Porsche 911 GT3 vzniklo prvýkrát v roku 1999. Dobrou správou je, že aj v rámci generácie interne označovanej ako 992.2 zostalo v ponuke nemeckej automobilky a prešlo modernizáciou ako ostatné verzie. Lenže v tomto prípade išlo skôr o nutné zmeny, ktorých cieľom bolo zachovať výnimočnosť pohonnej jednotky.
Facelift sa zameral aj na estetické zmeny interiéru a exteriéru, ale podstatné úpravy sa udiali pod kapotou a diplomaticky ich možno nazvať kompromisné, hoci skalní fanúšikovia by ich skôr pomenovali ako kontroverzné. Aby Porsche zachovalo štvorlitrový atmosférický plochý šesťvalec za zadnou nápravou, muselo zachovať jeho výkon 375 kW (510 k) a krútiaci moment dokonca klesol zo 470 Nm na 450 Nm.
Na vine sú zrejme dva filtre pevných častíc a štyri katalyzátory, čiže technika, ktorá sa stará o čistenie výfukových plynov a tým pomáha znižovať emisie. Na druhej strane pribudli aj vylepšenia, a to prepracované hlavy valcov, separátne škrtiace klapky, optimalizované olejové chladiče a vačkové hriadele z verzie 911 GT3 RS.
Okrem toho prevodovky dostali kratšie prevody o osem percent. A kľúčové je množné číslo, lebo 911 GT3 ostalo v ponuke aj so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, s ktorou zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy a maximálna rýchlosť je 313 km/h. Ak spolupracuje s motorom sedemstupňová dvojspojková prevodovka PDK, zrýchlenie na stovku prebehne za 3,4 sekundy a maximálna rýchlosť je 311 km/h.
Štandardne má Porsche 911 GT3 veľké zadné krídlo, ktoré prezrádza jeho okruhové schopnosti, ale pre zákazníkov, ktorí sa na okruhy nechystajú, je k dispozícii variant Touring, ktorý má luxusnejšie vybavený interiér a zadný spojler je výsuvný. Najväčšou zmenou v interiéri je digitálny prístrojový panel, ktorý umožňuje lepšiu konfiguráciu zobrazovaných údajov.

Základné 911 GT3 a 911 GT Touring možno vybaviť aj špeciálnymi balíkmi príplatkovej výbavy. Balík Weissach zahŕňa množstvo prvkov a detailov z uhlíkových vláken. Cieľom je vozidlo odľahčiť, čo znamená, že v najľahšej konfigurácii auto váži len 1 420 kilogramov. Variant Touring možno odľahčiť voľbou balíka Leichtbau, ale aj doplniť dve zadné sedadlá, ktoré v základnej verzii chýbajú. Prvé kusy dorazia k zákazníkom počas jari.