Časy, keď technika Citroënu zabalená do sofistikovanejšieho dizajnu zaberala na európskych či čínskych zákazníkov, sú dávno preč. DS veľmi nepomohlo ani úplné odčlenenie od materskej značky. Predaje roky klesajú. A platí to aj o tom súčasnom. DS predalo v Európe približne 35 000 vozidiel, čo je medziročný pokles o celú štvrtinu. DS Automobiles sa tak ocitlo v zóne ohrozenia po tom, čo dnes úž bývalý šéf koncernu Stellantis Carlos Tavares vyhlásil, že značiek, ktoré nezarábajú, sa zbaví. Teraz tu ale máme čosi, čo by mohlo DS teoreticky opäť vrátiť do hry. DS N° 8 predstavuje zaujímavého kríženia fastbacku a SUV, postaveného na platforme STLA Medium, teda na základoch, ktoré poznáme napríklad z Peugeotu 3008.
Snahu o prémiový charakter naznačuje už samotným označením. Je to odkaz na nomenklatúru luxusných francúzskych parfumov Chanel. Novinka má na dĺžku 4 820, na šírku 1 900 a na výšku 1 580 mm. DS sa chváli najmä aerodynamikou. Má ísť o jeho prvý model, ktorého dizajn sa rodil doslova v aerodynamickom tuneli. Aj preto je DS N° 8 napríklad o 60 mm nižšie ako Peugeot 3008. Výsledný koeficient odporu vzduchu Cx 0,24 však nie je až taký očarujúci. Tak či tak má práve aerodynamika stáť za tým, že DS N° 8 má v porovnaní s Peugeotom 3008 dojazd na diaľnici dlhší až o 75 km. Na ceste bude novinka neprehliadnuteľná. Jednak vďaka svetlám DS Lightblade v tvare písmena T, ktoré tvoria tri LED moduly, ale aj osvetlenej maske DS Luninascreen s centrálnym logom.

Podobne riešená je grafika zadných svetiel. Logo tu ale nahrádza nápis DS Automobiles. Tieto prvky sú inšpirované dávnejšou štúdiou Aero Sport Lounge a majú zabezpečiť, že príslušnosť auta k značke rozoznáte na vzdialenosť 100 metrov. Prémiový štýl podporuje dvojfarebné lakovanie karosérie. Čierna je nielen strecha, ale aj predná kapota. V ponuke bude päť farieb vrátane troch nových – modrej Topaz Blue, sivej Palladium Grey a bielej Alabaster White. Prémiovú ligu hrá DS N° 8 aj 21-palcovými kovanými diskami. DS tvrdí, že sú až o šesť kilogramov ľahšie ako doterajšie 21-palcové zliatinové kolesá. Ďalší príspevok k dojazdu.

Interiér kombinuje prémiové materiály a čistý nekonfliktný dizajn. O to výraznejší je 4-ramenný volant s ramenami v tvare písmena X. Jednoduchá palubná doska nesie 10,25-palcový digitálny kokpit a k tomu 16-palcovú obrazovku infotainmentu DS. Vzdušnosť podporuje štíhli tvar sedadiel, ale aj vznášajúca sa stredová konzola. Obsahuje niektoré ovládače ako volič prevodovky či jazdných režimov. Jej svetelná animácia odkazuje na tvar galaxie. Všetky odkladacie priestory sú dôsledne zakryté, čo podporuje čistotu dizajnu. No asi najzaujímavejším prvkom kabíny je systém vykurovania. Opierky hláv predných sedadiel obsahujú totiž prieduchy podobné tým v kabrioletoch.

DS tvrdí, že to znižuje energetické nároky na vyhrievanie tým, že sa otvory nachádzajú v blízkosti tela. Aj preto bude štandardom vyhrievanie sedadiel a vyhrievanie volantu. Tieto prvky majú nižšiu spotrebu ako samotné odporové kúrenie. Dostatok luxusu si majú užiť aj zadní cestujúci, najmä vďaka priestoru na nohy a nad hlavou. Vzdialenosť od sedadiel po strechu je 84 cm. Operadlá majú príjemný sklon 30 stupňov a sú delené v pomere 40 : 20 : 40. Do kabíny púšťa svetlo panoramatická strecha so sieťotlačou. Povlak Low E má znížiť prehrievanie v slnečnom počasí. Do kufra sa zmestí až 620 litrov batožín, pričom zvládne predmety dlhé 1,6 m bez nutnosti sklápania operadiel.

DS N° 8 ponúka široké možnosti individualizácie. Zákazníci majú na výber viacero druhov Alcantary a kože. K dispozícii sú aj odvážnejšie farebné kombinácie – zlatá či modrá. Luxus dotvára aparatúra Focal so 14 reproduktormi a s výkonom 690 W alebo ambientné osvetlenie. No a o komfort sa stará aj ticho na palube, na ktorom si dali v DS záležať. Redukovaný má byť najmä aerodynamický hluk a hluk od pneumatík, teda rušivé zvuky, ktoré sú v elektromobiloch o to výraznejšie, o čo tichšia je ich pohonná sústava. O bezpečnosť sa stará plejáda asistentov vrátane samočinnej zmeny jazdného pruhu na diaľnici v rozmedzí rýchlostí 70 až 140 km/h.

Nová vlajková loď DS odštartuje kariéru ako čistý elektromobil, hoci platforma STLA Medium umožňuje aj integráciu mild-hybridných a plug-in hybridných pohonov. K dispozícii budú dva pakety batérií, menší s využiteľnou kapacitou 74 kWh a väčší s kapacitou až 97,2 kWh. Menšia batéria bude spriahnutá s predným elektromotorom s výkonom 194 kW. Verzia Lon Range zvýši výkon na 209 kW. No a na vrchol sa postaví štvorkolka s výkonom 279 kW, čo je zásluha druhého elektromotora na zadnej náprave. DS udáva vďaka nízkym odporom priemernú spotrebu predokoliek len 12,9 kWh na 100 km. S pohonom AWD to bude stále veľmi slušných 14,2 kWh. Aj na základe toho sľubuje dojazd až 750 km pri verzii Long Range FWD. Uvidíme, aká bude realita.
DS uvedie na trh svoju vlajkovú loď v druhej polovici budúceho roka. Ceny známe nie sú, ale mohli by sa pohybovať v rozmedzí 60 000 až 75 000 eur. Stelantis je pyšný na to, že hlavné komponenty elektrickej sústavy vyrába vo vlastnej réžii a vo Francúzsku. O batérie s chémiou NMC sa stará závod v Dourine a elektromotory zas produkuje fabrika v Trémery.