Opel Mokka: Facelift bez experimentov. Len retuše a viac ‘elektriny‘

Modernizácia Mokky bola opatrná. Je bestsellerom Opelu, a tak nechcel riskovať. Dizajnové zmeny sú iba kozmetické. Zato si polepšil infotainment aj elektrická verzia Mokka E.

24.10.2024 10:00
debata
Vynovená Mokka sa zbavila všetkého chrómu.... Foto: Opel
Opel Mokka - 2025 Vynovená Mokka sa zbavila všetkého chrómu. Nahradila ich lesklými čiernymi dekoráciami. Čierna je dokonca aj masky Opel Vizor vrátane nové loga.

Opel tvrdí, že malé SUV Mokka je jeho bestsellerom. Neuvádza však počet predaných kusov od roku 2020, odkedy je jej aktuálna generácia v ponuke. V každom prípade bol práve úspech tým dôvodom, prečo automobilka pristúpila po štyroch rokoch len k jemnému faceliftu. Dizajnéri sa pohrali v podstate len s prednou časťou. No ani tu nebolo veľa dôvodov na zásadné zmeny. Práve Mokka bola totiž prvým modelom Opelu, ktorý priniesol nový štylistický jazyk s maskou Opel Vizor s centrálne umiestneným logom a grafikou svetiel, ktorá vytvárala motív Opel Compass.

Opel Grandland - 2024 Čítajte viac Opel Grandland: Druhá generácia staví aj na batérie. Zvládnuť chce 700 km

Nová maska má prakticky identický tvar, no je celá čierna, vrátane reštylizovaného loga. Napokon, chróm by ste na Mokke hľadali po facelifte márne. Z ekologických dôvodov sa ho zbavila. Takže aj typický lem, ktorý sa tiahne od kapoty až po zadné stĺpiky, je čierny. Grafika svetiel ostala pôvodná, ale teraz tvoria tvar ležatého písmena L tri samostatné LED segmenty. To isté riešenie prevzali zadné združené svetlá. Nový predný nárazník zas Mokke priniesol nielen sviežejší vzhľad, ale aj lepšiu aerodynamiku. Aerodynamicky optimalizované boli tiež kolesá, zvlášť na elektrickej Mokke E. Mokka GS dostala navyše čierne lemy blatníkov.

Aj zadné svetlá dostali trojsegmentovú grafiku... Foto: Opel
Opel Mokka - 2025 Aj zadné svetlá dostali trojsegmentovú grafiku denných diód.

V kabíne je najväčšou zmenou nový infotainment s dvojicou 10-palcových prepojených obrazoviek. Ovládanie dotykového displeja uľahčujú miniaplikácie aj nové ikonky, ktoré nahradili niektoré hardvérové tlačidlá. Ďalšie funkcie je možné ovládať hlasom. Systém umožňuje rozoznať profil vodiča podľa pripojeného smartfónu a nastaviť tak jeho osobné konfigurácie. Navigácia obsahuje bezplatné aktualizácie, pričom Mokka E je doplnená o plánovač trás s návrhmi na optimálne nabíjanie. Pribudli nové USB-C konektory aj bezdrôtové rozhrania Apple CarPlay a Android Auto.

Opel Mokka - 2025
Opel Mokka - 2025
+3Opel Mokka - 2025

Nový je tiež volant s tvarom evokujúcim masku Opel Vizor. Kým exteriéru dominujú čierne lesklé dekorácie, pri obložení stredovej konzoly dal Opel prednosť matnej striebornej úprave. Iste to oceníte, najmä ak ste alergický na odtlačky prstov, ktorých sa na hladkých čiernych povrchoch nedá zbaviť. Chýbať nemôžu ani recyklované materiály. Hardvérové ovládače, napríklad pre voľbu jazdných režimov či parkovacej brzdy, si Mokka požičala z novšieho Grandlandu. Balík asistenčných systémov obohatila praktická zadná kamera so 180-stupňovým zorným uhlom, čo zlepšuje orientáciu najmä pri cúvaní bez výhľadu.

V kabíne je najväčšou zmenou nový volant... Foto: Opel
Opel Mokka - 2025 V kabíne je najväčšou zmenou nový volant evokujúci motív masky Vizor a nový infotainemnt s dvojicou 10-palcových obrazoviek. Zlepšila sa aj konektivita a navigácia.

Výber modelu zjednoduší ponuka dvoch základných variantov vybavenia – Edition a GS, pre ktoré sú pripravené dva ďalšie príplatkové balíky. Zjednodušila sa aj ponuka motorov. Čisto benzínová verzia s trojvalcom 1,2 Turbo, kombinovaná s manuálnou prevodovkou, má výkon 74 kW. Silnejšiu s 8-stupňovým automatom pod kapotou už nenájdete. Nahradil ju výrazne prepracovaný mild-hybridný 3-valec 1,2 Turbo s výkonom 100 kW. Používa nielen 48 V štartér-generátor, ale aj 21 kW elektromotor integrovaný priamo v novej 6-stupňovej dvojspojkovej prevodovke eDCT.

Opel Frontera - 2024 Čítajte viac Opel Frontera: Legenda sa vracia. Na tú starú radšej zabudnite

Vďaka nemu sa mild-hybridná Mokka blíži k full-hybridom. Dokáže sa rozbiehať čisto na elektrinu a využívať silu elektromotora aj pri vyšších rýchlostiach. To zrazí priemernú spotrebu paliva na 4,9 litra na 100 km. Polepšila si aj elektrická Mokka E. Bez ohľadu na vybavenie dostane ako štandard najnovšiu batériu s kapacitou 54 kWh a predný elektromotor s výkonom 115 kW a krútiacim momentom 260 Nm. Opel tak sľubuje normovaný dojazd 403 km. Vynovená Mokka by sa mala dostať k prvým zákazníkom ešte do konca tohto roka.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Opel #facelift #Opel Mokka #Opel Mokka E
Články podľa značiek