Ford predstavil svoj nový elektromobil Puma Gen-E, s ktorým spája vysoké očakávania, pretože Puma je v Európe najpredávanejším Fordom.
Dizajn exteriéru pripomína štýl poslednej generácie modelu Puma a prináša výraznejšie a aerodynamickejšie prvky. Nová predná časť bez konvenčnej mriežky chladiča je inšpirovaná elektrickým Mustangom Mach-E5. Vzadu má elektrická Puma športový spojler a taktiež využíva nové disky, vylepšujúce aerodynamiku.

Inovatívny úložný priestor MegaBox sa v modeli Puma zväčšil do podoby GigaBoxu, čo znamená až 574 litrov priestoru pre batožinu, čo je na auto dlhé 4,2 metra s rázvorom 2,6 metra naozaj slušná hodnota.
Na prístrojovej doske dominujú dva displeje – 12,8-palcový digitálny prístrojový štít a 12-palcový centrálny displej infotainmentu s najnovšou generáciou infotainmentu Ford SYNC 4 s cloudovou navigáciou. Cez Apple CarPlay a Android Auto môžete svoje smartfóny pripojiť k infotainmentu aj bezdrôtovo a bezdrôtovo ich môžete aj nabíjať.
Ovládač automatickej prevodovky sa nachádza pod volantom a voliteľne máte k dispozícii aj funkciu ovládania jedným pedálom. Voliteľný inteligentný adaptívny tempomat s funkciou Stop & Go a s asistentom jazdy v strede jazdného pruhu dokáže plynulo zrýchľovať a brzdiť a pomocou prediktívneho asistenta rýchlosti prispôsobí rýchlosť jazdy podľa zákrut, kruhových objazdov alebo typu cesty.
Nový elektromotor s výkonom 123,5 kW (168 koní) a krútiacim momentom 290 Nm zaujme najmä spotrebou – priemer by mal byť 13,1 kWh/100 km. To značí, že aj s relatívne menšou batériou s využiteľnou kapacitou 43 kWh má auto deklarovaný dojazd až 376 km, v meste 533 km. Po pripojení k rýchlonabíjačke bude nabitie z 10 % na 80 % trvať približne 23 minút. Auto zvláda zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,0 sekundy a maximálku má 160 km/h.
Ford Puma Gen-E bude možné na Slovensku objednať od polovice decembra 2024, vtedy bude zverejnený aj cenník. Prvá autá reálne prídu na Slovensko na jar 2025.