Kia Sportage je mimoriadne úspešným príbehom. Toto stredne veľké SUV je celosvetovo najpredávanejším modelom značky. Len vlani sa pre Sportage rozhodlo 523 502 zákazníkov. Na porovnanie, je to je dvojnásobok celosvetových registrácií väčšieho Sorenta. Vyrába sa dokonca v dvoch verziách. V Kórei ju poznajú s dlhšou zadnou časťou, kým pre Európu vyvinula Kia po prvýkrát špecifickú modifikáciu s kratším zadným previsom. Ako vieme, schádza výlučne z montážnych liniek žilinského závodu. Aktuálna generácia je na trhu od roku 2021. Nie je to dlho, no Kia i tak pripravuje modernizáciu. A ako býva pre ňu typické, neostala pri retušiach.
Pozrite si s nami novú Kiu EV3
Novinka má kompletne prepracovanú prednú časť. Podľa vzoru nedávno faceliftovaného Sorenta totiž Kia zjednocuje dizajn elektrických a konvenčných modelov so spaľovacími motormi. Aj Sportage tak dostal horizontálne denné svetlá a tie hlavné ukrývajú matné kryty. V súvislosti s tým sa menil celý tvar masky, kapoty aj nárazníka, ktorý pôsobí o čosi agresívnejšie. Sportage to svedčí. Nadšení budú najmä tí, ktorým príliš „nesadli“ pôvodné bumerangové svetlá. Vzadu bola ale Kia opatrnejšia. Zmenila sa len grafika pôvodných svetiel a opäť nárazník. Ten však mala kórejská verzia vždy iný, takže pri európskom deriváte očakávame odlišnosti.
Facelift uzatvára ponuka nových lakov karosérie a nový dizajn diskov kolies inšpirovaný EV9, s priemerom od 17 do 19 palcov. Zmenám neunikla ani kabína. Na prvý pohľad je zjavný najmä nový dvojramenný volant so sploštenou spodnou časťou, pripomínajúci elektrické Kie. To platí aj o prepojených displejoch na palubnej doske. Viditeľný je tiež nový head-up displej, ktorý doteraz v Sportage chýbal. Prepracovaná palubná doska pred spolujazdcom pôsobí homogénnejšie a elegantnejšie, pretože dostala horizontálne prieduchy ventilácie. Kamera v prístrojovom paneli kontroluje po novom ostražitosť vodiča. Aby sa príliš nehral s infotainmentom. Predpokladáme, že modernizácie sa dočkajú aj asistenčné systémy.
Pod kapotou preberie európsky Sportage s najväčšou pravdepodobnosťou techniku modernizovaného Hyundaia Tucson. Ten zamenil v benzínových verziách 1,6 T-GDi 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku za 8-stupňový automat s hydrodynamickým meničom, čo je prísľubom hladšieho radenia prevodových stupňov. Vylepšenia sa však môže dočkať aj hybrid 1,6 T-GDi HEV, ten v Kóreii má výkon zvýšený o 3,7 kW, a plug-in hybrid 1,6 T-GDi PHEV. My len dúfame, že spolu s modernizáciou nevypadne z ponuky úsporný naftový 4-valec 1,6 CRDi s mild-hybridnou technológiou a výkonom 100 kW. Bola by to iste veľká škoda.
Čítajte viac Kia EV3: Poznáme slovenské ceny. Sú ‘reklamou‘ na Niro EVAbsolútnu premiéru má mať jazdný režim Baby and Toddler, ktorý má obzvlášť harmonickou akceleráciou upokojovať najmenších členov posádky, prípadne nerušiť ich spánok. Účinnejšia má byť aj izolácia kabíny vďaka akustickým oknám a prepracovaným stredovým stĺpikom, ktoré lepšie odfiltrujú aerodynamický hluk. Predpokladáme, že začiatkom budúceho roka zverejní Kia aj informácie o facelifte európskej verzie. Dobrá kondícia tohto bestselleru je pre Slovensko dôležitá, pretože Sportage schádza spolu s modelovým radom Ceed z liniek žilinského závodu automobilky a dáva prácu tisícom zamestnancov.