Fio bankaFio banka

Toyota C-HR+: Elektrické SUV-kupé chce dohnať sklz. Na nabitie dá 600 km

Tretia elektrická Toyota si síce požičala názov z populárneho crossoveru C-HR, ale veľa spoločného s ním nemá. Ide o autonómny model, ktorý sa postaví medzi menší Urban Cruiser a väčšiu Toyotu bZ4X.

13.03.2025 10:00
debata
Toyota C-HR+ má v porovnaní s C-HR autonómny... Foto: Toyota
Toyota C-HR+ - 2025 Toyota C-HR+ má v porovnaní s C-HR autonómny dizajn aj techniku. Spája ich však trieda C a tiež karoséria SUV-kupé. Dizajn je silne inšpirovaný konceptom bZ Compact SUV, predstaveným v roku 2022.

Toyota v elektrifikácii mierne zaspala. No tento sklz mieni rýchlo dohnať. Po bZ4X a novom Urban Cruisere predstavuje svoj tretí európsky elektromobil. Novinka nesie označenie C-HR+, čím navodzuje príbuznosť s extrémne populárnym hybridným a plug-in hybridným crossoverom, ale veľa spoločného s ním naozaj nemá. Spája ich len kategória C a štýl SUV-kupé. Znamienko + má demonštrovať všestrannosť. Inak ide o radikálne odlišné auto. Postavené je na platforme e-TNGA. Autonómny je aj dizajn. Elektromobil s dĺžkou 4 520 mm a rázvorom náprav 2 750 mm je inšpirovaný štúdiou Toyota bZ Compact SUV, predstavenou v roku 2022.

Toyota C-HR+ - 2025
Toyota C-HR+ - 2025
+10Toyota C-HR+ - 2025

Vpredu zaujme zaslepenou maskou v tvare „kladiva“ a mimoriadne úzkymi reflektormi. Z profilu dáva jasne najavo príslušnosť k triede SUV-kupé. Čierna kontrastná strecha splýva s kabínou, čo dáva C-HR+ spolu s maskovanými kľučkami zadných dverí športový akcent. Predné kľučky sú konvenčné, čo prekvapí, keďže klasické C-HR ich má výsuvné. Zadné svetlá tvoria súvislý pás a neprehliadnuteľný je aj nárazník s dvojitým difúzorom. Maximalizovaný rozchod kolies vytvára stabilný postoj. V kabíne sľubuje Toyota vďaka kompaktnej elektrickej technológii prekvapivo veľa miesta. Dokonca ani klesajúci profil strechy nemá obmedzovať cestujúcich na zadných sedadlách. Vzdialenosť operadiel predných a zadných sedadiel je až 990 mm.

Na dĺžku má C-HR+ 4 520 mm. Rázvorom náprav 2... Foto: Toyota
Toyota C-HR+ - 2025 Na dĺžku má C-HR+ 4 520 mm. Rázvorom náprav 2 750 mm však konkuruje väčším autám. Kontrastná čierna kabína a maskované kľučky zadných dverí posilňujú športový šmrnc.
Toyota bZ4X FWD Executive - test 2025 Čítajte viac Test: Toyota bZ4X – s novou cenou dáva väčší zmysel

Toyota tvrdí, že si dala veľmi záležať na kvalite materiálov, čím má C-HR+ pripomínať luxusnejšie autá. Pocit priestoru umocňuje panoramatická strecha. Do kufra sa zmestí slušných 416 litrov batožín. K praktickej stránke patrí aj množstvo odkladacích priestorov a až dve indukčné nabíjačky na smartfóny. Centrom palubnej dosky je 14-palcová dotyková obrazovka s vyhradeným pásom pre nastavenia klimatizácie, podobne ako v Lexusoch. Navigácia obsahuje špeciálny plánovač trás kvôli optimálnemu nabíjaniu. Volant si C-HR+ požičala z bZ4X. Podobne ako digitálny prístrojový panel situovaný tesne pod čelným oknom, takže nepotrebuje head-up displej.

Interiér je jednoduchý a praktický. Centrálny... Foto: Toyota
Toyota C-HR+ - 2025 Interiér je jednoduchý a praktický. Centrálny 14-palcový displej poznáme z Lexusov a volant zas z Toyoty bZ4X.
Toyota Urban Cruiser 2 Čítajte viac Toyota Urban Cruiser: Znovuzrodený model sa vracia ako kompaktné elektrické SUV

Novinku bude Toyota dodávať s dvoma batériami. Menší akumulátor má kapacitu 57,7 kWh a je vyhradený verzii s predným náhonom a výkonom 123 kW. Väčšiu batériu s kapacitou 77 kWh využije buď predokolka s výkonom 165 kW, alebo špičková verzia AWD, ktorá pridáva druhý elektromotor na zadnej náprave. Jej výkon bude úctyhodných 252 kW (!), vďaka čomu zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy. Presné údaje o dojazde ešte nepoznáme, ale C-HR+ s väčšou batériu a predným náhonom by mala zvládnuť 600 km, aj vďaka sériovo dodávanému tepelnému čerpadlu a skvelej aerodynamike.

Do kufra sa zmestí slušných 416 litrov batožín. Foto: Toyota
Toyota C-HR+ - 2025 Do kufra sa zmestí slušných 416 litrov batožín.

Na rýchlonabíjačkách bude C-HR+ podporovať výkon 150 kW. Pre domáce nabíjanie striedavým prúdom je štandardom 11 kW palubná nabíjačka, ale za príplatok dodá Toyota nabíjačku s dvojnásobným výkonom. Automobilka deklaruje, že C-HR+ bude mať ešte zábavnejšie jazdné vlastnosti ako klasická Toyota C-HR. Vyplývať to má z vyššej tuhosti karosérie, nižšieho ťažiska a zo špecificky naladeného zavesenia kolies. Chýbať nebude ani paleta asistenčných systémov balíka Toyota Safety Sense. Parkovací asistent a zobrazenie okolia budú súčasťou verzie High Grade.

Toyota RAV4 - 2026 Čítajte viac Toyota RAV4: Nová generácia sa už rysuje. Vraj aj čisto elektrická

Zákazníci ocenia, že Toyota bude okrem klasickej 8-ročnej (alebo 16 000 km) záruky na batériu poskytovať aj Program starostlivosti o batériu, kde garantuje, že jej kapacita neklesne po 70 % pôvodnej hodnoty počas desiatich rokov alebo najazdenia až milióna kilometrov. Podmienkou je ale každoročná kontrola stavu batérie. Na slovenský trh dorazí C-HR+ koncom tohto roka. Cenu zatiaľ nepoznáme.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Toyota #elektromobily #Toyota C-HR
Články podľa značiek