Fio bankaFio banka

Audi Q6 e-tron offroad Concept: Toto SUV sa ‘utrhlo z reťaze‘. Má 13 400 Nm

Audi ukazuje potenciál elektrického SUV-kupé Q6 e-tron. Inšpiráciu si vzalo zo Stuttgartu. Aspoň čo sa týka podvozka. Do výroby sa však pravdepodobne nechystá.

28.01.2025 10:00
debata
Koncept Audi Q6 e-tron offroad vychádza z... Foto: Audi
Audi Q6 e-tron offroad Concept - 2025 Koncept Audi Q6 e-tron offroad vychádza z najvýkonnejšej verzie SUV-kupé SQ6 e-tron s dvojicou elektromotorov s výkonom 380 kW. Krútiaci moment na kolesách však zvyšujú koncové prevody v nábojoch kolies.

Vlani uviedlo Audi na trh dôležitú novinku. SUV-kupé Q6 e-tron je totiž jeho prvým elektromobilom postaveným na úplne novej platforme PPE (Premium Platform Electric). Tá priniesla niekoľko zásadných noviniek. Napríklad 800 V batériu s kapacitou 100 kWh (využiteľná 94,9 kWh), bankové nabíjanie, čo znamená, že akumulátor sa rozdelí na dva, pričom obe polovice možno nabíjať súčasne, alebo úplne novú elektronickú architektúru s piatimi vysokovýkonnými riadiacimi jednotkami.

Zväčšený rozchod a širšie pneumatiky si... Foto: Audi
Audi Q6 e-tron offroad Concept - 2025 Zväčšený rozchod a širšie pneumatiky si vyžiadali aj rozšírené blatníky.

Na výber sú zatiaľ dve verzie – Q6 e-tron s výkonom 285 kW a SQ6 e-tron s výkonom 380 kW. Q6 e-tron quattro zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,9 sekund,. SQ 6 e-tron na to potrebuje len 4,3 sekundy. Maximálna rýchlosť vozidiel je 210, resp. 230 km/h. Potenciál novej platformy teraz Audi demonštruje konceptom Q6 e-tron offorad Concept, založeným na SQ6 e-trone, ktorý mieri do náročného terénu. Používa na to známy recept, ale zo sveta off-roadov so spaľovacím motorom. Takže ako prvý elektromobil dostal portálové nápravy. Výsledok?

Portálové nápravy zväčšili svetlú výšku až na... Foto: Audi
Audi Q6 e-tron offroad Concept - 2025 Portálové nápravy zväčšili svetlú výšku až na 250 mm. Terénne schopnosti naznačujú aj off-roadové pneumatiky Venom Power Terra Hunter, ťažné oká či odolnejšie nárazníky.

Svetlá výška konceptu vzrástla zo 160 na 250 mm. Nejde síce o extrém v štýle Mercedesu-Benzu G 4×4–2, ale zásadne sa tým posúvajú hranice schopností mimo spevnených ciest. Zlepšil sa prejazdový uhol aj nájazdové uhly. Koncový prevod v kolesách navyše zvýšili celkový krútiaci moment (na kolesách) o 50 % na konečných 13 400 Nm. To umožňuje konceptu zvládať až 40 % stúpanie. Maximálna rýchlosť síce klesla na 175 km/h, no stále to postačuje na plnohodnotnú prevádzku na bežných cestách. O dojazde a spotrebe energie Audi mlčí.

Audi SQ6 Sportback e-tron 4 Čítajte viac Audi Q6 Sportback e-tron: Štýlovejšia karoséria a k tomu s lepším dojazdom

Do terénu je štúdia vyzbrojená aj off-roadovými pneumatikami, svetelnou rampou integrovanou do strešného nosiča či ťažnými okami. Odlišné sú tiež nárazníky, ktoré ešte viac zväčšujú nájazdové uhly. Hoci to Audi nespomína, predpokladáme, že podvozok je vyzbrojený lepšou ochranou podlahovej batérie. Odolnosť zvyšujú aj polepy karosérie. Či sa ale chystá prerod konceptu na sériový model, automobilka neprezradila. Zatiaľ tvrdí, že je akousi reinterpretáciou pojmu quattro a že sa teší na reakcie zákazníkov.

Audi Q6 e-tron offroad Concept - 2025
Audi Q6 e-tron offroad Concept - 2025
+6Audi Q6 e-tron offroad Concept - 2025

Ak budú pozitívne, nie je vylúčená malosériová výroba. Tá býva pre automobiílky mimoriadne rentabilná, pretože za exkluzivitu sú zákazníci ochotní platiť horibilné sumy.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Audi #Concept #koncept #elektromobily #Audi Q6 e-tron #Audi SQ6 e-tron
Články podľa značiek