Pred piatimi rokmi americká spoločnosť Oilstainlab ukázala svetu koncept auta pripomínajúci monopost Formuly 1 s dizajnom ikonického modelu Porsche 911. O päť rokov neskôr tu máme už prototyp, ktorý trochu ubral z agresívneho vzhľadu a priblížil sa konštrukčnými riešeniami realite.
HF-11 sa spredu podobá spomínanej „911-ke“, no vzadu sa z formuly zmenil na superšport s odhalenými partiami. Namiesto nárazníka je totiž len obrovský difúzor. Po bokoch upútajú široké pneumatiky a zvyšok tvoria karbónové časti monokoku. Predná časť je minimalistická a uhladená a okrúhle svetlá kamuflujú extrémny športový potenciál automobilu.
Interiér obsahuje len to najnutnejšie pre ovládanie auta na okruhu, no zároveň je celý čalúnený farebnou alcantarou a pilot so spolujazdcom sedia v škrupinových sedadlách. Tým najpodstatnejším je však pohonná jednotka, ktorá môže byť benzínová alebo elektrická a navyše sú motory aj zameniteľné, lebo sú upevnené na pomocnom ráme.
Záujemcovia o spaľovaciu verziu budú mať na výber ploché atmosférické šesťvalce s objemom 4,6 litra alebo 5 litrov. Ich výkon bude 447 a 484 kW (608 a 658 k). Automobilka spomína aj možnosť navýšenia výkonu až na 894 kW (1 216 k), čím má pravdepodobne na mysli zakomponovanie preplňovania.
V prípade atmosférických verzií motora majú maximálne otáčky dosahovať hodnotu 9 – 12 tisíc za minútu. Silu agregátu bude na zadnú nápravu prenášať buď šesťstupňová manuálna alebo sedemstupňová sekvenčná prevodovka, pričom obe dodá kanadská firma Multimatic. Spaľovacie verzie budú mať pohotovostnú hmotnosť len 907 kg. V prípade elektrického variantu bude mať elektromotor výkon 633 kW (861 k).
Čítajte aj Bugatti: Nástupca Chironu sa predstaví za pár dní. Aj s motorom V16Oilstainlab plánuje vyrobiť len 25 kusov, pričom základná cena bude 2,3 milióna amerických dolárov, čo je približne 2,12 milióna eur. Keďže vývoj ešte nie je dokončený, firma nabáda zákazníkov, aby sa stali jej testovacími jazdcami. Aktuálne hľadajú jedenástich budúcich majiteľov, ktorí im s vývojom pomôžu. Jeden zo zakladateľov spoločnosti Nikita Bridan potvrdil, že o šiestich vedia, že sa pravdepodobne do vývoja zapoja a dúfajú, že zvyšných piatich nájdu, keď prototyp ukážu naživo.