trh. Dizajn sa napríklad rodil priamo v štylistickom centre v Göteborgu. Automobilka pritom zapojila do vývoja aj svojich zákazníkov. Prostredníctvom aplikácie mohli vyjadriť svoje názory či priania, ako by malo auto vyzerať a ako by malo byť vybavené. Výsledkom je športovo orientovaný model s dĺžkou 4 460, šírkou 1 845 a výškou len 1 573 mm. Rázvor náprav je veľkorysých 2 755 mm. Máme tu teda ďalšieho čínskeho konkurenta napríklad pre novú Škodu Elroq.
Aerodynamický croosover s masívnym pontónom, splývavou siluetu kabíny, zapustenými kľučkami dverí, dvojfarebným lakovaním a futuristicky pôsobiacou svetelnou technikou poháňa zadný elektromotor s výkonom 200 kW a krútiacim momentom 343 Nm. Batéria s kapacitou 66 kWh a chémiou NMC má vystačiť na 445-kilometrový dojazd. S energiou bude novinka šetriť tepelným čerpadlom aj uzatvárateľnou maskou chladiča. Dobiť by sa mala vďaka podpore výkonu 150 kW z 10 % na 80 % za menej ako 30 minút. Pre domáce nabíjanie bude už základná verzia Core vybavená 11-kilowattovou palubnou nabíjačkou.
Drahšia verzia More dostane palubnú nabíjačku s výkonom 22 kW, takže čas nabíjania z wallboxu klesne zo 7,5 na 4,5 hodiny. Zákazníci sa nebudú sťažovať ani na dynamiku. Šprint na stovku zvládne Lynk & Co 02 za 5,5 sekundy. Kabíne dominuje veľká dotyková obrazovka 15,4-palcového infotainmentu. Rýchle reakcie zabezpečuje tretia generácia procesora Qualcomm Snapdragon SA8155p SoC. Pred vodičom je ďalší 10,2-palcový virtuálny kokpit. Fyzické tlačidlá tu už prakticky nenájdete. Samozrejmosťou je plná konektivita so smartfónmi a aktualizácia softvéru vzduchom.
Používatelia si môžu vybrať zo štyroch rôznych nastavení náladového osvetlenia vrátane Moonlight Love a Neo City. Sploštený volant je inšpirovaný kokpitmi lietadiel. Obsahuje kameru Face ID, čo znamená, že vozidlo rozpozná šoféra a prispôsobí sa jeho nastaveniam – od polohy sedadla až po multimédiá. Základná verzia Core by mala s bohatou výbavou vrátane celého balíka asistenčných systémov štartovať na cene 35 495 eur. Dopriať si však budete môcť bohatú príplatkovú výbavu. Napríklad 20-palcové kolesá, aparatúru Harman Kardon alebo 360-stupňové zobrazenie okolia. Objednávky otvorila spoločnosť 11. októbra.