Čínsky Zeekr šliape na plné obrátky a odhaľuje čínsky náskok v elektrifikácii. Jeho novinka Zeekr 007 GT navyše smeruje do segmentu, ktorý európski výrobcovia úplne zanedbali. Ide o čisto elektrické kombi či skôr shooting break. Zeekr si to môže dovoliť, pretože v ponuke už má niekoľko klasický SUV, veľkých luxusných MPV aj klasických sedanov. Dizajnom pritom 007 GT rozhodne neurazí. Ak sa postaví k opulentnému VW ID.7 vyzerá ako o generáciu modernejšie auto. A rozhodne to platí aj o jeho technike.

Porovnanie s ID.7 je namieste, pretože 007 GT má na dĺžku 4 866, na šírku 1 900 a na výšku 1 445 mm. A veľkorysý je aj rázvor náprav 2 925 mm. Na prvý pohľad je zrejmé, že ctí princípy aerodynamiky, no robí to atraktívnejšie než ID.7 či Mercedesy-Benz triedy EQ. Má vyslovene športovú DNA, okorenenú plávajúcou strechou, čiernym karbónovým pásom vpredu a Gurneyho klapkou na okraji veka batožinového priestoru. Základom je elektrická platforma Sustainable Electric Architecture (SEA) koncernu Geely, ktorej vývoj sa opäť posunul. Hlavným tromfom 800 V batérie je možnosť nabíjať ju výkonom až 500 kW!

Zeekr tvrdí, že z 10 na 80 % sa batéria nabije za menej ako 11 minút, čo znamená, že Zeekr 007 GT bude najrýchlejšie sa nabíjajúcim elektromobilom sveta. Pritom len 15 minút na nabíjačke má stačiť, aby ste dojazd predĺžili o ďalších 500 kilometrov. Tajomstvo sa skrýva v li-ion batérii s chémiou fosforečnanu lítno-železitého (LFP). Samozrejme, takéto nabíjanie si vyžaduje aj ultravýkonnú nabíjačku. Veľkou výhodou autorsky vyvinutého akumulátora je aj vyšší podiel využiteľnej kapacity batérie v porovnaní s tou hrubou, než napríklad pri batériách konkurenčnej spoločnosti CATL. To znamená mať viac energie v menšom objeme.

Zeekr 007 GT bude dodávaný vo dvoch verziách. Jednomotorová so zadným náhonom disponuje výkonom 306 kW a dvojmotorová s pohonom 4×4 až 468 kW. Bude to teda poriadna „raketa“. Platí to bude nielen pre zrýchlenie, ale aj maximálnu rýchlosť 210 km/h, ktorá je vo svete elektromobilov nadštandardná. Menšia batéria má kapacitu 75,6 kWh a tá väčšia 100 kWh. Podľa toho sa odvíja aj dojazd. Verzia Long Range by mala zvládnuť podľa európskeho cyklu WLTP 620 km. Prítomnosť lidaru nad čelným oknom demonštruje prítomnosť pokročilých asistentov a autonómneho riadenia na úrovni SAE3.

Interiér obsahuje 13-palcový digitálny kokpit a k tomu veľkú 15-palcovú obrazovku infotainmentu. To všetko dopĺňa 35-palcový head-up displej s rozšírenou realitou. Zeekr tiež sľubuje dostatok miesta na zadných sedadlách a batožinový priestor s objemom nad 500 litrov. Najväčšími súpermi novinky budú BMW i5 Touring a nové Audi A6 e-tron Avant. Dá im však poriadne zabrať. Najmä cenou, pretože už poznáme tú nemeckú. Verzia s dlhým dojazdom štartuje na 59 900 eurách. Predávať sa tu ale bude ako Zeekr 7GT, to preto, aby čínska značka neprišiel v Európe do sporu s nemenovaným britským tajným agentom.