Fio bankaFio banka

Audi A6 Avant: Tak predsa, A6 dostane spaľovacie motory. Najprv príde kombi

Audi nám s označovaním v poslednom čase poriadne zamotalo hlavu. Týka sa to aj úplne nového Audi A6 Avant. To sa malo totiž volať Audi A7. No nakoniec v Ingolstadte kapitulovali.

06.03.2025 10:00
debata (2)
Audi A6 Avant je opäť asi tým najšportovejšie... Foto: Audi
Audi A6 Avant - 2025 Audi A6 Avant je opäť asi tým najšportovejšie ladeným kombi vo vyššej strednej triede. Vychytávkou sú matrixové LED svetlá, ktoré umožňujú nastavenie siedmich rôznych grafík denného svietenia.

Audi malo vlani poriadne plodný rok. Ukázalo štyri úplne nové modely a dva facelifty. Medzi kľúčové novinky patrilo aj Audi A6 e-tron. Tento čisto elektrický liftback a tiež kombi, postavené na novej platforme PPE (Premium Platform Electric) s 800 V architektúrou mali nahradiť pôvodné modely A6. Ich pendanti so spaľovacími motormi mali niesť označenie nepárnym číslom A7. Dnes je však už všetko inak. Audi totiž strhlo plachtu z nového Audi A6 Avant, a, čuduj sa svete, pod kapotou má benzínové aj naftové motory. Portfóĺio Audi A6 tak budú tvoriť dva elektrické modely s prívlastkom e-tron dva s klasickým pohonom. Ako však asi tušíte, veľa spoločného nemajú. Veď nové kombi A6 Avant, ktoré debutuje ako prvé, využíva spaľovaciu platformu PPC ( Premium Platform Combustion).

Väčšie a aerodynamickejšie

Novinka má na dĺžku 4 990, čo je o 60 viac v porovnaní s predošlou generáciou. Svoju pozíciu vo vyššej strednej triede demonštruje aj rázvorom náprav 2 927 mm a šírkou karosérie 1 880 mm. Audi je zvlášť pyšné na vynikajúcu aerodynamiku. Nové kombi sa môže totiž pochváliť koeficientom odporu vzduchu Cd 0,25. Prispeli k tomu napríklad tesnenia medzi nárazníkom a chladičmi, aerodynamicky optimalizované 18– a 19-palcové kolesá či bočné „plutvy“ na odvod vzduchu v zadnej časti. Vedľajším bonusom je zníženie aerodynamického hluku až o 30 %. Príslušnosť k značke je zrejmá pri pohľade na obriu masku „single frame“, štyri kruhy aj typickú grafiku reflektorov. Tie predné tvorí matrixová technológia so 48 diódami v každom z reflektorov.

Novinka je o 60 mm dlhšia v porovnaní s... Foto: Audi
Audi A6 Avant - 2025 Novinka je o 60 mm dlhšia v porovnaní s minulosťou. To prospelo aj aerodynamike s koeficientom Cd len 0,25.
Audi Brusel Čítajte viac Továreň Audi v Bruseli definitívne skončila. O prácu príde 3 000 ľudí

Vzadu nájdeme osem digitálnych panelov s celkom 198 diódami OLED na každej strane. To umožňuje vytvárať rôzne grafiky či dokonca animácie. A6 Avant bude na výber v dvoch alternatívach exteriéru. Štandardná verzia má na karosérii hliníkové dekorácie, ktoré jej dodávajú eleganciu. Športovo ladené A6 S line dáva prednosť matnému chrómu a má odlišne tvarované otvory na vstup vzduchu v nárazníku. Nechýba čierny výplet masky s agresívnejšou štruktúrou. Za príplatok si môžu zákazníci dopriať paket Exterieurpaket schwarz, s ktorým dostane A6 čierne logá Audi, čierne lemy okien či čierne kľučky dverí a difúzor. Súčasťou balíka sú tiež matné chrómové koncovky výfukov. Audi A6 Avant bude dostupné s 11 farbami karosérie vrátane úplne novej Midnight Green. Kolesá môžu mať priemer od 18 až do 21 palcov.

Interiér je verný najnovšiemu štýlu Audi s... Foto: Audi
Audi A6 Avant - 2025 Interiér je verný najnovšiemu štýlu Audi s takzvaným digitálnym pódiom. Obsahovať môže až tri displeje, vrátane displeja pred spolujazdcom.
Audi A5 Avant TDI quattro 150kW (2025) Čítajte viac Test: nové Audi A5. Diesel a kombi vôbec nie je zlá kombinácia

Napriek športovému vzhľadu bude A6 Avant naďalej mimoriadne praktickým autom. Do jeho kufra sa zmestí od 503 litrov batožín, pričom veľkosť možno variovať vďaka deleným operadlám v pomere 40 : 20 : 40. Pri kompletne sklopených zadných operadlách sa využiteľný objem zväčší až na 1 534 litrov. Súčasťou štandardného vybavenia je sústava koľajničiek, súprava odkladacích prvkov, deliaca sieť aj elektricky ovládané veko s nožným senzorom. Podľa vzoru nedávno predstavených modelov prichádza aj Audi A6 s digitálnym „pódiom“, ktoré kombinuje veľký zakrivený displej vodiča s uhlopriečkou 11,9 palca so 14,5-palcovým infotainmentom a za príplatok aj tretím 10,9-palcovým displejom spolujazdca. Ten môže sledovať filmy či iný obsah. Displej tiež môže vytvárať digitálny dekor. Audi nezabudlo ani na head-up displej.

