Modely s prívlastkom Sportback z dielne značky Audi majú za cieľ priniesť okrem tradičných charakteristík aj športový vzhľad v podobe splývavej karosérie. V prípade elektrického SUV Q6 Sportback e-tron však konštruktéri dosiahli aj zlepšenie koeficientu aerodynamického odporu oproti modelu Q6 e-tron, a to z Cd 0,28 na 0,26. Okrem toho do ponuky pribudla aj verzia s pohonom len zadných kolies, čo v konečnom dôsledku umožnilo predĺžiť maximálny dojazd.
Audi Q6 Sportback e-tron stojí, prirodzene, na rovnakej platforme PPE (Premium Platform Electric) s 800-voltovým okruhom, čo mu umožňuje nabitie z 10 % na 80 % kapacity za 21 minút. Platí to nielen pre väčší akumulátor s kapacitou 100 kWh, ktorý možno dobíjať výkonom 260 kW, ale aj pre novú menšiu batériu s kapacitou 83 kWh (využiteľných 75,8 kWh), ktorej postačuje nabíjací výkon 225 kW.
Menší akumulátor je k dispozícii vo verzii s pohonom zadných aj všetkých kolies. Tá základná má výkon 185 kW (252 k) a na jedno nabitie prejde podľa testovacieho cyklu 545 km. Verziou s maximálnym dojazdom bude odteraz tá so 100kWh akumulátorom (využiteľných 94,9 kWh) s pohonom zadných kolies a výkonom 225 kW (306 k), ktorá má prejsť na jedno nabitie až 656 km.
Čítajte aj Q6 e-tron: Audi predstavilo nové prémiové elektrické SUV. Má dojazd vyše 600 kmVyššie v hierarchii budú ešte verzie s väčšou batériou, a to Q6 Sportback e-tron quattro s pohonom oboch náprav, výkonom 285 kW (387 k) a dojazdom 636 km a vrcholná SQ6 Sportback e-tron s výkonom 360 kW (489 k) a dojazdom 607 km.
Z hľadiska vybavenia interiéru k zmenám nedošlo, no vzhľadom na iný tvar karosérie sa zmenšila prepravná kapacita. Do kufra variantu Sportback sa zmestí 511 litrov, čo je o 15 litrov menej ako v prípade Q6 e-tron. Po sklopení sedadiel je rozdiel väčší, a to 158 litrov v neprospech Sportbacku, ktorý odvezie 1 373 litrov. Pod prednou kapotou však ostáva rovnaký úložný priestor s objemom 64 litrov.
Novinka sa bude vyrábať v hlavnom závode značky v Ingolstadte a začiatok predaja je naplánovaný na prelom roka. Známa je zatiaľ len základná cena pre domáci nemecký trh 65 900 eur.