
Subaru Forester šiestej generácie dorazilo nedávno na slovenský trh. Do USA ale prišlo už vlani, napokon, svetovú premiéru absolvoval najnovší Forester na autosalóne v Los Angeles ešte koncom roka 2023. Teraz je na rade drsná verzia Wilderness. Tá robí toto SUV v teréne ešte ambicióznejším. A nejde len o akýsi vizuálny tuning. Konštruktéri zapracovali priamo na technike a podvozku. Predĺžením vinutých pružín zväčšili svetlú výšku na 240 mm, čo začína zaváňať svetom off-roadov. Zmenená bola aj charakteristika pruženia a tlmenia. Do povrchu sa navyše Wilderness zahrýza terénnymi pneumatikami Yokohama Geolandar, obutými na exkluzívnych 17-palcových diskoch, ktoré sú odolnejšie voči poškodeniu.


Američanom môžeme závidieť aj motor pod kapotou. Kým v Európe dostanete Forester výlučne s agregátom 2,0 e-Boxer, v USA ho poháňa jeho väčšia atmosférická verzia 2,5 Boxer bez akejkoľvek elektrifikácie. To znamená výkon 132 kW oproti 100 kW v Európe a krútiaci moment 240 Nm v porovnaní so 182 Nm. Bez zmien neostala ani kontinuálna prevodovka CVT Lineartronic so skráteným prevodovým pomerom – pre lepšiu priechodnosť v teréne. Legendárny systém stáleho pohonu oboch náprav Symmetrical AWD zasa dostal stredový diferenciál s rýchlejšou uzávierkou a pohotovejšie pribrzďovanie prešmykujúcich kolies. Systém tiež berie do úvahy údaje o natočení volantu, čo je výhoda pre stabilitu na asfalte. Nechýba ani terénny mód X-Mode.


Vďaka týmto úpravám a väčšiemu chladiču prevodovky sa tiež zlepšila ťažná kapacita. Wilderness utiahne brzdený príves s hmotnosťou až 1 580 kg. Zlepšili sa tiež nájazdové uhly v teréne. Ten predný vzrástol z 23,5 v porovnaní s 19 stupňami, zadný z 25,5 v porovnaní s 24,6 a prejazdový na 21 stupňov, čo je o 1,4 stupňa viac. Podvozok chránia nové nábehové dosky v nárazníkoch a karosériu zasa robustné plastové obklady prahov, blatníkov a dverí. Ťažné oká majú efektné kryty s medeným nádychom. Neprehliadnuteľné sú aj šesťhranné hmlové svetl a robustná maska. Na strechu naložíte až 350 kg nákaldu. Dobrodružného ducha vnáša do kabíny odolné čalúnenie StarTex, medené akcenty, napríklad na volante, a vôbec po prvýkrát použitý 12,3-palcový prístrojový panel so špecifickou grafikou.
Novinka dorazí k prvým zákazníkom na jeseň už ako modelový rok 2026. Do Európy sa pravdepodobne nechystá.