Kým na našom trhu je najväčším Lexusom model RX, na zámorskom trhu je situácia odlišná. Tam majú zákazníci na výber aj modely LX a GX, pričom druhý menovaný stojí na platforme s rámovým podvozkom a je v podstate luxusnejšou verziou aktuálnej generácie toyoty Land Cruiser. K nim po novom pribudol aj model TX stojaci pre zmenu na platforme GA-K a deliaci sa o základy s Toyotou Grand Highlander.
Základná motorizácia je pritom totožná ako v prípade menšieho modelu RX, a to benzínový preplňovaný štvorvalec s objemom 2,4 litra poháňajúci obe nápravy. Nad ňou je hybrid s rovnakou spaľovacou pohonnou jednotkou a takisto s pohonom všetkých kolies vrátane funkcie natáčania zadnej nápravy. Vrcholom ponuky je plug-in hybrid, ktorého základom je 3,5-litrový vidlicový benzínový šesťvalec a akumulátor, ktorý poskytne energiu na 53 kilometrov elektrickej jazdy.
Samozrejmosťou sú všetky asistenčné systémy v rámci balíka Lexus Safety System+ 3.0. Karoséria má tradičný hranatý tvar, ktorý je pre SUV typický. Vďaka nemu majú dostatok priestoru aj cestujúci v treťom rade sedadiel a ostáva dosť miesta pre batožinu. Predná maska je masívna a dizajnovo zaraďuje TX do modelového portfólia Lexusu. Súčasťou základnej výbavy sú 20-palcové disky kolies, ale za príplatok sú k dispozícii aj 22-palcové.
Vo vnútri prémiovú atmosféru navodzuje 14-palcová obrazovka infotainmentu. Vodič čerpá informácie o jazde z 12,3-palcového digitálneho prístrojového panelu a head-up displeja. Interiér skrášľuje ambientné podsvietenie a o ozvučenie sa stará audiosystém Mark Levinson s 21 reproduktormi. Druhý rad sedadiel môže tvoriť lavica pre troch cestujúcich alebo dve samostatné sedadlá s opierkami rúk.
Čítajte aj Lexus GX 550 Overtrail JAOS: Japonská spolupráca prináša nové off-roadové vylepšeniaLexus TX sa bude vyrábať priamo v USA v závode Toyota Motor Manufacturing v štáte Indiana.