Nie je tajomstvom, že reinkarnovanú francúzsku značku Alpine čaká čisto elektrická budúcnosť. Napokon, Alpine už predstavilo elektrický hatchback A290, ktorý je ostrou verziou nového Renaultu 5 E-Tech, aj koncept elektrického SUV A390 Beta. Podobný osud čaká kupé A110, ako naznačil koncept A110 E-ternité. A čo bude s tým súčasným? Bohužiaľ, čoskoro skončí. Jeho rozlúčka však bude veľkolepá. V Dieppe totiž pripravili limitku, ktorá je absolútnym vrcholom schopností tohto ľahučkého kupé s hliníkovou karosériou a v strede uloženým motorom 1,8 Turbo. Edícia s prívlastkom R Ultime vychádza z doteraz najvýkonnejšej a najľahšej verzie A110 R, ktorá vďaka nasadeniu karbónových komponentov a redukovanej výbave dosiahla výkonovú hmotnosť len 3,6 kg/k. Lenže Ultime ide ešte ďalej.
Motor s upraveným turbodúchadlom má výkon zvýšený z pôvodných 300 na 345 koní, čo je 254 kW. Narástol aj krútiaci moment, a to z 340 až na 420 Nm. Táto nádielka putuje cez dvojspojkovú prevodovku DW6, upravenú na prenos vyššieho krútiaceho momentu, k zadným kolesám. Nechýba titánový výfukový systém Akrapovič, štyri nastaviteľné tlmiče Ohlins, brzdová sústava AP Racing s kotúčmi s priemerom 330 mm ani 18-palcové a vzadu 19-palcové disky kolies obuté do vysokovýkonných pneumatík Michelin PS2 Cup. Nezabudlo sa ani na aerodynamický tuning. Veď dodatočné úpravy zvýšili prítlak o ďalších 160 kg v porovnaní s A110 R. Podľa Alpine to robí z Ultime nekompromisné okruhové kupé. Veď z 0 na 100 km/h šprintuje za 3,8 sekundy, v čom mu pomáha aj systém Launch Control.
Kým technika 110-kusovej série bude identická, Alpine dá zákazníkom možnosť upraviť si svoje Ultime podľa vlastných predstáv. Program Atelier a Atelier Sur-Mesure ponúka priam nekonečné možnosti výberu farieb karosérie a interiérových materiálov. Paletu základných odtieňov tvorí 27 farieb a čalúnenie z Alcantary je dostupné v štyroch farbách – sivej, červenej, modrej a oranžovej. Program Sur-Mesure pridáva ďalších deväť odtieňov Alcantary a 10 druhov pravej kože. Týmito materiálmi sú čalúnené nielen sedadlá, ale aj stredová konzola, volant, palubná doska, výplne dverí a strop. Ponuka farieb je neohraničená, Alpine „namieša“ zákazníkom akýkoľvek odtieň. Dostupná je aj karbónová kapota.
Cena je však naozaj šokujúca. Za túto rozlúčku zaplatia zákazníci 330 000 eur, čo robí z Alpine A110 R Ultime najdrahšie športové auto so 4-valcovým motorom. Cenovkou konkuruje alebo poráža aj také ikony ako superšporty od Porsche, McLarenu alebo Ferrari. Aby sme ale boli korektní, táto cena sa týka prevedenia Ultime La Bleau, z ktorého vznikne len 15 vzácnych exemplárov. Takže táto limitovaná edícia má vo svojom jadre ešte ďalšiu „limitku“, čo je vskutku unikátne. Líši sa monokokovými sedadlami či čalúnením Poltrona Frau. Jazdiť s ňou by bolo asi hriech. Pravdepodobne pôjde o investičné kúsky, ktorých cena môže už len rásť.