Renault v posledných rokoch kompletne obmenil svoj výrobný program. Máme tu elektrický Mégane E-Tech, Scénic E-Tech, Renault 5 E-Tech, Renault 4 E-Tech, hybridný Captur, nový hybridný Symbioz a tiež plejádu SUV od Australu až po plug-in hybrid Rafale. Elektrifikácia ale znamená aj vyššiu cenu. Jednoducho, lacné autá prenechal Renault Dacii. Je tu však jedna výnimka. Možno ani netušíte, že ešte existuje.

Renault totiž ešte stále neodpísal svoj klasický Mégane, ktorý absolvoval premiéru pred desiatimi rokmi na autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom. Je síce pravda, že verzia hatchback a kombi GrandTour skončili na linkách závodu Douai vlani v apríli, ale sedan GrandCoupé ešte nepovedal posledné slovo. Dôvodom je, že toto auto sa teší veľkej popularite v južnej časti Európy, kde sa aj vyrába. Produkciu zabezpečuje závod Oyak-Renaul v Turecku.

Hoci Renault sedan GrandCoupé stiahol v minulosti z mnohých európskych trhov, vrátane Slovenska, s vierou, že klienti presadnú do elektrického Mégane E-Tech s dvojnásobnou cenou, vlani zmenil názor. Mégane s trojpriestorovou karosériou sa tak vrátil aj k nám. Začínal s cenou 18 200 eur za verziu 1,3 TCe (103 kW), čo bola neuveriteľne lákavá ponuka. Najmä ak si uvedomíme, že Mégane je plnohodnotný sedan s dĺžkou 4 632 mm a rázvorom náprav 2 711 mm.

Medzičasom síce zdražel na 22 900 eur, ale čo je podstatné, v ponuke pribudla motorizácia, ktorá pripomína staré dobré časy. Áno, pod kapotu Mégane GrandCoupé sa vracia naftový 4-valec 1,5 Blue dCi s výkonom 85 kW a krútiacim momentom 270 Nm. Spojený je výlučne s dvojspojkovou prevodovkou EDC. Mégane GrandCoupé s ním zrýchľuje na stovku za 11,2 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 175 km/h. Za svoje služby si pritom pýta len 4,6 litra nafty na 100 km.
Renault si naftový Mégane cení na 25 400 eur. Zato ale dostávate pomerne štedrú výbavu Techno. V sérii sú full-led svetlá Pure Vision, predné hmlové svetlá, 17-palcové disky, dvojzónová klimatizácia, bezkľúčový prístup a štartovanie kartou, elektrické ovládanie všetkých okien, parkovacia kamera, volič jazdných režimov Multi-sense, 7-palcový digitálny kokpit či 7-palcový infotainment. S paketom Comfort za 800 eur dostanete 10-palcový kokpit, 9,3-palcovú navigáciu či parkovací asistent.

Chybičkou krásy je, že dieselový GrandTour neponúka na rozdiel od benzínovej verzie adaptívny tempomat. K dispozícii je aj elektricky ovládané veko kufra, vyhrievané sedadlá, panoramatické strešné okno alebo príplatkové 18-palcové disky kolies. Pripomeňme, že štvrtá generácia Mégane prešla od roku 2015 viacerými modernizáciami, pričom tá najväčšia prebehla v roku 2020. Mégane GrandCoupé je tak stále relatívne moderným autom.
Konkurenčná naftová Octavia 2,0 TDI v podobnej úrovni vybavenia je pritom minimálne o 5 000 eur drahšia, aj to len s manuálnou prevodovkou.