
Dacia vlani predstavila dlho avizované veľké SUV Bigster. Je to jej prvý model segmentu C, ktorým sa chce postaviť takým velikánom, akými sú VW Tiguan, Kia Sportage, Hyundai Tuscon, Toyota RAV4 alebo Peugeot 3008. Vynechať ale nemôžeme ani Škodu Kodiaq, hoci so siedmimi sedadlami nepočíta. Bigster to však robí po svojom, aby si dokázal uchovať to najdôležitejšie – bezkonkurenčný pomer ceny a hodnoty. A zdá sa, že sa to podarilo. Slovenský importér totiž odhalil slovenské ceny. A tie sa začínajú na 21 990 eurách.
Štyri motory
Bigster s dĺžkou 4 570, rázvorom náprav 2 700 mm a kufrom s objemom 667 litrov bude k dispozícii v štyroch motorizáciách. Len jedna je pritom zhodná z novým Dusterom. Ide o 3-valec 1,2 TCe 130, ktorý nahradil pôvodný 4-valec 1,33 TCe. Je spojený výhradne so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a pohonom oboch náprav 4×4. Ide o 48V mild-hybrid s batériou s kapacitou 0,8 kWh, ktorá sa nachádza pod sedadlom spolujazdca. Štvorkolka disponuje po prvýkrát systémom Terrain Control s terénnymi módmi Auto, Snow, Off-road, Mud&Sand a úsporným režimom Eco.

Motor 1,2 Eco-G 140 je odvodený od 3-valca 1,2 TCe 130, ale ako prvý mild-hybrid na svete umožňuje spaľovanie propán-butánu. Vďaka dvom nádržiam s objemom 99 litrov, z toho 50 litrov pre LPG, ponúka dojazd až 1 450 km. Vrcholom motorizácie je Bigster Hybrid 155. Už číselné označenie naznačuje, že si ho nemáme pliesť s Hybridom 140, používaným v Dusteri a Joggeri. Spája atmosférický 4-valec so zväčšeným zdvihovým objemom z 1,6 na 1,8 litra ( 78 kW), elektromotor s výkonom 36 kW a multimódovú prevodovku, ktorá používa štyri prevodové stupne pre spaľovací motor a dva pre elektromotor. Hybrid bude dostupný len ako predokolka.
Štyri výbavy
Čo sa týka výbavy, Bigster ponúkne štyri úrovne. Základom je Bigster Essential. S motorom 1,2 Tce 140 začína na spomínaných 21 990 eurách. To je o 3 790 eur viac v porovnaní s Dusterom 1,0 TCe. V sérii však už obsahuje šesť airbagov, manuálnu klimatizáciu, 7-palcový virtuálny kokpit aj 10-palcovú obrazovku multimediálneho systému, tempomat, zadné parkovacie senzory, zadnú parkovaciu kameru, svetelný senzor či 17-palcové disky z ľahkých zliatin. Vyššia úroveň Expression začína s motorom 1,2 TCe 140 na 24 090 eurách, pričom pridáva predné hmlové svetlá, automatickú dvojzónovú klimatizáciu, dažďový senzor, elektricky ovládané a vyhrievané zrkadlá, elektrickú parkovaciu brzdu či delené zadné operadlá v pomere 40 : 20 : 40.

Úroveň Journey za 25 990 eur pridáva tónované zadné okná, elektricky ovládané veko kufra, bezkľúčový prístup a štartovanie, 10-palcový virtuálny kokpit, navigáciu, audio Arkamys, špecifické textilné čalúnenie, indukčnú nabíjačku smartfónov a 18-palcové disky Tagasan s diamantovým efektom. Bigster Extreme začína na rovnakej cene ako Journey, ale je orientovaný viac outdoorovo, takže prichádza s modulárnymi strešnými lištami, panoramatickým strešným oknom, automatickým prepínaním diaľkového režimu, odlišným čalúnením a matnou verziou diskov Tagasan. Ceny verzií s plynovým motorom zatiaľ nepoznáme.
Za pohon 4×4 v kombinácii s motorom 1,2 TCe 130 si priplatíte 2 100 eur. Za najlacnejšiu štvorkolku Essential tak zaplatíte 24 090 eur. Najdrahší je však Bigster Hybrid. Ten je k dispozícii pre všetky verzie s výnimkou Essential. V kombinácii s výbavou Expression stojí 27 590 eur a v kombinácii s výbavou Extreme alebo Journey zhodných 29 590 eur. Na Bigster ponúka Dacia záruku tri roky alebo 100 000 kilometrov. Za metalízu si Dacia pýta 640 eur, za panoramatické strešné okno 850 a za rezervné koleso 190 eur. V ponuke sú aj rôzne balíky ako Easy (800 €) s parkovacími senzormi a 360-stupňovou kamerou či paket Winter Plus s vyhrievanými sedadlami, volantom aj čelným oknom.