Veľa toho automobilka o Audi S3 zatiaľ neprezradila, známe je len to, že jeho benzínový motor 2.0 TFSI (EA888) technici vyladili na výkon 221 kW/300 k a krútiaci moment 380 Nm. Tieto hodnoty by mali es-trojke stačiť na zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,1 s a max. rýchlosť 250 km/h. Kombinovaná spotreba má byť 6,9 l/100 km.
Motor 2.0 TFSI nemá s rovnako veľkým predchodcom (EA113) skoro nič spoločné. Ide o nový motor, ktorý okrem iného disponuje aj variabilným časovaním ventilov a premenlivým zdvihom výfukových ventilov. Okrem vodou chladených výfukových zvodov je zaujímavým aj jeho duálne vstrekovanie (má priame aj nepriame vstrekovanie paliva).
O pohon všetkých kolies sa stará elektrohydraulická medzinápravová spojka Haldex IV, pričom motor môže spolupracovať so šesťstupňovou manuálnou alebo dvojspojkovou prevodovkou (S-tronic).
Novinkou v Audi S3 je aj riadenie s variabilným prevodom (okolo stredovej polohy má iný prevod, ako pri dorazoch). Jeho úlohou je nielen zlepšiť obratnosť auta a znížiť jeho citlivosť na pohyby volantu pri rýchlej jazde, ale predovšetkým zlepšiť spätnú väzbu od predných kolies. Podľa vyjadrenia Audi má nové S3 poskytnúť vodičovi viac vzrušenia, než jeho súčasná generácia.