
Vlani uviedlo Audi na trh dôležitú novinku. SUV-kupé Q6 e-tron je totiž jeho prvým elektromobilom postaveným na úplne novej platforme PPE (Premium Platform Electric). Tá priniesla niekoľko zásadných noviniek. Napríklad 800 V batériu s kapacitou 100 kWh (využiteľná 94,9 kWh), bankové nabíjanie, čo znamená, že akumulátor sa rozdelí na dva, pričom obe polovice možno nabíjať súčasne, alebo úplne novú elektronickú architektúru s piatimi vysokovýkonnými riadiacimi jednotkami.

Na výber sú zatiaľ dve verzie – Q6 e-tron s výkonom 285 kW a SQ6 e-tron s výkonom 380 kW. Q6 e-tron quattro zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,9 sekund,. SQ 6 e-tron na to potrebuje len 4,3 sekundy. Maximálna rýchlosť vozidiel je 210, resp. 230 km/h. Potenciál novej platformy teraz Audi demonštruje konceptom Q6 e-tron offorad Concept, založeným na SQ6 e-trone, ktorý mieri do náročného terénu. Používa na to známy recept, ale zo sveta off-roadov so spaľovacím motorom. Takže ako prvý elektromobil dostal portálové nápravy. Výsledok?

Svetlá výška konceptu vzrástla zo 160 na 250 mm. Nejde síce o extrém v štýle Mercedesu-Benzu G 4×4–2, ale zásadne sa tým posúvajú hranice schopností mimo spevnených ciest. Zlepšil sa prejazdový uhol aj nájazdové uhly. Koncový prevod v kolesách navyše zvýšili celkový krútiaci moment (na kolesách) o 50 % na konečných 13 400 Nm. To umožňuje konceptu zvládať až 40 % stúpanie. Maximálna rýchlosť síce klesla na 175 km/h, no stále to postačuje na plnohodnotnú prevádzku na bežných cestách. O dojazde a spotrebe energie Audi mlčí.

Do terénu je štúdia vyzbrojená aj off-roadovými pneumatikami, svetelnou rampou integrovanou do strešného nosiča či ťažnými okami. Odlišné sú tiež nárazníky, ktoré ešte viac zväčšujú nájazdové uhly. Hoci to Audi nespomína, predpokladáme, že podvozok je vyzbrojený lepšou ochranou podlahovej batérie. Odolnosť zvyšujú aj polepy karosérie. Či sa ale chystá prerod konceptu na sériový model, automobilka neprezradila. Zatiaľ tvrdí, že je akousi reinterpretáciou pojmu quattro a že sa teší na reakcie zákazníkov.
Ak budú pozitívne, nie je vylúčená malosériová výroba. Tá býva pre automobiílky mimoriadne rentabilná, pretože za exkluzivitu sú zákazníci ochotní platiť horibilné sumy.