Do kufra sa zmestí do 502 litrov batožín. Nie... Foto: Audi
Audi A6 Avant - 2025 Do kufra sa zmestí do 502 litrov batožín. Nie je to rozhodne rekord v triede, ale stále dosť na množstvo batožiny.

Na začiatok tri motory

Kariéru odštartuje Audi A5 Avant s troma motormi. Základ tvorí 4-valec 2,0 TDI s výkonom 150 kW a krútiacim momentom 340 N. Benzínovou alternatívou je 4-valec 2,0 TFSI s rovnakými parametrami. Neskôr pribudne naftový 6-valec 3,0 TDI. Na vrchol sa postaví 6-valcová benzínová verzia 3,0 TFSI s výkonom až 270 kW. Motory 2,0 TDI a 3,0 TFSI budú štandardne vybavené šetriacou technológiou MHEV plus, ktorá pridáva k štartér-generátoru druhý elektromotor na výstupe 7-stupňovej prevodovky DSG a batériu LFP s kapacitou až 1,7 kWh, čo zodpovedá skôr full-hybridom ako mild-hybridom. Systém dokáže podporiť spaľovací motor dodatočným výkonom 18 kW a rekuperovať brzdnú energiu výkonom až 25 kW. Elektrický okruh navyše umožnil použiť elektrický kompresor klimatizácie, čo znamená udržiavanie nastavenej teploty v kabíne aj pri státí.

Úvodnú zistavu tvoria dva 4-valce a jeden... Foto: Audi
Audi A6 Avant - 2025 Úvodnú zistavu tvoria dva 4-valce a jeden 6-valec. naftový motor 3,0 TDI príde neskôr.
Audi A5 TDI MHEV plus - test Motoring 2025 Čítajte viac Videotest: Audi A5 TDI MHEV plus - koľko nafty ušetrí nový mild-hybrid?

Až na motor 2,0 TFSI sú všetky ostatné verzie vybavené pohonom oboch náprav Quattro ultra. Nejde teda o permanentnú štvorkolku. Systém však v najvyššej možnej miere zapája do hry zadné kolesá. Napríklad v zákrutách, pri prudšej akcelerácii alebo na povrchoch s nižšou priľnavosťou. Ak je to potrebné, putuje dokonca viac hnacieho momentu k zadnej náprave. Platí to aj pre režim Dynamic. Podvozok využíva predné 5-prvkové zavesenie. Viacprvkovú nápravu nájdeme tiež vzadu. Pre verziu 3,0 TFSI má Audi pripravený športový zadný diferenciál s vektorovaním krútiaceho momentu. K dispozícii budú tri verzie podvozka – štandardný, ktorý je naladený komfortnejšie ako v minulosti, športový so svetlou výškou zníženou o 20 mm a adaptívny podvozok s pneumatickým odpružením.

Technologickou novinkou je mild-hybridný systém... Foto: Audi
Audi A6 Avant - 2025 Technologickou novinkou je mild-hybridný systém MHEV plus s dodatočným 18-kilowattovým elektromotorom na výstupe prevodovky.
Audi - mild-hybridný systém MHEV plus Čítajte viac Audi vyvinulo nový mild-hybrid MHEV plus. Spotrebu znižuje aj o pol litra

Štvorkolky sú štandardné vybavené nielen progresívnym riadením, ale aj natáčaním zadných kolies. To redukuje priemer otáčania len na 11,3 metra. Po prvýkrát sa v Audi A6 objavuje aj elektronický brzdový systém Brake-by-wire iBRS bez mechanického prepojenia brzdového pedálu s brzdovým valcom. Zvlášť veľká výhoda je to pre nové mild-hybridy, pretože takýto systém ponúka lepší mix rekuperatívneho a hydraulického brzdenia. V Ingolstadte nešetrili ani na asistenčných systémoch. Vrcholom je jazdný asistent riadenia Plus, ktorý okrem senzorov a radarov využíva mapové dáta vo vysokom rozlíšení a  v cloude uložené skupinové dáta iných vozidiel. Pomocou nich systém optimalizuje rozpoznávanie dopravných značiek či  podporuje vodiča pri zrýchľovaní, udržiavaní rýchlosti a  odstupu, ako aj v udržiavaní v jazdnom pruhu.

Audi A6 Avant - 2025
Audi A6 Avant - 2025
+22Audi A6 Avant - 2025

Poznáme aj ceny

Nové Audi A6 Avant bude schádzať z výrobných liniek závodu v Neckarsulme, spolu so sesterským Audi A5, tiež založeným na platforme PPC. Objednávky otvorí Audi ešte tento mesiac, teda v marci. Prvé vozidlá by mali byť dodané zákazníkom koncom mája. Poznáme aj ceny. Základný benzínový model A6 Avant 2.0 TFSI štartuje na 60 770 eurách. Za verziu 2.0 TDI s technológiou MHEV plus zaplatíte 66 900 eur. Dopriať si môžete aj také vychytávky, ako je audio Bang & Olafsun s výkonom 810 W a dvadsiatimi reproduktormi vrátane tých v opierkach hláv alebo obrovskú panoramatickú strechu s regulovateľnou priesvitnosťou. Deväť samostatných segmentov vytvára základ pre rozličné vzory so striedavo priehľadnými a nepriehľadnými oblasťami až po úplne nepriepustné okno.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 2 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Audi #Audi A6 #Audi A6 Avant
Články podľa značiek