Lexus sa začiatkom 90. rokov presadil na americkom trhu vďaka modelu LS. Keď však koncom milénia v zámorí nastúpila éra SUV, dokázal ponúknuť luxusný terénny model GX, ktorý konkuroval Range Roveru alebo Mercedesu-Benz GL. V súčasnosti už je konkurencia oveľa širšia vrátane nového Land Roveru Defender alebo Mercedesu Benz triedy G.
Model GX tak prešiel modernizáciou, ktorá má zdôrazniť terénne schopnosti. Okrem dizajnových vylepšení karosérie, ktorá kladie dôraz na hrany, sa mierne menili aj rozmery, aby sa zlepšili prejazdové uhly v teréne. LED predné svetlá a otvor v maske chladiča sa presunuli vyššie, aby boli lepšie chránené pred potenciálnymi nárazmi počas jazdy v teréne.
Novinkou v ponuke sú dva výbavové stupne Overtrail a Overtrail+. Ich hlavnou črtou je práve terénne zameranie, čo dávajú najavo 18-palcovými diskami kolies obutými do terénnych pneumatík a svetlou výškou podvozka zvýšenou oproti ostatným výbavám o 25 mm na výsledných 250 milimetrov.

Interiér poskytuje maximálne pohodlie ako je pre Lexus typické. Pred vodičom je 12,3-palcový digitálny prístrojový panel a údaje sa zobrazujú aj na head-up displeji. V strede palubnej dosky je umiestnená obrazovka infotainmentu s uhlopriečkou 14 palcov. Samozrejmosťou je kompletná paleta bezpečnostných asistentov Lexus Safety System+ 3.0. Okrem päťmiestnej verzie je k dispozícii aj sedemmiestna.

Z hľadiska platformy a pohonnej jednotky facelift zmeny neprináša. Základom teda ostáva platforma GA-F a o pohon sa stará 3,4-litrový vidlicový zážihový šesťvalec s výkonom 260 kW (349 k) a krútiacim momentom 650 Nm. Motor spolupracuje s 10-stupňovou automatickou prevodovkou. Poháňané sú obe nápravy pričom zadný aj medzinápravový diferenciál Torsen možno v prípade potreby uzamknúť. Súčasťou pohonu je aj redukovaný prevod.