Hyundai je globálna značka. Preto je jeho portfólio širšie, než len to, ktoré poznáme v Európe. U nás končí v ponuke SUV modelom Santa Fe, no na kórejskom a severoamerickom trhu nasadil už v roku 2018 vlajkovú loď Palisade. Tá nahradila pôvodný Hyundai Maxcruz, známy tiež ako Santa Fe XL. V roku 2022 nasledoval radikálny facelift, ktorý zmenil Palisade na nepoznanie čo mu pomohlo v ďalších rokoch kariéry. Čas sa však nedá zastaviť, a tak prichádza Hyundai s druhou generáciou. Tá zaujme najmä invenčným dizajnom, nie vzdialeným novému Santa Fe, ktorému dominujú geometrické tvary.
Originálne denné svetlá tvorí päť svietiacich pruhov. Hlavné reflektory sú ukryté pod matným sklom. Hranatá maska je dekorovaná diódovou lištou. Dojem plávajúcej strechy umocňujú zatmavené stĺpiky a chrómová linka, ktorá sa tiahne nad oknami. Vzadu zaujmú hliníkové stĺpiky a opäť horizontálne svetlá v tvare pruhov. Masívnosť dodávajú Palisade hranaté prelisy nad blatníkmi. Pozíciu vlajkovej lode zvýrazňujú veľkorysé rozmery. Tie ešte nepoznáme, no je isté, že rázvor náprav sa priblíži k trojmetrovej hranici. Napokon, Palisade bude naďalej k dispozícii s troma radmi sedadiel, pričom odvezie až osem cestujúcich.
Interiér je veľmi nápaditý. Horizontálna a kompletne čalúnená palubná doska nesie dva 12-palcové displeje, ale aj samostatný panel klimatizácie, čo zákazníci nepochybne ocenia. Stredová konzola obsahuje rozmerný odkladací box, ale aj držiaky nápojov a indukčnú nabíjačku telefónov. O technike toho zatiaľ veľa nevieme. Doteraz mal Palisade dva atmosférické 6-valce – 3,5 MPi a priamovstrekový 3,8 GDI. Zostavu dopĺňal 4-valcový diesel 2,2 CRDi. Pohon štyroch kolies nebol dostupný jedine v kombinácii so slabším benzínovým motorom. Najväčšou novinkou tretej generácie má byť plug-in hybridná verzia.
Viac sa o Palisade dozvieme na budúci rok, keď Hyundai spustí sériovú výrobu. O jeho osude v Európe nie je zatiaľ nič známe, no ako nabíjateľný hybrid by mohol mať šancu aj na starom kontinente.