
Po piatich rokoch prichádza BMW s druhou generáciou 4-dverového kupé 2 Gran Coupé. Celkom nová však nie je. Využíva totiž pôvodné základy, i keď tentoraz s novým kódovým označením F74. Novinka je oproti predchodcovi dlhšia o 20 mm (celkom 4546 mm), širšia o 15 mm (na 1800 mm) a o 25 mm vyššia (1 445 mm), čo výrazne prospelo proporciám. Rázvor náprav ostal na pôvodnej hodnote 2 670 mm. Pokiaľ ide o dizajn, tak auto dostalo novú prednú masku s podsvieteným rámom, na C-stĺpiku s typickým Hofmeisterovým oblúkom zas pribudlo decentné označenie modelového radu. Prvýkrát si zákazníci môžu zvoliť aj kontrastnú lesklú čiernu strechu. Nové sú tiež diódové svetlá – vpredu aj vzadu.
Interiér je prepracovaný na nepoznanie. Na palubnej doske sa nachádza prehľadný a moderný zaoblený displej, ktorý kombinuje 10,25-palcový digitálny kokpit a 10,7-palcový displej infotainmentu. Ten sa môže pochváliť najnovšou verziou operačného systému BMW iDrive 9. Ikonický otočný ovládač na stredovom tuneli však už v BMW 2 Gran Coupé nenájdete. Samozrejmosťou je kompatibilita s Apple CarPlay a Android Auto a nechýbajú ani digitálne služby BMW ConnectedDrive, umožňujúce vodičom personalizovať svoje vozidlo cez mobilnú aplikáciu.


Nové BMW 2 Gran Coupé je vybavené pokročilými asistenčnými systémami. Štandardom je varovanie pred čelnou zrážkou, pred chodcami a cyklistami a monitoring jazdy vo zvolenom jazdnom pruhu. Pokročilejší Driving Assistant Plus a Professional rozširujú tieto funkcie o adaptívny tempomat s funkciou Stop & Go a automatické udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu pri rýchlostiach až do 210 km/h. Pri parkovaní zasa vodičom pomáha parkovací asistent, ktorý obsahuje cúvaciu kameru a asistent cúvania, schopný zopakovať posledných 200 metrov jazdy.


Zmeny sa nevyhli ani priestoru pod kapotou. BM2 2 Gran Coupé zaujme na dnešné časy stále relatívne širokou ponukou motorov, v ktorej nechýbajú populárne mild-hybridy, no sú v nej aj dva naftové motory. Primárne bude auto jazdiť s pohonom prednej nápravy, no sú tu aj verzie xDrive. Diesle reprezentujú modely 218d a 220d Gran Coupé s výkonom 150 a 163 koní, pričom druhý z nich je vybavený 48V mild-hybridnou technológiou. Benzínovým základom je 3-valcová verzia 220 Gran Coupé s výkonom 170 koní. Na nedostatok dynamiky sa pri nej však sťažovať nebudete. Stovku zvládne za 7,9 sekundy.

Na vrchol sa postaví BMW M235 xDrive Gran Coupé, ktoré bude mať pod kapotou až 300 koní a stovku zvládne za menej ako päť sekúnd. Maximálny krútiaci moment vrcholovej verzie je 400 Nm. Jednou z hlavných technologických inovácií, ktoré BMW 2 Gran Coupé prináša, je práve spomenutá 48V mild-hybridná technológia. Táto kombinácia elektrického a spaľovacieho motora ponúka lepší výkon, nižšiu spotrebu paliva a nižšie emisie. Napríklad trojvalcový motor BMW 220 Gran Coupé má výkon 170 koní a jeho deklarovaná spotreba sa pohybuje len medzi 5,2 až 5,7 litrami na 100 kilometrov.
Podvozok nového BMW 2 Gran Coupé bol navrhnutý tak, aby poskytoval vyvážený kompromis medzi cestovným komfortom a dynamikou. Pre prednú nápravu s priečnymi spodnými ramenami a zadnú trojprvkovú nápravu bolo vyvinuté veľké množstvo nových komponentov, určených na zvýšenie tuhosti a zníženie hmotnosti zavesenia kolies. Použitie tuhších stabilizátorov na oboch nápravách znižuje nielen náklony karosérie, ale taktiež zvyšuje jazdný komfort a presnosť riadenia.

Predná a zadná náprava sú vybavené odolnými ložiskami kolies, ktoré minimalizujú trenie aj hmotnosť. Na mieru navrhnutá zadná náprava sa vyznačuje vysokou tuhosťou, je umiestnená na pomocnom ráme s pevným uložením a sľubuje presné vedenie kolies aj pri vysokých hodnotách bočného zrýchlenia. Pre náročnejších vodičov je k dispozícii adaptívny M podvozok, ktorý umožňuje prispôsobenie jazdných vlastností podľa preferencií vodiča. Navyše je o osem milimetrov znížený. Špičková verzia M235 xDrive Gran Coupé, ho dostane ako štandard. Novinka BMW by maloa zakrátko zamieriť k prvým zákazníkom. Vyrábať ho budú v závode BMW v Lipsku.