Peugeot Landtrek: Francúzsky ‘pracant’ dostal novú tvár a motor. K nám ale nedorazí

Pick-upy sú v Európe okrajovým segmentom, no v iných regiónoch majú silnú trhovú pozíciu. Sú totiž ideálne do oblastí s nekvalitnou infraštruktúrou a vyhľadávajú ich aj ľudia, ktorí potrebujú univerzálne vozidlo aj na prácu, či transport rozmerného a ťažkého nákladu. To je aj dôvod, prečo Peugeot prichádza s novou generáciou modelu Landtrek.

09.12.2024 10:00
Peugeot Landtrek 1 Foto:
Peugeot Landtrek je určený pre trhy Južnej Ameriky, Blízkeho východu a Afriky.
debata

Peugeot Landtrek je na starom kontinente neznámy model, lebo jeho cieľom je presadiť sa na trhoch Južnej Ameriky, Blízkeho východu a Afriky. Jeho prvá generácia sa začala vyrábať v roku 2020 a keďže francúzska automobilka nechce nechať konkurenciu získať náskok, prichádza už po štyroch rokoch s novou generáciou.

Pokiaľ ide o dizajn, novinka preberá prednú masku aj tvary karosérie od osobných modelov, ktoré dobre poznáme aj u nás. V prípade pick-upu je to skôr výnimka, že značka si zakladá na dizajne primárne pracovného auta, ale v prípade Peugeotu je to pochopiteľné, lebo aktuálny dizajnový jazyk značky je jej poznávacím znakom a zákazníci ho oceňujú. Kolmá predná maska je domovom čiernej mriežky chladiča a masívneho loga. Grafika LED svetiel evokuje levie pazúry.

Peugeot Landtrek
Peugeot Landtrek
+6Peugeot Landtrek

Vzadu sú LED svetlá s 3D efektom a na zadnom veku je nápis Peugeot. Kabína môže mať len jeden rad sedadiel v pracovnej verzii, alebo dva rady v civilnejšom prevedení. V prvom prípade je Landtrek dlhý 5 390 mm a v druhom 5 330 mm. Šírka auta je 1 920 mm. Svetlá výška má hodnotu 235 mm a dlhšia pracovná verzia má užitočné zaťaženie 1 400 kg, pričom utiahne príves s hmotnosťou 3 500 kg.

Peugeot Landtrek
Peugeot Landtrek
+2Peugeot Landtrek

Pod kapotou pracuje po novom aj vznetový štvorvalec s objemom 2,2 litra, ktorý dosahuje výkon 149 kW (200 k) a krútiaci moment 450 Nm. Spolupracuje buď so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo osemstupňovou automatickou prevodovkou. Okrem toho ostali v ponuke aj dovtedajšie pohonné jednotky, a to 2,4-litrový benzínový štvorvalec a 1,9-litrový naftový štvorvalec. Poháňaná môže byť buď zadná náprava, alebo sila motora prechádza na obe nápravy. Na výber sú jazdné režimy Normal, Sport, Sneh a Piesok.

Na rozdiel od v Európe známeho usporiadania... Foto: Peugeot
Peugeot Landtrek 10 Na rozdiel od v Európe známeho usporiadania interiéru i-Cockpit, má Peugeot Landtrek tradičný okrúhly volant.

K dispozícii je aj 360-stupňový kamerový systém, adaptívny tempomat s funkciou úplného zastavenia a následného rozbehu. Informácie o jazde vrátane tých terénnych sú prístupné cez centrálnu dotykovú 10-palcovú obrazovku infotainmentu. Digitálny prístrojový panel má uhlopriečku sedem palcov. Na rozdiel od v Európe známeho usporiadania interiéru i-Cockpit, má Peugeot Landtrek tradičný okrúhly volant.

Peugeot E-5008 - 2024 Čítajte aj Peugeot E-5008: Opäť 7 sedadiel. No tentoraz aj čistá ‘elektrika‘ a pohon 4x4

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Peugeot #pick-up
Články podľa značiek