BMW M3 CS Touring: Kombi snov je ešte lepšie. Na stovku šprintuje za 3,5 sekundy!

Dynamické schopnosti niekdajších superšportov už môžu mať aj kombi strednej triedy. V Mníchove si povedali, že aj rodinné auto má právo dostať vylepšenia hodné pretekárskych vozidiel. Navyše dizajnom dáva okoliu najavo, že nejde o „bežné“ kombi z dielne divízie M.

03.02.2025 10:00
BMW M3 CS Touring Foto:
Spredu výnimočnosť verzie prezrádza agresívny nárazník s výrazným splitterom a špecifický výplet prednej masky s červeným orámovaním.
debata

Karosárska verzia kombi označovaná v BMW ako Touring je v prípade športového modelu M3 príjemným oživením ponuky. Kým v predchádzajúcej generácii mali zákazníci na výber len sedan M3 a kupé M4, v tej aktuálnej už si na svoje prídu aj rodinne založení športoví nadšenci, ktorí od automobilu očakávajú aj dostatok batožinového priestoru.

BMW M3 CS Touring
BMW M3 CS Touring
+6BMW M3 CS Touring

Lenže v BMW M sa rozhodli zájsť ešte ďalej a M3 Touring zlepšili do podoby Competition Sport, čo prezrádza „CS“ v názve modelu. Aj Touring teda dostal vylepšenia ako M3 CS a M4 CS. Spredu výnimočnosť verzie prezrádza agresívny nárazník s výrazným splitterom a špecifický výplet prednej masky s červeným orámovaním. V predných svetlách zaujmú žlté segmenty. Vzadu dominujú štyri koncovky výfuku zakomponované do difúzora.

BMW M3 CS Touring
BMW M3 CS Touring
+6BMW M3 CS Touring

Pod kapotou pracuje skutočný klenot v podobe dvakrát preplňovaného trojlitrového zážihového radového šesťvalca s výkonom 405 kW (550 k) a krútiacim momentom 650 Nm. Oproti variantu M3 Competition Touring výkon stúpol o 15 kW (20 k). Zrýchlenie z 0 na 100 km/h nastane za 3,5 sekundy a z 0 na 200 km/h za 11,7 sekundy. Maximálna rýchlosť je 300 km/h vďaka štandardne dodávanému balíku M Driver’s.

Predné škrupinové sedadlá z uhlíkových vláken... Foto: BMW
BMW M3 CS Touring 12 Predné škrupinové sedadlá z uhlíkových vláken sú elektricky nastaviteľné a vyhrievané.

Silu motora prenáša na všetky kolesá systému M xDrive osemstupňová automatická prevodovka M Steptronic od firmy ZF. Súčasťou pohonu je aktívny M diferenciál. Športové tlmiče M sú adaptívne a v základnej výbave sú oceľové brzdy. Za príplatok sú na výber aj karbón-keramické.

BMW iM3 - testovací prototyp 2025 Čítajte aj BMW iM3: Prvé elektrické ‘emko‘ už testujú na ľade

Interiér je vybavený doplnkami z uhlíkových vláken a volantom obšitým Alcantarou. Predné škrupinové sedadlá z uhlíkových vláken sú elektricky nastaviteľné a vyhrievané. Prednosťou variantu Touring je kufor s objemom 500 litrov. Svetová premiéra BMW M3 CS Touring prebehla na austrálskom pretekárskom okruhu v Bathurste v rámci podujatia dvanásťhodinových vytrvalostných pretekov. Novinka bude schádzať z výrobných liniek závodu v Mníchove.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #BMW #kombi #BMW M #BMW M3 Touring
Články podľa značiek