Aj Volvo patrilo k automobilkám, ktoré chceli kompletne nahradiť modely so spaľovacími motormi elektrickými, a to už do konca roku 2030. Vlani však Volvo oznámilo korektúry na svojej ceste k nulovým emisiám. Aj po roku 2030 bude ponúkať autá so spaľovacími motormi. Odhaduje, že stále budú predstavovať asi 10 % jeho odbytu. Pre také malé percento však nemá zmysel investovať veľké prostriedky do vývoja úplne nových generácií.

Vystačiť si budú musieť v Göteborgu s tými súčasnými, ktoré budú priebežne inovovať. Len nedávno tak Volvo predstavilo facelift vlakovej lode XC90, a to po neuveriteľných desiatich rokoch od premiéry. A podobne to bude s menším XC60. Pritom bude mať čoskoro na konte osem rokov kariéry. Veď debutovalo na autosalóne v Ženeve v roku 2017.

Volvo má však obrovské šťastie, pretože na elektrifikáciu myslelo už v tých časoch a navyše dalo dizajn do rúk úžasnému Thomasovi Ingenlathovi, ktorý je majstrom nadčasovosti. Aj po rokoch tak XC60 pôsobí stále neuveriteľne aktuálne. Na osvieženie potrebovalo minimum. Novinka prichádza v podstate len s novou diagonálnou štruktúrou prednej masky, presne podľa vzoru XC90.

Jemne prepracovaný bol tiež predný nárazník, ktorý pôsobí o čosi homogénnejšie. Vzadu je jedinou zmenou tmavé pozadie svetiel. Facelift uzatvára vynovená paleta diskov kolies a lakov karosérie. Zákazníci si môžu vybrať z nových odtieňov – sivozeleného Forest Lake a strieborného Aurora Silver. Po prvýkrát je pre XC60 k dispozícii aj červený lak Mulberry Red.

Oveľa viac sa toho zmenilo v kabíne. Nový infotainment s 11,2-palcovou dotykovou obrazovkou už totiž nie je integrovaný do palubnej dosky. Preto bola prepracovaná celá je stredová časť. Vďaka platforme Snapdragon Cockpit od spoločnosti Qualcomm Technologies je informačno-zábavný systém so vstavaným systémom Google viac ako dvakrát rýchlejší a ponúka až desaťnásobne rýchlejšie generovanie grafiky.

Ostrosť podporuje o 21 percent vyššia hustota pixelov. Spolu s tým prichádza aj zásadná aktualizácia softvéru, ktorá by mala urobiť ovládanie intuitívnejším a personalizovanejším. Zákazníci ocenia aj novú indukčnú nabíjačku smartfónov či nový držiak nápojov. Prémiovú atmosféru podporia nové interiérové dekorácie a čalúnenia Quilted Nordico a Navy Heringbone Weave.
Jazdný komfort možno umocniť príplatkovým vzduchovým odpružením a akustickými oknami. O to viac vynikne zvuk aparatúry Bowers & Wilkis High Fidelity. Nechýba ani klimatizácia s najmodernejšou technológiou čistenia vzduchu. Pod kapotou sa pravdepodobne nič nemení. Volvo totiž v tlačovej správe ponuku motorov vôbec nekomentuje. Veď tá súčasná už plní emisné normy Euro 6e a 6e-bis.

Všetky tri motorizácie spája preplňovaný 4-valec s objemom dvoch litrov. Základom bude pravdepodobne mild-hybrid B5 s 10-kilowattovým štartér-generátorom a výkonom 195 kW. Nad ním budú stáť plug-in hybridy T6 a T8 naladené vďaka elektromotoru s výkonom 106 kW na 257 alebo 335 kW. Batéria s kapacitou 19 kWh má stačiť na 80 km bezemisnej jazdy. Najvýkonnejšia verzia T8 zrýchli na stovku za 4,9 sekundy.