Pred troma rokmi predstavila Honda tretiu generáciu HR-V. Bola to veľká zmena, dizajnová a najmä technologická. Aj HR-V totiž presedlalo na hybridný pohon e:HEV. Hoci ekologický systém Hondy so spaľovacím motorom vo funkcii generátora priniesol zníženie spotreby, stretol sa aj s kritikou. Tá mierila najmä na takzvaný „mixér efekt“, keď spaľovacia jednotka pri požiadavke prudšej akcelerácie doslova „letela“ do vysokých otáčok, a to skokovo. Honda pravdepodobne vypočula výhrady zákazníkov, pretože modernizácia HR-V sa zamerala práve na vytvorenie prirodzenejšieho vzťahu medzi otáčkami motora a okamžitou rýchlosťou.
Čítajte viac Test: Honda CR-V e:PHEV – niečo za niečo, ale v tichu a komforteZačnime však dizajnom. HR-V modelového roka 2025 má decentné zlepšenia exteriéru. Vidieť to najmä na prepracovanej prednej maske, ktorá je užšia, a na krištáľovo čiernej lište, ktorá sa tiahne medzi reflektormi. Lesklú čerň nájdete aj na spodnej časti predného nárazníka. Full LED reflektory, vo vyšších úrovniach adaptívne, dostali matné pozadie. Zadné diódovou lištou prepojené svetlá majú jednoduchšiu grafiku. Aj tu sa na nárazníkoch objavuje lesklý čierny obklad. Nová verzia Advance Plus dostala strešné okno. Facelift uzatvárajú aktualizované odtiene lakov karosérie vrátane Sage Green, Seabed Blue a Urban Grey.
V interiéri zvyšujú dojem kvality obklady z klavírnej černe. Prepracovaná bola aj stredová konzola, ktorá teraz ponúka lepší prístup k indukčnej nabíjačke telefónov. Napriek športovej siluete a kompaktným rozmerom môžu zákazníci stále počítať s veľkým batožinovým priestorom a vďaka zadným sedadlám Magic Seats so sklopnými, ale aj výklopnými „sedákmi“ aj s najlepšou variabilitou v triede. Zdá sa to neuveriteľné, ale HR-V zvládne odviezť dva horské bicykle (s demontovaným predným kolesom) a k tomu surfovaciu dosku. No najviac zaregistruje posádka zníženie hlučnosti a vibrácií v kabíne.
Čítajte viac Test: Honda CR-V e:PHEV – niečo za niečo, ale v tichu a komforteHonda použila väčšie množstvo izolačných materiálov, napríklad medzi motorovým priestorom a kabínou, v palubnej doske, blatníkoch, dverách, stredovej konzole, kapote a vo vnútorných blatníkoch. Zlepšená aplikácia Honda Plus znamená možnosť využívať bezdrôtové aktualizácie, digitálny kľúč a mnohé ďalšie funkcie. Asistenčné systémy pracujú precíznejšie, pretože dáta o situácii v premávke dodáva nová širokouhlá kamera, ktorá spracúva obraz pomocou umelej inteligencie. Vďaka tomu lepšie rozlišuje čiary na ceste, okraje vozovky či ostatné vozidlá. Novinkou je 360-stupňová kamera.
HR-V bude v Európe naďalej dostupné len s hybridnou sústavou e:HEV. Tú tvorí trakčný elektromotor a generátor poháňaný atmosférickým 4-valcom 1,5 i-VTEC pracujúci v Atkinsonovom cykle. Celkový výkon sústavy je naladený na 96 kW a 253 Nm krútiaceho momentu. Na týchto parametroch sa nič nemenilo, no Honda sľubuje harmonickejší vzťah medzi otáčkami motora a okamžitou rýchlosťou. Preto je napríklad nábeh otáčok spaľovacieho motora pri potrebe väčšieho výkonu, napríklad pri predbiehaní, pomalší. Menej postrehnuteľné sú aj jednotlivé prechody medzi hybridným, elektrickým a čisto benzínovým režimom, keď sa spaľovací motor spojí priamo s kolesami. Športový mód Sport má zas rýchlejšiu odozvu na stlačenie akceleračného pedála než pred modernizáciou.
Honda HR-V zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 10,6 sekundy a priemerne spotrebuje 5,4 litra benzínu na 100 km. Zmeny sa dotkli aj podvozka. Zvýšením torznej tuhosti stĺpika riadenia ponúka riadenie presnejšiu odozvu a lineárnejší pocit pri zmenách smeru jazdy. Honda tiež zlepšila účinnosť rekuperatívneho brzdenia a jeho spoluprácu s hydraulickými brzdami. Novinkou je asistent pre zjazd z kopca, ktorý funguje už od rýchlosti 3 km/h a umožňuje plynulejšiu kontrolu nad vozidlom počas klesania na povrchoch s nízkou priľnavosťou. Novú Hondu HR-V nájdete už aj v slovenskom cenníku. Štartuje na 30 390 eurách. Za novú najvyššiu úroveň Advance Plus zaplatíte 36 990 eur.