Čínske MG3 spôsobilo vlani na trhu pomerne veľkú pozornosť. V triede subkompaktných hatchbackov totiž zaútočilo vyspelou full-hybridnou technikou s označením Hybrid+. MG skombinovalo atmosférický 4-valec s objemom 1,5 litra (75 kW), pracujúci v Atkinsonovom cykle, s trakčným elektromotorom, ktorý má k dispozícii až 100 kW. Do rýchlosti približne 60 km/h pracuje MG3 Hybrid+ v podstate ako elektromobil. Jeho batéria má kapacitu 1,83 kWh, čo je takmer dvojnásobok, akú majú k dispozícii bežné hybridy, aspoň v triede kompaktných áut.

Navyše má batéria napätie 350 V, typické pre čisté elektromobily či plug-in hybridy. Spaľovací motor príde k slovu až po prekročení rýchlosti 60 km/h, ale auto priamo nepoháňa. Najprv slúži ako generátor s výkonom 45 kW, ktorý dobíja batériu. Trakčným motorom je teda v tejto fáze stále elektromotor. Až nad rýchlosťou 80 km/h sa spaľovací motor spojí s kolesami pomocou automatickej prevodovky. Možno zarazí, že má len tri prevodové stupne, no viac ich nepotrebuje, pretože ich pomery zodpovedajú stupňom štyri, päť a šesť, určeným pre vyššie rýchlosti.

Obe pohonné jednotky sa vzájomne podporujú, takže maximálny systémový výkon pohonu je až 143 kW. Odtiaľ pramení aj slušná dynamika. Na stovku zrýchľuje MG3 Hybrid+ za rovných osem sekúnd. Pritom si podľa cyklu WLTP vystačí so 4,4 litra benzínu na 100 km. Takýmito parametrami dalo MG3 zabrať aj velikánom, akým je Toyota Yaris Hybrid. A to aj cenou, pretože začína na 19 900 eurách. O to viac sme boli zvedaví, kam sa cenou dostane nová čisto benzínová verzia, ktorá dorazila na trh v priebehu februára. Dnes vieme odpoveď. Začnime však technikou.

Kým hybrid nadchne technicky orientovanú klientelu, bežné MG3 zas mieri asi k tým najkonzervatívnejším zákazníkom. Pod jeho kapotou je totiž dnes už extrémne vzácny atmosférický 4-valec s objemom 1,5 litra. Takýchto motorov už veru veľa nenájdeme. A už vôbec nie s výkonom 85 kW. Toľko nemá ani motor 1,5i v Hyundai i30. Solídny je aj krútiaci moment 143 Nm. Motor je spojený s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. Zrýchlenie na 100 km/h potom trvá MG3 12 sekúnd. Maximálna rýchlosť je 185 km/h a priemerná spotreba 6,1 litra benzínu na 100 km.

Vzhľadom na jednoduchú techniku sme však očakávali lákavejšiu cenu než je 17 990 eur, čo je len o 2 000 eur menej v porovnaní s technicky vyspelým, výkonnejším a úspornejším MG3 Hybrid+. V tejto cene je na výber z množstva konkurentov vrátane Hyndaia i20 či Škody Fabia. Na druhej strane dostanú zákazníci pomerne bohatú výbavu. Verzia Essential už obsahuje napríklad adaptívny tempomat, udržiavanie v jazdnom prúde, automatickú klimatizáciu či 10,25-palcový infotainment. Full LED svetlá, štartovanie tlačidlom či 16-palcové kolesá sú doménou vyššej úrovne Emotion.
Rozmery, objemy, hmotnosti
Dĺžka (mm) | 4 113 |
---|---|
Šírka (mm) | 1 797 |
Výška (mm) | 1 502 |
Rázvor náprav (mm) | 2 570 |
Objem batožinového priestoru (l) | 293 – 983 |
Objem nádrže (l) | 45 |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 1 237 |
Technické údaje
Verzia | MG3 1,5i |
---|---|
Počet valcov/ventilov | 4/16 |
Zdvihový objem motora (ccm) | 1 495 |
Max. výkon (kW/ot.) | 85/6 000 |
Max. krútiaci moment (Nm/ot.) | 145/4 500 |
Prevodovka | 5M |
Max. rýchlosť (km/h) | 185 |
0 – 100 km/h (s) | 12,0 |
Spotreba na 100 km (l) | 6,1 |