Opel tvrdí, že malé SUV Mokka je jeho bestsellerom. Neuvádza však počet predaných kusov od roku 2020, odkedy je jej aktuálna generácia v ponuke. V každom prípade bol práve úspech tým dôvodom, prečo automobilka pristúpila po štyroch rokoch len k jemnému faceliftu. Dizajnéri sa pohrali v podstate len s prednou časťou. No ani tu nebolo veľa dôvodov na zásadné zmeny. Práve Mokka bola totiž prvým modelom Opelu, ktorý priniesol nový štylistický jazyk s maskou Opel Vizor s centrálne umiestneným logom a grafikou svetiel, ktorá vytvárala motív Opel Compass.
Čítajte viac Opel Grandland: Druhá generácia staví aj na batérie. Zvládnuť chce 700 kmNová maska má prakticky identický tvar, no je celá čierna, vrátane reštylizovaného loga. Napokon, chróm by ste na Mokke hľadali po facelifte márne. Z ekologických dôvodov sa ho zbavila. Takže aj typický lem, ktorý sa tiahne od kapoty až po zadné stĺpiky, je čierny. Grafika svetiel ostala pôvodná, ale teraz tvoria tvar ležatého písmena L tri samostatné LED segmenty. To isté riešenie prevzali zadné združené svetlá. Nový predný nárazník zas Mokke priniesol nielen sviežejší vzhľad, ale aj lepšiu aerodynamiku. Aerodynamicky optimalizované boli tiež kolesá, zvlášť na elektrickej Mokke E. Mokka GS dostala navyše čierne lemy blatníkov.
V kabíne je najväčšou zmenou nový infotainment s dvojicou 10-palcových prepojených obrazoviek. Ovládanie dotykového displeja uľahčujú miniaplikácie aj nové ikonky, ktoré nahradili niektoré hardvérové tlačidlá. Ďalšie funkcie je možné ovládať hlasom. Systém umožňuje rozoznať profil vodiča podľa pripojeného smartfónu a nastaviť tak jeho osobné konfigurácie. Navigácia obsahuje bezplatné aktualizácie, pričom Mokka E je doplnená o plánovač trás s návrhmi na optimálne nabíjanie. Pribudli nové USB-C konektory aj bezdrôtové rozhrania Apple CarPlay a Android Auto.
Nový je tiež volant s tvarom evokujúcim masku Opel Vizor. Kým exteriéru dominujú čierne lesklé dekorácie, pri obložení stredovej konzoly dal Opel prednosť matnej striebornej úprave. Iste to oceníte, najmä ak ste alergický na odtlačky prstov, ktorých sa na hladkých čiernych povrchoch nedá zbaviť. Chýbať nemôžu ani recyklované materiály. Hardvérové ovládače, napríklad pre voľbu jazdných režimov či parkovacej brzdy, si Mokka požičala z novšieho Grandlandu. Balík asistenčných systémov obohatila praktická zadná kamera so 180-stupňovým zorným uhlom, čo zlepšuje orientáciu najmä pri cúvaní bez výhľadu.
Výber modelu zjednoduší ponuka dvoch základných variantov vybavenia – Edition a GS, pre ktoré sú pripravené dva ďalšie príplatkové balíky. Zjednodušila sa aj ponuka motorov. Čisto benzínová verzia s trojvalcom 1,2 Turbo, kombinovaná s manuálnou prevodovkou, má výkon 74 kW. Silnejšiu s 8-stupňovým automatom pod kapotou už nenájdete. Nahradil ju výrazne prepracovaný mild-hybridný 3-valec 1,2 Turbo s výkonom 100 kW. Používa nielen 48 V štartér-generátor, ale aj 21 kW elektromotor integrovaný priamo v novej 6-stupňovej dvojspojkovej prevodovke eDCT.
Čítajte viac Opel Frontera: Legenda sa vracia. Na tú starú radšej zabudniteVďaka nemu sa mild-hybridná Mokka blíži k full-hybridom. Dokáže sa rozbiehať čisto na elektrinu a využívať silu elektromotora aj pri vyšších rýchlostiach. To zrazí priemernú spotrebu paliva na 4,9 litra na 100 km. Polepšila si aj elektrická Mokka E. Bez ohľadu na vybavenie dostane ako štandard najnovšiu batériu s kapacitou 54 kWh a predný elektromotor s výkonom 115 kW a krútiacim momentom 260 Nm. Opel tak sľubuje normovaný dojazd 403 km. Vynovená Mokka by sa mala dostať k prvým zákazníkom ešte do konca tohto roka.