Fio bankaFio banka

Kia EV4: Toto je finálny dizajn – hatchbacku aj sedanu. Prídu čoskoro

Kia ešte pred celosvetovou premiérou elektromobilu EV4 ukázala exteriér svojej horúcej novinky. Vlastne hneď dvoch, pretože v ponuke bude nielen hatchback, ale aj inovatívny sedan.

18.02.2025 10:00
debata
Hatchback Kia EV4 má byť najmä univerzálny a... Foto: Kia
Kia EV4 - 2025 Hatchback Kia EV4 má byť najmä univerzálny a všestranný. Jeho robustné tvary tak trochu evokujú SUV.

Kia elektrifikuje na plné obrátky. Po elektromobiloch EV6, EV9 a EV3 nás čaká ďalšia významná premiéra. Kórejská automobilka totiž už koncom tohto mesiaca odhalí podrobne nový sedan a hatchback EV4. No ešte predtým nás láka prvými snímkami finálneho dizajnu exteriéru oboch verzií. Dobrou správou je, že od konceptov, ktoré sme videli vlani, sa sériové modely veľmi nelíšia. Pôsobia doslova futuristicky. Odvaha teda Kii rozhodne nechýba. Hoci hatchback aj sedan vychádzajú z rovnakej štylistickej filozofie „Opposites United“, teda jednoty protikladov, dizajnéri si dali záležať, aby sa od seba líšili. A to nielen typom karosérie.

Kia EV2 - maskovaný prototyp 2025 Čítajte viac Kia EV2: Aj Kia testuje elektromobil za 25 000 eur. Vyrábať ho budú v Žiline

Zmeny nájdeme aj v prednej časti. Sedan pôsobí spredu úhľadnejšie vďaka jednoduchšej vložke nárazníka. Digitálna tigria maska a vertikálne LED svetlá s grafikou hviezdnej mapy sú ale identické. Sedan sa vyznačuje nízkou splývavou siluetou. Ale nedajte sa oklamať. Toto nie je liftback. Zadné okno je pevné a až za ním sa začína krátka kapota, ktorá sa zarezáva hlboko do nárazníka. Hatchback vyzerá robustnejšie aj vďaka vertikálnym a masívnym čiernym C stĺpikom. Odlišné sú aj zadné svetlá. Oba modely používajú 19-palcové kolesá a budú dostupné aj vo verziách GT-Line. Tie spoznáte vďaka nárazníkom s lištou v tvare krídla a trojuholníkovému dizajnu diskov kolies.

Sedan EV4 si zakladá na elegantnej siluete.... Foto: Kia
Kia EV4 - 2025 Sedan EV4 si zakladá na elegantnej siluete. Pôsobí skôr ako liftback než sedan, ale vzadu je naozaj len krátka kapota.

O technike nepadlo zatiaľ ani slovo. Je ale jasné, že obe novinky sú postavené na platforme E-GMP, ktorá môže mať pohon predných, zadných alebo všetkých kolies. Otázkou je, či bude mať EV4 bližšie k EV5 a EV9, a teda použije 800 V architektúru, alebo dá prednosť lacnejšej a dostupnejšej alternatíve so 400 V batériou, ktorú používa menšia Kia EV3 a čoskoro aj Kia EV2. Kým Hatchback bude súperiť s modelmi ako Renault Mégane E-Tech alebo VW ID.3, sedan zaútočí priamo na úhlavného nepriateľa – Teslu 3. Všetky ďalšie informácie by sme sa mali dozvedieť 27. februára v španielskej Taragone, kde sa bude konať druhý ročník podujatia Kia EV Day.

Kia EV4 - 2025
Kia EV4 - 2025
+3Kia EV4 - 2025

„Kia EV4 je jasným odrazom nášho záväzku prehodnotiť mobilitu a rozšíriť hranice toho, čo možno dosiahnuť dizajnom. Tým, že ponúkame varianty sedan aj hatchback, prinesieme našim zákazníkom jedinečný zážitok z inovatívnosti a praktickosti spôsobom, ktorý vyhovuje ich rozmanitým životným štýlom a potrebám," povedal Karim Habib, šéf globálneho dizajnu Kia. „Sedan EV4, ktorý ponúka svieži pohľad na sedan, má elegantný, nízky predok a siluetu s dlhým chvostom. Hatchback EV4 je svižný, všestranný a univerzálny. Je navrhnutý tak, aby bol výrazný a vynikal v každej situácii," vysvetľuje Habib.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Kia #elektromobily #Kia EV4
Články podľa značiek