Vokswagen Golf GTI je pionierom kategórie hot-hatchov a na trhu je už päťdesiat rokov. Lenže pokiaľ ide o rýchle hatchbacky s predným náhonom, vo Wolfsburgu majú ešte vyšperkovanejšie prevedenie a tým je Golf GTI Clubsport. A práve tento variant prešiel ako posledný faceliftom súčasnej 8. generácie, ktorú automobilka označuje ako 8.5.
Zmeny exteriéru vidno na prednom nárazníku, predných a zadných svetlách a výraznom zadnom spojleri. Čo sa týka kolies, základom sú 19-placové zliatinové nazývané Queenstown, no za príplatok sú k dispozícii kované s rovnakým rozmerom, ktoré sú však ľahšie. Volajú sa Warmenau a každé váži iba osem kilogramov, čo znižuje hmotnosť neodpružených hmôt a zlepšuje jazdné vlastnosti.
Tie si vie vodič upravovať voľbou jazdných režimov, pričom jeden z nich s názvom Nürburgring je prispôsobený vlastnostiam legendárneho okruhu, teda často sa meniacim typom a kvalitám asfaltu a zvlnenému profilu. Zásluhu na prispôsobivom podvozku majú adaptívne tlmiče DCC, ktoré sú za príplatok.

O pohon sa stará overený dvojlitrový preplňovaný zážihový štvorvalec s výkonom 221 kW (300 k) a krútiacim momentom 400 Nm. Prenos sily motora na prednú nápravu zabezpečuje výlučne sedemstupňová automatická dvojspojková prevodovka. So spracovaním výkonu a krútiaceho momentu pomáha prednej náprave elektronický samosvorný diferenciál XDS+.

Volkswagen Golf GTI Clubsport zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,6 sekundy a maximálna rýchlosť je štandardne obmedzená na 250 km/h. Na výber je však balík Race, ktorý obmedzovač odblokuje a maximálna rýchlosť sa vyšplhá na 267 km/h. Súčasťou tohto balíka je aj výfukový systém Akrapovič.