BMW iX síce nebolo prvým elektromobilom z Mníchova, predbehli ho modely i3, i4 aj iX3, ale ukázalo úplne nový elektrifikačný smer automobilky. Luxusné SUV sa stalo v roku 2022 elektrickou vlajkovou loďou a po ukončení výroby i3 jediným modelom s výlučne elektrickým pohonom. Jeho príchod však sprevádzali kontroverzie. Stál za tým najmä odvážny dizajn s vertikálnymi prednými ľadvinkami. Kritiku si užila aj základná verzia s malou batériou a podpriemerným dojazdom. Zdá sa ale, že v Mníchove svojich zákazníkov počúvajú. Modernizované iX sa totiž zameralo práve na dizajn a dojazd. Polepšilo si v oboch smeroch.

Exteriérové zmeny prepožičali iX homogénnejší vzhľad. Je to vidieť na jednoduchšie tvarovaných nárazníkoch s väčšou lakovanou plochou či na maske, ktorá má nový diagonálny vzor a jemnejšiu štruktúru. Za príplatok si môžete dopriať podsvietené ľadvinky Iconic Glow. Nové sú aj predné reflektory s vertikálnymi prvkami denného svietenia. Už v základe disponujú adaptívnou technológiou. Vzhľad možno osviežiť paketmi M Sport a M Sport Pro s 22-palcovými diskami, špecifickou maskou s logom divízie M, čiernymi spätnými zrkadlami či matným pozadím reflektorov. Paletu lakov obohatili nové odtiene ako modrý Arctic Race Blue, sivá metalíza Dune Grey alebo modrá Tanzanite Blue.

Zmeny dizajnu prospeli aerodynamike. Spolu so zníženým valivým odporom pneumatík a trecích strát v ložiskách, to prinieslo iX dlhší dojazd. Najviac si polepšila nepochybne základná verzia xDrive 45, ktorá nahrádza pôvodnú xDrive40. Výkon dvojice elektromotorov narástol z 240 až na 300 kW, no čo je najdôležitejšie, kapacita batérie stúpla z podpriemerných 71 až na 94,8 kWh, čo je o 30 % viac. Aj preto zvládne iX xDrive40 na jedno nabitie normovaných 490 km. Výkonnejšie verzie xDrive60 a M70 xDrive ostali pri pôvodných batériách s kapacitou 109,1, respektíve 108,9 kWh. No aj ony majú dlhší dojazd. Pri verzii xDrive 60 udáva BMW 562 až 701 km. Zároveň došlo k zvýšeniu výkonu.


Verzia xDrive 60 si polepšila o 15 kW na konečných 400 a M70 xDrive o 30 kW, takže v talóne má úžasných 485 kW a fascinujúci krútiaci moment 1 100 Nm. Potom neprekvapí, že táto elektrická „raketa“ šprintuje na stovku za 3,8 sekundy. Pri použití systému launch control ušetrí v tejto disciplíne ešte tri desatinky. Obmedzovač rýchlosti pritom zasiahne až pri údaji 250 km/h, čo je o 50 km/h neskôr v porovnaní s dvojicou slabších verzií. Zrýchlilo sa aj nabíjanie. Základná verzia podporuje nabíjací výkon 175 a výkonnejšie 195 kW. BMW tiež vylepšilo nabíjaciu krivku, takže z 10 na 80 % to trvá len 34 minút. Samozrejmosťou je možnosť predhriatia batérie, tepelné čerpadlo a výkonná rekuperácia.

Zvýšenej dynamike prispôsobilo BMW podvozok. Zadná náprava má teraz štandardne hydraulické uloženie. V sérii je aj riadenie s variabilným prevodom. Trecie straty znižujú nové ložiská a najmä pneumatiky v triede A+. A keďže ide o SUV, nechýba ani kontrola zjazdu HDC či deaktivácia stabilizačného systému DSC. Top verzia M70 xDrive sa môže navyše pochváliť adaptívnou reguláciou svetlej výšky, elektronicky ovládanými tlmičmi, výkonnejšou brzdovou sústavou s červenými strmeňmi a riadením Active Steering. Príplatkové 21– a 22-palcové disky sú ľahšie a štandardne obúvajú pneumatiky s penovými tlmičmi. Vrcholom asistenčných systémov je asistent pre zmenu jazdného pruhu alebo automatické parkovanie bez vodiča za volantom.

V progresívno-futuristickom interiéri sa toho veľa nemenilo. Najväčšou novinkou je tak možnosť voľby prvkov balíka M Sport. To znamená nové M multifunkčné sedadlá čalúnené textilom Sensatec alebo prírodnou kožou, kožený volant, dvojfarebné čalúnenie palubnej dosky či strieborné dekorácie, antracitový strop a hliníkové pedále. V sérii sú také luxusné prvky ako vyhrievaný volant, bezkľúčový prístup či audio Harman/Kardon. Za príplatok si môžete dopriať panoramatickú strechu Sky Lounge, automatické dovieranie dverí, aparatúru Bowers & Wilkins alebo ventilované sedadlá. Infotainment iDrive využíva nový operačný systém 8.5 s hlasovým asistentom. Lepšiu konektivitu zabezpečia rádiové antény pre príjem signálu 5G.