Audi pôvodne sľubovalo, že od roku 2025 už nepredstaví žiaden nový model so spaľovacím motorom. Tento rok však prišlo hneď s dvoma zásadnými novinkami tankujúcimi benzín aj naftu. Tou prvou bol liftback a kombi Audi A5 a druhou SUV Q5. Teraz k nim pridáva Q5 Sportback, teda SUV-kupé odvodené od Q5. Aj tento model je postavený na úplne novej platforme PPC (Premium Platform Combustion), ktorá ráta nielen s benzínovými, ale aj s naftovými motormi. Nevyhýba sa ani elektrifikácii v podobe mild-hybridov a plug-in hybridov. V porovnaní s Q5 je najväčšou zmenou klesajúca silueta strechy od stredového stĺpika, ktorá dáva Sportbacku dynamický charakter. Inak Sportback preberá všetky dizajnové prvky základného SUV.
Predná maska Singleframe je väčšia a robustnejšia ako kedykoľvek predtým. A ešte k tomu je umiestnená vyššie. Lemujú ju ostro rezané Matrix LED svetlá s 15 segmentmi a nastaviteľnou grafikou, ako aj bočné nasávacie otvory. Z profilu zaujmú svalnaté blatníky Vzadu sú ústredným motívom svetlá OLED spojené diódovou lištou, odtrhová hrana veka, ale aj funkčné výfuky. Verzia S bude mať štyri kruhové koncovky. Ostrá verzia SQ5 Sportback dostane tiež väčšie nasávacie otvory v prednom nárazníku s krídelkami v tvare písmena L, čierne lesklé dekorácie, väčší zadný difúzor a špecifické 20-palcové disky kolies. Paletu farieb tvorí jedenásť odtieňov vrátane nového zeleného laku Distrikt a sivého Tambora. Pre S line a SQ5 sú vyhradené farby Blue Ultra, Daytona Grey a úplne nová Sakhir Gold.
Architektúra interiéru vychádza z už známych modelov A5 a A6. Palubnú dosku tvorí digitálne „pódium“ vyzbrojené panoramatickým OLED displejom, ktorý tvorí 11,9-palcový virtuálny kokpit a 14,5-palcový infotainment. Za príplatok dostane 10,9-palcový displej aj spolujazdec. Útulnú atmosféru dotvára oblúk Softwrap, ktorý sa tiahne palubnou doskou a nadväzuje na výplne dverí. Zároveň oddeľuje digitálnu a „hardvérovú“ časť. Nechýba ani ambientné osvetlenie. Verzie S line dostali kosoštvorcové prešívanie čalúnenia, nielen na sedadlách, ale aj na palubovke a vo dverách. Akustický komfort zvyšujú laminované okná. Napriek športovému charakteru sa môže Sportback pochváliť kufrom s objemom 515 litrov. A SQ5 Sportback 470 litrov.
Hneď od začiatku ponúkne Audi Q5 benzínové aj naftové motory. Všetky sú vybavené 48 V mild-hybridnou technológiou MHEV plus so štartér-generátorom s výkonom 18 kW, krútiacim momentom 230 Nm a LFP batériou s kapacitou 1,7 kWh. Rekuperačný výkon je až 25 kW čo výrazne znižuje spotrebu paliva. Štandardom bude 7-stupňová dvojspojková prevodovka S Tronic. Základom sú 4-valce – benzínový 2,0 TFSI (150 kW, 340 Nm) a naftový 2,0 TDI (150 kW, 400 Nm). Kým pri benzínovej verzii je pohon quattro za príplatok, dieselový variant je so štvorkolkou spojený štandardne. Platí to aj pre vrcholovú verziu SQ5 so 6-valcom 3,0 TFSI s výkonom 270 kW a krútiacim momentom 550 Nm. Neskôr rozšíri ponuku bližšie nešpecifikovaný plug-in hybrid.
Podvozok používa štandardne oceľové odpruženie. Príplatkový športový podvozok je vybavený tlmičmi FSD (Frequency Selective Damping), ktoré majú redukovaný tlmiaci účinok pri vysokých frekvenciách kmitania podvozka – napríklad na dlažbe – a pritom si zachovávajú vysoký tlmiaci účinok pri nízkych frekvenciách, ku ktorým dochádza pri zmene jazdného pruhu alebo jazde v zákrute. Na vrchole je pneumatické odpruženie s adaptívnym účinkom a s podstatne širšou škálou medzi športovým a komfortným nastavením. Ovláda sa cez systém Audi drive select. Riadenie s variabilným prevodovým pomerom zas zlepší obratnosť v zákrutách či pri parkovaní. Audi bude nové SUV Q5 vyrábať naďalej vo svojom mexickom závode v San José Chiapa.
Novinku z Ingolstadtu si budú môcť zákazníci objednať od decembra tohto roka. Poznáme aj ceny. Za Q5 Sportabck zaplatíte najmenej 54 800 eur a za ostré SQ5 Sportback 85 400 eur.