Fio bankaFio banka

Ford Mustang Mach-E: Elektrický ‘pony car‘ dostal pár zlepšení. Dojazd nemení

Elektrický Ford Mustang Mach-E má za sebou malý update. A jeden z nich príde naozaj vhod. Hoci sa na pohone a kapacite batérií nič nemení, tepelné čerpadlo zvýši dojazd v zimnej prevádzke.

23.10.2024 10:00
Ford Mustang Mach-E - 2025 Foto:
Mustang dostal tri nové laky karosérie, tri nové dizajny kolies aj nový paket Sport Appearance, ktorý ho čiernymi doplnkami a červenými strmeňmi bŕzd vizuálne približuje k vrcholovej verzii GT.
debata (2)

Ford priviedol Mustang Mach-E na trh v roku 2020. Bol to jeho prvý novodobý elektromobil, ak nepočítame pokusy s elektrifikovaným Focusom. Dnes je jeho elektrická flotila širšia. Tento rok pribudol Explorer a k nemu SUV-kupé Capri, oba postavené na platforme MEB od Volkswagenu. A tak dozrel čas aj na malý update staršieho Mustangu Mach-E. Faceliftom či zásadnou modernizáciou by sme to nenazvali. Ako tvrdí Ford, v novom modelovom roku sa snažil vyhovieť zákazníkom, ktorí mali k Mustangu zopár výhrad. A to sa cení.

Ford Mustang Mach-E - 2025
Ford Mustang Mach-E - 2025
+19Ford Mustang Mach-E - 2025

Štandardom sa stalo napríklad tepelné čerpadlo, ktoré znižuje energetické výdaje batérie pri vykúrení kabíny, čo znamená dlhší dojazd v chladnom počasí. Viac priestoru na predných sedadlách zas prinesie premiestnenie voliča prevodovky zo stredového tunela na stĺpik riadenia. V ponuke tiež pribudol športový paket Sport Appearance, ktorý si požičal zopár dizajnových vychytávok najvýkonnejšej verzie GT. Ak sa preň rozhodnete, dostanete lesklú čiernu masku, 19-palcové vysokolesklé čierne kolesá, červené strmene bŕzd Brembo aj čierne obklady prahov a výrezov blatníkov.

V kabíne je najväčšou novinkou prepracovaný... Foto: Ford
Ford Mustang Mach-E - 2025 V kabíne je najväčšou novinkou prepracovaný stredový tunel. Páka voliča prevodovky sa z neho presunula na stĺpik riadenia.
Ford Mustang GTD - 2024 Čítajte viac Ford Mustang GTD: Nie, na naftu nejazdí. Pýši sa čímsi celkom iným

V interiéri zas pribudnú športové sedadlá s červeným prešívaním a športové pedále. Polepšili si aj asistenčné systémy. Paket BlueCruise 1.5 dostal funkciu pre automatickú zmenu jazdného pruhu, a to bez zásahu vodiča. Zmenu jazdného pruhu spustí, ak je vozidlo pred ním pomalšie, ako je nastavená rýchlosť tempomatu, alebo ak ho vozidlo sleduje príliš tesne v prechádzajúcom pruhu. Za zlepšené funkcie si treba priplatiť, ale Ford ponúkne možnosť vyskúšať si BlueCruise 90 dní zdarma. Tí, ktorí si kúpia systém hneď, už nemusia platiť za aktualizácie.

Vrcholom ostáva verzia GT s výkonom 358 kW. Foto: Ford
Ford Mustang Mach-E - 2025 Vrcholom ostáva verzia GT s výkonom 358 kW.
Mustang eBike Čítajte viac Ford predstavil úplne nové modely Mustang a Bronco. Majú však len dve kolesá

Možnosti individualizácie rozšíria tri nové laky karosérie – metalický odtieň Molten Magenta, modrá metalíza Velocity a „piesková“ Desert Sand. Pribudli tiež tri nové dizajny kolies vrátane „karbónového“. Na technike sa pravdepodobne nič nemení. V ponuke tak ostávajú akumulátory s kapacitou 72,6 alebo 91 kWh. Tie možno kombinovať s pohonom zadných alebo všetkých kolies. Zadokolky majú podľa použitého akumulátora výkon 198, respektíve 216 kW, štvorkolky ponúkajú 232, respektíve 258 kW. Vrchol predstavuje naďalej Mustang Mach-E GT s brutálnou nádielkou 358 kilowattov. Dojazd sa pohybuje od 428 do 600 km.

Vynovený Mustang Mach-E sa dostane do predaja začiatkom roka 2025. V USA bude štartovať na cene 36 495 dolárov. Európsku cenu zatiaľ nepoznáme.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 2 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #facelift #Ford #Ford Mustang Mach-E
Články podľa značiek