Hyundai Inster Cross: Elektrický trpaslík mieri do terénu. A bez emisií

Inster ešte nestihol doraziť na náš trh a Hyundai už predstavuje novú out-doorovú verziu Cross. Tvári sa naozaj drsne.

18.10.2024 10:00
debata
Hyundai Inster sa vo verzii Cross premenil na... Foto: Hyundai
Hyundai Inster Cross - 2024 Hyundai Inster sa vo verzii Cross premenil na dobrodružné SUV. Zvýšený podvozok dopĺňa masívna plastová ochrana spodných partií karosérie. Na streche budú nosiče.

Hyundai Inster je jedným z prvých elektromobilov novej generácie, ktoré by mohli v Európe zdvihnúť predaje elektrických áut. Začínať má totiž na cene pod úrovňou 25 000 eur. Možno sa zdá, že ide o drobca v štýle Dacie Spring, ale zdanie klame. Napriek dĺžke len 3 825 mm ide o dospelý elektromobil. V podlahe si vozí batériu s kapacitou 42 alebo 49 kWh, čo je takmer dvojnásobok Springu. Prekonáva ho prakticky všetkým. Verziu s menším akumulátorom poháňa elektromotor s výkonom 71 kW a s väčšou 84,5 kW. Z 0 na 100 km/h zrýchľuje za 11,7, respektíve 10,6 sekundy. Jeho dojazd je podľa použitej batérie buď 300, alebo 355 km. Aj vďaka tepelnému čerpadlu.

Inster Cross bude jazdiť štandardne na... Foto: Hyundai
Hyundai Inster Cross - 2024 Inster Cross bude jazdiť štandardne na 17-palcových kolesách, čo je na auto s dĺžkou pod štyri metre extrémny rozmer. Sympatickú sú pixelové prvky, typické pre elektrické Hyundaie.
Hyundai vyrobil 100 miliónov áut - 2024 Čítajte viac Hyundai vyrobil už 100 miliónov áut. Trvalo to 57 rokov

Rovnako dospelý je interiér. Kým množstvo elektromobilov si musí vystačiť s jediným displejom, Inster má plnohodnotný virtuálny kokpit aj 10,25-palcový infotainment. A k tomu samostatný panel klimatizácie. Paráda. Šokuje aj variabilitou. Všetky sedadlá sú totiž sklopné do roviny, vrátane vodičovho, takže Inster ponúka lôžkovú úpravu. Zadná lavica je navyše posuvná. No a 280-litrový kufor nie je tiež na zahodenie. Zákazníci si budú môcť vybrať z viacerých druhov čalúnenia vrátane hnedého či dvojfarebného. Atmosféru na palube mení ambientné osvetlenie so 64 farbami. Jednoducho, na Insteri Hyundai nešetril.

V kabíne kombinuje Inster Cross šedé čalúnenie... Foto: Hyundai
Hyundai Inster Cross - 2024 V kabíne kombinuje Inster Cross šedé čalúnenie s limetkovými akcentmi.
Hyundai Ioniq 5 XRT - 2024 Čítajte viac Hyundai Ioniq 5 XRT: Stvorený pre dobrodružstvo. A neostane sám

Vidieť to aj na jeho asistenčných systémoch. K dispozícii je adaptívny tempomat s funkciou stop & go, udržiavanie v jazdnom prúde, monitorovanie slepých uhlov zrkadiel, varovanie pred križujúcimi vozidlami pri cúvaní či parkovací asistent a automatické prepínanie diaľkových svetiel. No a teraz sa Inster predstavuje v novej out-doorovej verzii Cross, ktorá robí z malého SUV ešte atraktívnejší model. Ako pravé SUV dostal robustné nárazníky, zdôrazňujúce jeho dobrodružný charakter. Nechýba ani reliéfna plastová ochrana podbehov a blatníkov. Štandardom budú až 17-palcové kolesá – nevídané na auto s dĺžkou pod štyri metre.

Hyundai Inster Cross - 2024
Hyundai Inster Cross - 2024
+4Hyundai Inster Cross - 2024

K tomu všetkému musíme pripočítať strešné nosiče a špecifický matný lak Amazonas Green Matte, ktorý namiešal Hyundai výhradne pre Inster Cross. Kombinovaný je s čiernou strechou. Zákazníci si však budú môcť vybrať aj ďalšie odtiene, napríklad biely Atlas White, perleťový čierny Abyss Black Peral či strieborný Aero Silver Matte. Odlišné od bežných Insterov bude aj vnútorné čalúnenie, kombinujúce šedú látku s limetkovými akcentmi. Túto živú farbu nájdeme aj na palubnej doske. Nabíjanie by z 11-kilowattového wallboxu malo trvať približne štyri hodiny a na rýchlonabíjačkách vďaka podpore výkonu 120 kW z 10 na 80 % 30 minút. Cenu zatiaľ nepoznáme. Napokon, ani bežný Inster na náš trh ešte nedorazil. Ale na stránke automobilky ho už nájdete.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Hyundai #Hyundai Inster
Články podľa značiek