Nové Audi A5 demonštruje obrovské zmeny v ingolstadtskom portfóliu aj nomenklatúre. Kariéru totiž štartuje ako liftback a kombi Avant. Tieto karosárske verzie boli pritom desaťročia doménou modelového radu A4. Označenie A5 patrilo športovým derivátom – kabrioletu, kupé a liftbacku Sportback. To je už ale minulosťou. Skrátka, z Audi A4 sa stáva Audi A5 a okrem toho z ponuky vypadáva sedan, teda verzia, ktorá bola základom modelového radu. A čo bude s A4? Párne čísla pripadnú, ako sme už videli na novom Audi A6 e-tron, elektromobilom. Čísla už teda nebudú označovať klasickú či športovú orientáciu, ale typ pohonu. A aby to bolo ešte zamotanejšie, Audi prichádza s modelom A5L.
Asi tušíte, že ide o predĺženú verziu nového Audi A5. A ako sa na luxusné predĺžené verzie patrí, bude sedanom. Takže, áno, toto je tretí karosársky variant, lenže v Európe naň zabudnite. Audi ho vyvinulo špeciálne pre čínskych zákazníkov. Novinka má na dĺžku 4 902 mm, čo je o 73 mm viac v porovnaní s európskou verziou. No a na rázvore náprav s hodnotou 2 965 mm, zas pribudlo 65 mm. Čínske A5 sa tým doťahuje na niekdajšie Audi A6, čo je model vyššej strednej triedy. To len demonštruje, že čínsky trh je pre Audi aj napriek prepadom v posledných rokoch stále dôležitý. Dokonca tak, že je ochotné investovať do vývoja špecifických čínskych derivátov.
Číňania preto dostanú nielen klasický sedan, ale aj viac miesta na zadných sedadlách. Zaujímavá bude aj technika pod kapotou. V Audi A5L sa má totiž objaviť preplňovaný 4-valec 2,0 eTSI, teda dvojliter so 48V mild-hybridnou podporou, ktorý v Európe nepoznáme. Mild-hybridným okruhom disponuje zatiaľ len menší motor 1,5 eTSI. Očakáva sa, že bude mať výkon 150 kW a spolupracovať bude so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG. Na rozdiel od ohlásených nových čínskych modelov AUDI bez loga si táto klasická novinka ponechá štyri kruhy na prednej maske a dokonca ich rozsvieti. Produkciu zabezpečí čínsky závod, ktorý je spoločným podnikom Audi s miestnym gigantom FAW Group.